Mitä ootte muut mieltä, mutta minusta Vaasantien urapaikkaukset jo tällä kelillä epäonnistuneet? Entä sitten kun lunta,polanteita jne, urissa ajaminen vaikeutuu entisestään. Asiallisia vastauksia odotellen.
Vaasantien urapaikkaukset
30
261
Vastaukset
- Kuokosajelija
Olen sitä mieltä, että tievaltiota näyttää olevan helppo kusettaa. Vaasantie Ylöjärven suuntaan on kuin Venäjän Karjalassa. Eikö asfalttiyhtiöille ole todella mitään laatuvaatimuksia. Onko alan isot herrat voideltu. Senhän tietää jokainen, kuinka Lemminkäisen johdolla ala kartellisoitui pahasti. Ovat oppineet nykyään toimimaan pimeämmin ja keskinäisillä sopimuksilla tukkivat toistensa suut. Aivan kuin talonrakennusalallakin on ikuisesti toimittu. Kyllä jonkin instanssin pitää puuttua valvonnan leväperäisyyteen. Tämähän on ilmiselvästi rikollista toimintaa.
Jokaisen tienlaiton molempiin päihin on laitettava iso taulu, missä mainitaan tien korjauksen tehneen firman nimi! - mesopotania
Ennen korjausta oli vaan kaksiuraa suuntaansa,nyt neljä. Näin se kehittyy ammattitaidottomuuskin,tokkopa tekiät kovin ylpeilevät töillään
- kitkaalle
Alisuorittamista kalliilla veroeuroilla lienee asfalttikartellien taskut täyttyneet ja saa huonollakin työllä ansionsa.
Kukaan ei vastaa.
Nyt sitten jo lokakuussa vaikka lait ei salli, painellaan jumalauta nastarenkailla se taas uusille urille marraskuussa kaiketi saa laittaa nastat jos on pakko, joulukuussa vasta pakko, sitten pilataan hiljaisemmat urapaikat taas karkeaksi kulkea, vaikka 3- tiellä pärjää kesärenkailla lähes aina ja kun ennen klo. viittä siinä kulkee ei ole suolaajatkaan häiritsemässä eikä kukkahattunopeusrajoitusorjentoituneet tientukot.- hullua.touhua
Ne on viutun hienosti tehty,kyllä ELY-keskuksella on Pohjanmaalla rahaa tie koko
leveydeltä asfaltoida mutta se loppuu kun tullaan Pirkanmaan puolelle.Nämä
kuuluu Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen alaisuuteen.Mitä tulee nastarenkaisiin
niin jokainen päättää itse koska ne alle laittaa,on se tietysti parempi ajoissa kuin
liian myöhään. - laki.sallii
hullua.touhua kirjoitti:
Ne on viutun hienosti tehty,kyllä ELY-keskuksella on Pohjanmaalla rahaa tie koko
leveydeltä asfaltoida mutta se loppuu kun tullaan Pirkanmaan puolelle.Nämä
kuuluu Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen alaisuuteen.Mitä tulee nastarenkaisiin
niin jokainen päättää itse koska ne alle laittaa,on se tietysti parempi ajoissa kuin
liian myöhään.Laki sallii laittaa nastarenkaat silloin kun keli sen vaatii.Tosin Suomessa ei ole
nastarengas pakkoa on vain talvirengas pakko.Ja ei suolaa henkilöautojen takia
levitetä vaan raskaanliikenteen,vaikka niillekin tuli uudet rengasmääräykset.
Laki sallii käyttää nastarenkaita aina kun on tarve vaikka kesällä.
Eikä niitä nopeusrajoituksia turhaan vaihdeta.Ei siinä voita mitään Hämeenkyrön
ja Tampereen välillä ajaako 80km/h taikka 100km/h.Kamera-autoja ja Poliisia
lisää että saadaan kohonot pois liikenteestä. - nastaonparas
Hyvä juuri näin on asia
- kwsö
Nyt Vaasantiellä jo kuusikin uraa.Ottakaa muutkin kantaa tien urapaikkauksiin.
Mihin ylempään tahoon voi ottaa yhteyttä?Talvikelejä odotellessa, jotta vältyttäisiin jatkuvilta pahoilta liikenneonnettomuuksilta.- mini.kieroliittymä
Hämeenkyrössä on valtateiden suppein liikenneympyrä.
Rekat ja onnibussi reunakivillä-----renkaita puhki.
- huonostihoidettu
Joo, urapaikkaukset melkein lähteneet jo irti, todella vaarallista, kun vesi makaa urissa ja jospa pakastaa, niin sitten kolareita. Ylipäätään kolmostie on nykyään todella huonosti hoidettu.
- Ahrolalainen
Olen em Kolmostien urapaikkaus viestin aloittaja.Kiitos asiallisista viesteistä.Ajan päivittäin em tietä ja urapaikkaukset todella ala-arvoisia ja vaarallisia.Mitä mieltä raskaanajoneuvon kuljettajat? Olen naiskuski,mutta paremmillakin teillä kaaraillut.
- ei.osata
Raskaankaluston painojen korotus oli vikatikki,näitä tienpohjia ei ole suunniteltu
kestään.Tie on rakennettu 42T.yhdistelmä painoille,ei 76T,yhdistelmille.Koskee
montaa muutakin tietä.Esim:Moottoritie Helsinkiin on tosi surkeessa kunnossa
vaikka on rakennettu 90luvun loppupuolella.Samoin moni kantatie.Raskasliikenne
ne urat tekee ei nastarenkaat,tietysi myös liikennemäärät on kasvaneet,mutta
suurin syy on rakenteellinen. - ei.valoja-ei.pinentareit
Näillä vesisateilla tiet murenevat, varsinkin valtatiet, kun ovat niin kapeita.
Pirkanmaan tiemestarit ovat syvältä pimeydestä.
Mitääntekemättömiä virkamiehiä, jotka pelkäävät virkavirheitä. - eikä-ymmärretä
ei.osata kirjoitti:
Raskaankaluston painojen korotus oli vikatikki,näitä tienpohjia ei ole suunniteltu
kestään.Tie on rakennettu 42T.yhdistelmä painoille,ei 76T,yhdistelmille.Koskee
montaa muutakin tietä.Esim:Moottoritie Helsinkiin on tosi surkeessa kunnossa
vaikka on rakennettu 90luvun loppupuolella.Samoin moni kantatie.Raskasliikenne
ne urat tekee ei nastarenkaat,tietysi myös liikennemäärät on kasvaneet,mutta
suurin syy on rakenteellinen.Tiet on rakennettu miten on.Silloin kun yhdistelmät saivat painaa 42 tai 48 tn käytettiin esim.puu ja sorakuljetuksissa tilavuuspainoja.Yhdistelmät saattoi painaa 80-90 tn ja olivat laillisia ,akseleita saattoi olla vai 5 kpl/yhdistelmä.Itse olen ajanut. Mutta nyky yhdistelmät on kyllä turhia,tavallaan.On se muuten kumma jos raskasliikenne tekee ne urat mutta kuitenkaan ne ei sovi niihin,noo taidan olla tyhmä.Ja ajan vieläkin työkseni raskaalla.Oikeassa olet syy on rakenteellinen ja hoitamattomuus lisää sitä. Ja ne urapaikkaukset on perseestä joku vielä menettää henkensä niiden vuoksi..jota pelkään.
- kwsö
Kolmostie Hämeenkyröstä Tampereelle surkeasti urapaikattu. Olen viestin aloittajan kanssa samaa mieltä.Odotellaan vaan lunta,jäätä ja liukkautta. Toivottavasti ei ulosajoja yms!
- kwsö
Äsken uraisella, liukkaalla ja lunta pöllyävällä Vaasatiellä välillä H.kyrö- Ylöjärvi liikkui vain tosi fiksuja autoilijoita. Turvavälit sopivat, ajonopeus kelin mukainen, ei turhia ohituksia,kiilailuja eikä takapuskurissa roikkumisia. Kiitos teille kanssakulkijat, on mukava olla turvallisesti kotona.
- KONJAKEISSA.TAMPEREELLA
Elyn herrat Tampereelta eivät ole käyneet Parkanossa vuosikausiin.
Eivät tiedä valtatien surkeutta.
EIVÄT tee virkavirhettä kun eivät tee mitään. - kwsö
Johan oli keli Ylöjärveltä Hämeenkyröön n tunti sitten. Talvella sataa lunta, mutta myös aurauksien pitää toimia.Aika mönjässä ajeltiin.
- jokisimpukoita
Urapaikkaukset ovat kolmostiellä aivan peestä samoin uusi asfaltti aalloilla, kuka tällaista hyväksyy ylipäätään.
Se vain ihmetyttää, että pitääkö alkaa valita joku toinen reitti työssä käyntiin, kun Hämeenkyröön ei saada millään kunnon ohitustietä. Vedotaan jos jonkinlaisiin syihin, nytkin joessa jokisimpukoita. Tuo ei ole mikään peruste. Jokisimpukoita on pilvin pimein Kyrösjärvessä.
Hämeenkyrön liikenneympyrät vain aiheuttavat niin huomattavan liikennehidasteen kolmostiellä, että ei palvele työssä käyjiä, puhumattakaan raskaasta liikenteestä.
Nyt pien päätöksiä ohikulkuväylälle tai sitten kiertotie Hämeenkyrön ohi. - MikkoMaaninka
Urapaikkaukset on tehty täysin asianmukaisesti ja tilaaja on ne hyväksynyt. Turhaan valitatte täällä. Tai käyhän tämä ehkä jostain terapiasta sairaille mielillenne. Itse ihan sattumalta tämän luin, kun mökkinaapuri asiasta puhui.
Hommatkaa paremmat autot ja opetelkaa ajamaan, niin ei pieni kuluma päällysteessä haittaa.
Ystävällisin terveisin,
Mikko Maaninka
Vastaava tarkastaja- SANOI-ONNIBUSSSI-KUSKI
KIEROLIITTYMIIN paksumpi piki,
ettei terävät reunakivet taas riko renkaita.
REKAT JA BUSSIT VAIKEUKSISSA YMPYRÖISSÄ. - BunniOskiKuksi
SANOI-ONNIBUSSSI-KUSKI kirjoitti:
KIEROLIITTYMIIN paksumpi piki,
ettei terävät reunakivet taas riko renkaita.
REKAT JA BUSSIT VAIKEUKSISSA YMPYRÖISSÄ.Kieroliittymiin? Jokimetsän rosvojen juttuja?
- VAIN-LIERO-SELVIÄÄ
BunniOskiKuksi kirjoitti:
Kieroliittymiin? Jokimetsän rosvojen juttuja?
REKAN täytyy olla kiero ja kippura,
että RENKAAT selviää EHJÄNÄ pienistä liikenneympyröistä. - Kapea..mutkainen
Koko valtatie on
Kylätietasoa. - Totta---
Kapea..mutkainen kirjoitti:
Koko valtatie on
Kylätietasoa.Joka
Sana. - epäpätevätyöhönsä
Eikö Maaninka tiennyt, että Suomessa maksetaan veroja, ja tiestöt pitää olla sen mukaisessa kunnossa. Ei edellytä veronmaksajalta uutta autoa alle, että pystyy teitä ajamaan. Tuollainen toimenhaltija pitää sanoa ja heti irti. Epäpätevä öykkäri ja sillekin maksetaan veronmaksajien tuloista palkka. Hävetköön koko jätkä.
- lakianoudatettava
Vai Mikko Maaninka on työn tulokset tarkastanut. Olen itse käynyt mittaamassa esimerkiksi liikenteen rasittavuuteen lain määräämän asfaltin paksuuden välitä Parkano-Tampere heti työn jälkeen, eikä se täytä edes 45% ajomatkalta lain vaatimia edellytyksiä. Menkääpä mittamaan Jyväskylän seudulle, niin näette, miten teitä pitää tehdä.
- gghhjj
Kyllä tarvis kiiruusti saada uusi tie joka veisi ohit hämeenkyrön, todellinen pullonkaula.
- korkki40
täytys saada huikka pullosta
- 21hintakaari
Kyllä se pojat ny vaa oon nii että pitäkää turvat tukossa ja turvaetäisyydet kunnossa. Meillä on nyt menossa niin hyvät matubisnekset että siihen kannattaa sijoittaa vaikka velkarahalla. Kun maltamme viä ajella töihin paskateillä seuraavat 30vuotta niin olemme rikkaita.
- MikkoMaaninka
Imekääpä velttoa elintänne, luuserit. Ja opetelkaa ajamaan.
Mikko Maaninka
Vastaava tarkastaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225344- 254518
- 282631
- 342294
- 372048
- 151978
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121561
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211317Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101224