kompostinkiihdyttimet?

toimiiko?

toimivatko kompostin kiihdyttimet?

7

4198

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • komposter

En tiedä muista kiihdyttimistä, mutta ainakin Biodegin kompostikiihdytin pelaa hyvin. Käytän sitä omatekoisessa lämpöeristeisessä kompostorissa ja Biodegin sisäkompostorissa. Samaa tavaraa pitäisi olla tulossa keväällä myös Kemiran valmistamana tietääkseni nimellä Keittiön Kompostieliksiiri. Veikkaan että hintakin putoaa kun takana on Kemiran isot tehtaat.

• Tuomas

Joo, Kemiran kiihdytinpönikkä tulee olemaan 3kg astia. Ja tuo Biodegin sisäkompostori on nykyään L&T Sisäkompostori "Compomate".

• kokenut

Paras kiihdytin on virtsa.Vaikka meillä on kaksiosainen ostettu kompostori,se jäätyy kovilla pakkasilla,ehkä ei tule tarpeeksi täytettä kahdelta hengeltä. Keväällä isäntä lorauttaa pari kertaa sinne,johan alkaa toimia.Välillä pitää sekoitella. Luin neuvon puutarhalehdestä ja se toimii.

• talvella

Keväällä komposti herää kyllä tavallisesti ilman isännän lorotteluakin. Talvella ei auta, vaikka menisit isännälle kaveriksikin!
        PS. Mites se entinen emäntä tuumasi vanhenemisesta? No, nuorena kun hankeen pissasi, tuli vai pieni reikä. Nut kun lorautta, jälki on kuin vihdalla huitaistu.

• Nimetön
        talvella kirjoitti:

Keväällä komposti herää kyllä tavallisesti ilman isännän lorotteluakin. Talvella ei auta, vaikka menisit isännälle kaveriksikin!
        PS. Mites se entinen emäntä tuumasi vanhenemisesta? No, nuorena kun hankeen pissasi, tuli vai pieni reikä. Nut kun lorautta, jälki on kuin vihdalla huitaistu.

Kannattaa myös miettiä sisällä pidettävää kompostoria niin ei ainakaan jäädy. Itse kompostoin talvella Biodegin sisäkompostorilla (nykyään L&T compomate). En kyllä kuitenkaan toisi sitä keittiöön, vaikka mainoksissa sitä kehutaankin vaikka keittiössä pidettäväksi. Lämmin varasto tai pannuhuone on paras paikka. On se saatu haisemaankin, mutta se on ollut kyllä ihan omasta laiskuudesta johtuvaa. Pitäis olla automaattikompostori ;)

• Marja
        Nimetön kirjoitti:

Kannattaa myös miettiä sisällä pidettävää kompostoria niin ei ainakaan jäädy. Itse kompostoin talvella Biodegin sisäkompostorilla (nykyään L&T compomate). En kyllä kuitenkaan toisi sitä keittiöön, vaikka mainoksissa sitä kehutaankin vaikka keittiössä pidettäväksi. Lämmin varasto tai pannuhuone on paras paikka. On se saatu haisemaankin, mutta se on ollut kyllä ihan omasta laiskuudesta johtuvaa. Pitäis olla automaattikompostori ;)

Minulla on tuo nykyinen Kompomate lämpimässä autotallissa ja hyvin toimii, kun tekee ohjeitten mukaan.

Ei ole tarvinnut enää talvella päivittäin rämpiä lumessa pihan perällä olevalle kompostorille. Se olikin talvella aina jäässä.

• Pinkki

Kaada vanhentunut piimä ja jogurtti viemäröinnin sijaan kompostin/kompostorin keskelle. Toimii kompostorissa ulkona mukavasti talvellakin, kun päälle pistelet esim. jätesäkkiin syksyllä haravoidusta kuivasta lehtikarikkeesta pari kourallista ja pidät päällimmäisenä katteena esim. kuplamuovilla päällystettyä styroxia.Paino kaiken yllä ei ole pahitteeksi.Kokeiltu on!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7316
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2279
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37