Jäniksen metsästys

vaikiaaon

Kertokaas vinkkejä miten jänistä voi metsästää ilman ajokoiraa?

Kyttäysmetsästys hämärän rajalla nyt on selvä mutta entäpäs päivällä ja näin sulanmaan aikaan?

Olen kokeillut samoilla silmät selässäkin metsässä lintukoiran kanssa, koira kyllä vainuaa jänikset kaukaakin ja sen huomaa kun koira aktivoituu mutta todennäköisesti jänis on jo silloin karannut makuultaan, useasti jäniksen olen nähnyt pötkivän pakoon jos metsä on harvaa puustoa mutta silloin jänis on jo haulikon kantaman ulkopuolella.

4

1952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikaljaa

Tee samoin kuin koira tekisi.Aloita suurella rinkillä ja pienennä pikku hiljaa.Totuta jänönen itseesi ja hajuusi,jos et ole tupakkaystävällinen voit jopa tuntea jänösen hajun.Et tarvitse koiraa,kuntoa kylläkin ja suolattua heinää.Simppeli homma,suksikelillä varsinkin.

• Lumen aikaan kun tulee suoja sää on paras keli jäljestämällä saada jussi kaadettua. Kaikkein paras silloin kun uusi lumi on satanut pari päivää aikaisemmin ja peittänyt vanhat jäljet. Plussa kelinen aamu ja kun löydät yölliset jäljet antaa jänis usein "potkaista" itsensä liikkeelle. Pakkaskelissä yksin jäljittäminen onkin sitten turhaa hommaa kun jussi karkkoo jo hyvissäajoin. Silloin saareke rusakko jahti muutaman miehen kera saattaa taas tuottaa hyviäkin päiväsaaliita. Äijä tai kaks kävelee metsäaarekkeita peltoalueilla ja yks tai useampi passaa ympärillä. Alkaa rusakon hinta halpenemaan.

• kulje.makuupaikkoja

Hiippaile hiljaa ampumavalmiina ja täräytä makuulle tai starttiin.
      Koirastasi on vain haittaa, se säikyttelee jänöt liian kaukaaa liikkeelle.

• Anonyymi

Emme syö kasviksia pelti keräily, ihmisillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4710
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2235
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1414
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      22
      1304
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      85
      1264
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      126
      1074
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      1018
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      252
      935
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      906
    Aihe