Joko liian vanha?

Eläkkeellekö

55-vuotias timpuri. Onko ikä-rasismia rakennusfirmoissa?
Työllistynkö enää tämän päivän Suomessa?

7

376

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Halpatyövoima_käytössä

Ajat on nyt semmoiset. Vähänkin vanhempi kaveri on helisemässä. Töitä lähes mahdoton saada. Rakennusalalla on paljon erittäin halpaa ulkomaalaistyövoimaa käytössä. Tulevat Virosta, Kosovosta ym. Sillä palkalla ei Suomessa perheellinen elä.
      Täysin mahdotonta. Eivät ole edes rakennusliiton jäseniä. Yritykset takovat valtavat voitot, kun palkkakustannukset ovat minimissään. Työsopimukset ovat täysin työnantajan sanelemat. Työn laatu on mitä on. On nähty, kun sivusta olen seurannut sitä touhua. Ihme, ettei rakennustarkastajat tee työtänsä. Päästävät sekunda laadun läpi. Jatke Oy esimerkiksi ihan täynnänsä halpatyövoimaa. Otan osaa kaveri 55-v timpuri. Ei ole sinun vikasi.

• Jgfghbfy

No niin täällähän se selviää! Hae ja kysy töitä!

• Old_school_man

Anna kaverille nyt edes joku kanava purkaa tuskaansa. Kysymyshän oli selkeästi retorinen. Fiksut ns. hyvät isälliset neuvot eivät paljoa lämmitä, kun työtä ei saa vaikka kuinka niiden perään kyselee ja pommittaa. Kun rakennusmies on 55v ja yli, niin ikäsyrjintä puree lujasti. Enemmän kuin millään muulla alalla. Epäillään kykyä raskaaseen kuluttavaan työhön. Ja syystäkin. Kulumia varmasti on selässä ja nivelissä. Vaikuttaa työtahtiin. Itse laittaisin hänelle kuuman työvinkin heti kun tietäisin. Sellaista minulla ei ikävä kyllä ole antaa.

• Eläkkeellekkö

Kiitti kamraatti!
        Taitaa alan palkkaus myös olla halpatyötasoa. Alle 20 euron en aio työkaluja esiin ottaa.. Eli ei kannata enää raataa. Kulumat ovat todellisuutta. Niska,polvet,keuhkot. Taidan ruveta hodarikauppiaaksi.

• ghkhhfgjk

Ihanaa on ollut toisella alalla työt vakituisia eikä niin hirveästi stressaa saako palkkaa vai ei? Rakentaminen on nykyään alakulttuuria en voisi jutella edes haisevan maalarin kanssa. No vitsi vitsi. Ei perinteisesti ammatteja arvosteta.

• Sullon kumminki jo aikuset lapset ja tupa maksettu, lähe Norjaan, siellä vielä arvostetaan duunaria.

• TimpuriKohtaViisSeiska

Minkämoisia projekteja Norjassa tänä päivänä lienee?
      Kannattaisko lähtee?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4143
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2358
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40