Kumpi teillä on tiukempi lasten kasvatuksessa äiti vai isä? Omassa lapsuudenkodissani molemmat vanhemmat olivat hyvin tiukkoja, mutta isäni teki paljon töitä ja kasvatusvastuu jäi melkein kokonaan äidille. Ainoa asia, joka oli isän tehtävä oli selkäsaunan antaminen. Jos isä ei ollut kotona ja joku meistä lapsista (2 tyttöä & 2 poikaa) teki jotain rangaistavaa, kirjoitti äiti rikkeen ylös vihkoseen ja isän tultua kotiin, päättivät he yhdessä rangaistuksesta. Käytännössä isä kuritti rikkeentekijän piiskalla. Saatiinpa joskus kaikki neljäkin selkäämme samalla kertaa. Nyt olen kahden tytön äiti ja olen ilmeisesti perinyt tiukat kasvatusasenteet kotoani ja pidän tiukkaa kuria. Mieheni taas on pehmoisä, joka ei aseta mitään rajoja ja antaa periksi liian monta kertaa? Millaisia kokemuksia teillä?
Kumpi vanhemmista tiukempi kasvattaja
1
172
Vastaukset
- kuritettu
Meillä isä anto piiskaa ja molemmat sitä tyypillistä senajan auktoriteettia että kun minä sanon. Ei siinä lasta kuunneltu kun aikuinen vain määräsi. Minuun sellainen ei selvästi tepsinyt kun sain piiskaa usein, en siis oppinut. Omassa perheessäni minä olen tiukempi kun mies, silti molemmat kasvattavat ja asioista keskustellaan myös lapsen kanssa. Fyysistä kuritusta meillä ei ole harrastettu, en näe sitä missään muodossa kannattavana ja se on väärin lasta kohtaan. Näen että lapseni on paremmin kasvatettu kun minä itse. Rakkauttakaan meiltä ei puutu vaikka rajat ovatkin olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3168095Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne976309Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743651Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee382346- 662260
- 392153
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222136Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962004- 831867
- 481575