Junayhteyden lopetus!

AlexUbergood

Våra kärä Anne Berner utrotar tåg förbindelse från Sjundeå.
Pitää alkaa kansalaiskeräys, jotta saadaa Annen näköispatsas.

Toisaalta on siuntiolaisten oma vika, että juna yhteys lopetetaan . Jokaisen omakotitalon pihassa seisoo vähintään 2 autoa. Hyvin monessa perheessä molemmat vanhemmat käyvät autolla töissä.

Junaa käyttää keskimäärin 265 henkilöä /vrk. Voidaan kysyä, kuinka monta menee autolla?

10

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käärikääKiskot

ei Sjundeååsta tarvi mihinää poistua. Täällä on kaikki, viinaakin tuovat kun bestellaa.

• Ennenoliennen

Niinhän se aina on että muutetaan kahden auton ( ja kakaran) kanssa omakotitalo-onnellaan vaikkapa Siuntioon ja vakuutetaan että mitäänm palveluja ei tarvita. Pärjäämme omillamme.
        Sitten yhtäkkiä loppuu junayhteys... ooh my god, inte möjligt !
        Ei se yhteiskunta pidä aina huolta, joku muu saa viedä Jannican balettitunnille.

• Bättrefolk

Siuntio on suomenruotsalaisten eli leikkisästi hurrien pyhällä maalla.
      Siuntio on toteuttanut RKP:n hallituskaudella puolueen harjoittamaa totuttua riisto politiikka. Olemme parempia ihmisiä, emme maksa, mutta vaadimme. On oikeudenmukaista ottaa juna pois.
      Raasepori voi tietysti pistää käden taskuun ja kun tarpeeksi syvään työntää niin ståge tulee. Så enkelt är det.

Siuntiolaiset mahtuu kahteen Omnibussiin. Lopettakaa itkeminen.
      Nauratta pikku Calle. Hän saa kaikesta itkupotkuraivarin.
      Ostan tutin, jos saan tietää minne toimittaa.
      Mikäli hän tulee vielä Y junaan Kaitsu vois lahjoittaa.
      Annan rahan sit SPR:n keräykseen.

• T-Saari

Siuntiossa on alle kolmannes ruotsinkielisiä. Meillä Raaseporissa (ja etenkin Tammisaaressa) sitten kosolti enemmän.
        Kaikki täälläkään eivät silti ole hurreja, esimerkiksi minä olen aivan suomenkielinen.

• T-Saari

Siuntiossa on vähän pakko olla jokaisella oma auto kun kulkuyhteydet ovat niin surkeat. Itse asuin vähän pohjoisemmassa, ja vaikka kävinkin junalla usein Helsingissä, jouduin ensin menemään autolla asemalle.
      Junavuoroja pitäisi nimenomaan lisätä, jotta useammat voisivat niitä käyttää.
      Lisäksi linja-autovuoroja pitäisi saada myös niin, että niitä kulkisi muulloinkin kuin koulupäivinä.

Oman auton omistaminen ei aina tarkoita sitä, että sillä aina kannattaa kulkea jos on toimiva julkinen liikenne. Toimivilla julkisilla yhteyksillä moni perhe voisi luopua siitä toisesta autosta (yksi on maalla välttämättömyys silti).

• Alexbergood

Minulla on naapuri, joilla on 2 autoa. Kumpikin puoliso ajaa töihin autolla.
      Yhtä hyvin. voisivat kulkea junalla!

• T-Saari

Kun minä asuin puolisoni kanssa Siuntiossa (kirkonkylän ja Virkkalan välimaastossa), itse kävin vuorotöissä Nummelassa ja emäntä Kirkkonummella. Emäntä sitten vei aamulla vielä muksun hoitoon.
        Ei olisi ollut mahdollista käydä töissä julkisilla kulkuneuvoilla.
        Vaikka asuisikin aseman seutuvilla, työpaikka ja työajat voivat olla sellaiset, ettei töissäkäynti junalla onnistu.

• AlexUbergoord

Naapuri on näitä hurreja. Helvete!

• Bättrefolk

Siuntion tarvitsee vain tilata juna VR:tä. Käsi taskuun ja tarpeeksi syvälle, kas ståge kulkee. Bussit ovat parempi vaihtoehtp.

• onkoniistäkinkarsittu

Millaiset juna- ja bussikulkuyhteydet nykyään Karjaalla ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5474
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2721
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2344
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1591
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1462
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1429
    Aihe