Haitta ja kerskakulutusvero.
Take a way astioihin ja pakkauksiin tuntuva haittavero ja lisäksi "roskapirkkoja" grillien ja kioskien ympärille partioimaan, tuntuva tuloihin perustuva roskaamismaksu, saataisiin tämä roskaaminen kuriin ja näin saataisiin työtä sadoille ihmisille ja tuloja valtion kassaan, eikäolisi pienituloiselta pois.
Pieni puro, mutta monta hyötyä.
Suominousuun
2
64
Vastaukset
- päinvastoin
Pahviset kertakäyttöastiat tukevat suomalaista metsäteollisuutta, eli niiden käyttö lisää työllisyyttä. Sen sijaan kiinalaiset porsliiniastiat ja niiden pesuun käytettävät keskieurooppalaiset pesuaineet eivät työllistä kuin tiskaajan.
Myrkylliset pesuvedet päätyvät sitä paitsi luontoon. Pahvinen kertakäyttöastia maatuu, eikä siten saastuta.
Eli kokonaisuutta ajatellen kertakäyttöastiat ovat huomattavasti monikäyttöastioita ekologisempia.
Se mitä nyt tarvitaan on kunnon tullimuuri Suomen rajalle, jotta ulkomaista halppiskrääsää ei enää kannattaisi tuoda Suomeen. Suomi ei tarvitse ulkomailta kuin suolaa. Kaikkea muuta Suomessa voidaan valmistaa tai kasvattaa itse.En suinkaan väheksy jo olemassa olevaa tuotantoa ja luotuja työpaikkoja, vaan haittavero järjestelmää ja "roskapirkko" järjestelmää kehittämällä saataisiin helposti luotua satoja, ellei tuhansia uusia.
Ei nämä kertakäyttö "kukkaset" korista kaunista luontoamme eikä maadukkaan kovin helposti, kyllä ne on silkkaa saastetta, muovi kannet, pillit ja pullot, muovitetut pahvit ym...
Kerättäisiin ylimääräinen irrallaan kuljeksiva raha talteen sellaisilta joilla on varaa tällaiseen "öky" käyttäytymiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih475907Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6132358Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591058- 771033
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä541006Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778