Paljonko saatte eläkettä?

Työkyvyttömyyseläkkeellä

Saan työeläkettä n. 712 € ja kansaneläkettä n. 311 €/kk brutto molemmat. Veroa em. menee 16 %.

Taidan olla pienituloinen alle köyhyysrajan. Vai?

Lisäksi saan vuokratuloa sijoitusasuntoyksiöstä 468 €/kk, josta maksan yhtövastikkeen n. 130 €/kk. Tästä vuokratulosta (=pääomatulo) menee veroa 30 %.

6

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laske.uudelleen

1023 e/kk eläkkeestä maksetaan veroa n. 4-6%. Vero ei mene missään kunnassa 16 %:n tasolle. Jos teet eläkkeen ohella palkkatyötä, kokonaisveroprosentti nousee helposti tuolle 16 %:n tasolle.
      *Eläketurvakeskus 31.12.2004: Naisista 27 % saa kokonaiseläkkeen alle 1000 e/kk, miehistä 19 %.
      Bruttotulo eläkkeet 1023 vuokratulo 468-130 e = 1361 e/kk.
      Nettoeläkkeet( 5%:n veron jälkeen) n. 970 e nettovuokratuotto 240 e (veron 30%:n jälk.) = 1210 e/kk netto.
      *VEROT YHT. n. 55 e 100 e = 160 e/kk., joten maksat veroa ko. tuloista yhteensä vain n. 11,8%, siitäkin huolimatta, että puhtaan vuokratulon vero on 30%.
      Antamasi 16%:n vero ei pidä paikkaansa, jos sinulla ei ole muita tuloja.

• korjaus.vuosiluku2014

Korjaus, lyöntivirhe: Eläketurvakeskuksen eläkeluvut, pitää olla 31.12.2014

• reemiletee

oletko tehnyt paljon pimetä keikkaa kun on noin pieni työeläke,ja silti on varaa ollut hommata sijoitusasunto.

• perintöä

Se on perintö.

• Uudetvaunutmamuille

" saan vuokratuloa .."
      Ota lainaa panttaamalla asunto ja laita rahat osakkeisiin.
      Sitten kuluttelet tarpeen mukaan ?

• tarja1234

Saan työkyvyttömyyseläkettä 559e , työeläke 55e noin , takuueläke 127e toistaiseksi. Kun mun kohdalla ei oo maksettu tellejä ja lellejä jatyöaika oli lyhyt sairastumisen vuoksi. Tässä mun tulot ja muuta en saa . Sosku antaa joskus harkinnalla lääkkeisiin sitoumuksen. Vuokra mun osalta 275e, avomies maksaa 475e /kk.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5324
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4508
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2631
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2294
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2038
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1968
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1627
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1561
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1307
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1224
    Aihe