Mulla on Mint 17.2 ja olen yrittänyt asentaa siihen Canon Pixma 3550 tulostin-skanneria. Ajureita olen asentanut ja tulostin toimii kyllä. Skanneria ei tietsikka löydä. Xsanella ja Simplyscanilla olen kokeillut muttei löydä.
Liitäntä on USB-kaapelilla. Olen netistä haeskellut apuja mutta enpä ole saanut skanneria toimimaan. Mikähän auttaisi?
Linux Mint 17.2 ja Canon-scanneri
6
134
Vastaukset
- ihateubuntu
http://www.canon-europe.com/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg3550.aspx?type=drivers&language=EN&os=Linux (64-bit)
Minun Pixmaani (vanhempi kylläkin) Mintti osasi haeskella driverit ihan itse tulostinasetusten kautta.- Mintillä-scannaamaan
Mä olen asentanut noi ajurit jo aikasemmin. Tarttee katella niitä tulostinasetuksia vielä.
- Mintillä-scannaamaan
Eipä vaan toimi. Täytyisiköhän poistaa skanneriajurit ja uudestaaan asentaa ne?
- Twain-yhteensopivuus
Eipä itsellänikään Simple Scan löydä Canonin skanneria Ubuntussa (xsanea ei ole asennetuna), Gimp sensijaan löytää (File -> Create -> Scangear MP). Simple Scan ei ilmeisesti ymmärrä Twain-ajuria jollainen tuo Scangear on. Niin ja laitteena on Canon Pixma MG5350. Eli kokeile vaikka Gimpillä skannata.
- Mintillä-scannaamaan
Kiitos vinkistä. Kyllä mullakin sitten Gimpillä alkoi skannaaminen sujua. Jess
- MG5350
Monet Canonin scannerit vaativat scangearmap paketin asentamisen, jonka jälkeen skannari toimii Scangearmap ohjelmalla.
http://www.canon-europe.com/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg3550.aspx?type=drivers&language=EN&os=Linux (32-bit)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225474- 324810
- 282721
- 342344
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191647- 121591
- 231462
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons251429