Inte mitt Finland mera.

skrämmande

När rasister börjar klä sig i KKKdräkter och kasta sten på asylsökande då känner jag nog inte mera igen mitt fosterland.

11

119

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dinbubblaärmintemin

Passa på och flytta härifrån. Om det är en ända person vilken gör det, tänker du att det är "ditt Finland" som klär sig som KKK? Vakna upp!

• GossefrånIhantala

Det var också fråga om en symboliskt KKK dräkt när Finlandsvenska befolkningen inte ville ta emot människor från Karelen.

• skenhelighet

Inte var alla finskspråkiga orter så välkomnande mot karelarna heller.Varför borde de ha placerats placerats just på svenskspråkiga orter ?Räckte det inte med främmande bostadsplatser måste också språket vara främmande ?
        För den delen har vi i Borgå som då var övervägande svenskspråkigt en karelarby,också på Kimito togs evakuerade emot.Även på andra svenskspråkiga orter,det skall alltid överdrivas.

• svenssonifinland
        skenhelighet kirjoitti:

Inte var alla finskspråkiga orter så välkomnande mot karelarna heller.Varför borde de ha placerats placerats just på svenskspråkiga orter ?Räckte det inte med främmande bostadsplatser måste också språket vara främmande ?
        För den delen har vi i Borgå som då var övervägande svenskspråkigt en karelarby,också på Kimito togs evakuerade emot.Även på andra svenskspråkiga orter,det skall alltid överdrivas.

Ja, me nu snackar vi om att " det är inte mitt Finland mera" om någon har haft en lakan på sig i Lahtis. Det går precis lika långt från ärendet att börja peka på olika byer i vilka tog emot karelarna efter kriget.

• dkkfhlv
        svenssonifinland kirjoitti:

Ja, me nu snackar vi om att " det är inte mitt Finland mera" om någon har haft en lakan på sig i Lahtis. Det går precis lika långt från ärendet att börja peka på olika byer i vilka tog emot karelarna efter kriget.

Istället för att demostrera mot asylsökande och Röda korspersonal när de anländer till en förläggning kunde de väl demonstrera vid riksdagen ?Våra poltiker är ju ändå sist och slutligen "de skyldiga ".

• dinbubblaärintemin

Jajamen. Det har jag aldrig kunna förstå. De där människor vände ryggen till våran landmänner. De skulle minst förlåta och skämmas!

• nejtillrasism

Figurer som draperar sig i lakan och med strut på huvudet kan man man inte annat än känna motvilja mot.Vet de alls vad deras "maskeraddräkt "representerar ?

• anserjag

Den finska flaggan kunde de ändå lämna hemma.

• Fosterländsk

Mitt Finland flyttade jag ifrån på Kekkonens tid.- Int har jag nån större hinku dit tillbaka heller.- Det enda som e bra over there e "Reissumies" :d

• myllyjauhaa

Asiaa tutkitaan.Ei ole varmaa oliko huppumies edes bussia odottamassa tutkinnan mukaan.Jos olisi ollut bussin saapuessa,olisi poliisit ottaneet hänet kiinni jo silloin.
      Kylläpä jaksatte jauhaa samasta asiasta,aivan kuin ei maailmassa olisi pahempiakin asioita mitä murehtia.

• nejtillrasism

Kan du inte byta fosterland? I Sverige finns det inga rasister.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      323
      8479
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      105
      6702
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      178
      3850
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      86
      3679
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      170
      3077
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      43
      2979
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      48
      2972
    8. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      41
      2889
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2496
    10. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2094
    Aihe