Palkanmaksu vuokrafirmassa

VitMikäPask

Olen hakenut vuokrafirman kautta töihin. MIkäli pääsen hommiin, ottaako vuokrafirma palkastani itselleen jonkun siivun? Kokemusta ei ole ennestään, olen kuullut lähes vain parjaavia juttuja vuokrafirmoista.

6

2499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeesjesjsjjs

millä vitulla sä kuvittelet että se vuokrafirma pysyy pystyssä,jos ei nee saa siitä omiaan ? vuokratyössä on paljon hyviäkin puolia,ja kaikki riippuu siitä miten itsekin hoitaa hommansa siellä. Suomalaiset hinnottelee ittensä ulos työmarkkinoilta varsinkin raksalla, pyydetää heti kovaa palkkaa ja laiskotellaa töissä. Sen takia raksalla on paljo vuokramiehiä,kun omat ei tee vittuakaan

• Vuokrafirma maksaa TES:n mukaisen palkan.

Esim. itselläni on tuntipalkka autokuskin 13,12€

Jos olisin firman omilla kirjoilla, maksaisin firmalle kutakuinkin 19,2€ tunnissa

Mutta nyt vuokrafirma laskuttaa firmaa 23€ tunnissa...

Eli firma maksaa enemmän, mutta palkassa et sitä huomaa. Paitsi ehkä korkeampana palkkana kuin itse asiakasyrityksessä

• duunia

Vuokrafirmat. Yleisesti ottavat määräaikaisesti työhön. Eli pätkätyöt saa jatkua, niin kauan, kun työntekijä haluaa. Jos menisit suoraan firmaan työhön pätkätyötä ei saa teettä vuosia, vaan työ on lain mukaan vakinaistettava. Sen vuoksi syntyi vuokrafirmat. Pykälien kiertoa laillisesti siis. Vakitöitä ei vuokrafirmoista saa, mutta pätkätöitä riittää. Lomat, no nehän on nyt yliarvostettuja. Sairaslomaa vaan, kun on tehnyt itsensä uupuneeksi.

• YrittäjäX

Kannattaako yrityksen palkata työntekijä ja maksaa kaikki yrittäjämaksut esim. muutaman kuukauden pestistä, ei kannata. tietenkin vakuuttaa.

• sotu_alv_voittoprosentit

Ei sinun palkastasi mitään siivua oteta. Se siivu on sinun palkkasi päälle. Eli palkkasi ei ole se hinta millä vuokrafirma sinut myy eteenpäin johonkin firmaan. Bruttopalkkasi päälle tulee sotu maksut ja alvit ja vuokrafirman kustannukset (niitä on monenlaisia) ja voittoprosentit (kate) . Vuokratyöntekijöiden käyttö on aina vuokratyövoimaa käyttävälle yritykselle kallista hommaa. On huomattavasti kalliimpaa kuin oma henkilöstö. Näkyy firman tuotteiden ja palvelujen hinnoittelussa. Vuokratyöntekijästä pääsee helposti irti. Ei tarvita YT-menettelyjä ym. Joskus on edullisempaa ottaa kallis vuokratyöntekijä kuin huippukallis ammattimies jostain konsulttifirmasta keikkatyöhön projektiin. Tosin työn laadussa on huomattava ero.

• irek

Vuokrafirmat pitää maksaa palkka ao työehtosopimusten mukaan ja tietenkin heidän pitää noudattaa työlainsäädäntöä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5327
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      546
      1876
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe