Ellen White tiesi nämä jo yli 100-vuotta sitten. Todelle luotettava Profeetta.
"Ne jotka käyttävät liharuokia, syrjäyttävät kaikki varoitukset, jotka Jumala on antanut tästä kysymyksestä. Heillä ei ole mitään takeita siitä, että he ovat vaarattomalla tiellä. He eivät voi millään puolustaa eläinten lihan syöntiä. Jumalan kirous lepää eläinkunnan päällä. Liha useinkin mätänee vatsassa synnyttäen sairautta. Syöpä, kasvaimet ja keuhkotauti johtuvat suureksi osaksi lihan syönnistä"
(Counsels on diet, s 37)
http://img.yle.fi/uutiset/news/article7302026.ece/ALTERNATES/w960/_makkara grilli nuotio_DSC2363_eng.jpg
Liharuuat aiheuttaa syöpää.
97
154
Vastaukset
- iloinen_naurajaa
Riski on olemassa vain jos syö lihaa valtavasti. Kohtuukäytössä vaaraa ei ole.
Aion tänäänkin laittaa paistinpannulle voita ja käristää siinä pari hyvää makkaraa. Sitten syön ne runsaan sinapin kera ja juon maitoa päälle - taatusti hyvää! :-):-):-) Siis Ellen sai joltain taikaukolta viestin että liha sairastuttaa siksi, että se mätänee mahassa?
No tuossahan on loistava todiste siitä, että Ellen oli vain joutavia höpisevä epileptikko. Liha ei suinkaan sairastuta siksi, että se mätänee mahassa.
Liiallisen lihan nauttimisen vaaroja ovat kovat eläinrasvat sekä suola ja nitraatit, joita on etenkin lihavalmisteissa. Myös lihasta saatava hemirauta on yhdistetty mm. sydäninfarktien riskiin. Ei puhettakaan lihan mätänemisestä mahassa.- pyhpyhpyhpyhpyh
Olet valehteleva iljetys.
Nyt taisit bushmanni olla väärässä - ihmisen suolisto on niin pitkä, että suoliin juuttuneet lihasta lähtöisin olevat jätteet todella mätänevät (vaikka sinä et sitä uskosikaan) - siksi on erittäin tärkeää että fiibereitä (tai "kuituja" / Google transl.) jotka pitävät suolien seinämät "puhtaana" .. Siis paljon hedelmiä ja muita kuiturikkaita ruokia.
alexalex.kasi kirjoitti:
Nyt taisit bushmanni olla väärässä - ihmisen suolisto on niin pitkä, että suoliin juuttuneet lihasta lähtöisin olevat jätteet todella mätänevät (vaikka sinä et sitä uskosikaan) - siksi on erittäin tärkeää että fiibereitä (tai "kuituja" / Google transl.) jotka pitävät suolien seinämät "puhtaana" .. Siis paljon hedelmiä ja muita kuiturikkaita ruokia.
alex>>> Nyt taisit bushmanni olla väärässä - ihmisen suolisto on niin pitkä, että suoliin juuttuneet lihasta lähtöisin olevat jätteet todella mätänevät (vaikka sinä et sitä uskosikaan) >>
Höpönlöpö. Tämä ei ole uskon asia, vaan kyllä ruuansulatuksen toiminta on ihmisten tiedossa hyvin tarkasti, joten tässäpä tämä:
https://peda.net/kannus/jvk/oppiaineet2/biologia2/9-lk-biologia/ihminen/ruuansulatus
Joten miksi sinä koetat puolustaa tuota harhaista epileptikkoa Ellen Whitea, kun tieto on murskaavasti hänen huuhaa-visoitaan vastaan!
Jos sinä ja adventistit ette tiedä ihmisen biologiasta mitään, niin sitten kannattaa mieluummin olla hiljaa, kuin nolata itsensä.- 0kädellinen0
bushmanni kirjoitti:
>>> Nyt taisit bushmanni olla väärässä - ihmisen suolisto on niin pitkä, että suoliin juuttuneet lihasta lähtöisin olevat jätteet todella mätänevät (vaikka sinä et sitä uskosikaan) >>
Höpönlöpö. Tämä ei ole uskon asia, vaan kyllä ruuansulatuksen toiminta on ihmisten tiedossa hyvin tarkasti, joten tässäpä tämä:
https://peda.net/kannus/jvk/oppiaineet2/biologia2/9-lk-biologia/ihminen/ruuansulatus
Joten miksi sinä koetat puolustaa tuota harhaista epileptikkoa Ellen Whitea, kun tieto on murskaavasti hänen huuhaa-visoitaan vastaan!
Jos sinä ja adventistit ette tiedä ihmisen biologiasta mitään, niin sitten kannattaa mieluummin olla hiljaa, kuin nolata itsensä.Mikset bushmanni ota evoluutiokorttia käyttöön tähän paikkaan? Ihminen on alunperin myös lihansyöjä. Lihaa on syöty miljoonia vuosia ja kuuluu yhtenä tärkeisiin ruoka-aineisiin. Esim viljatkin tuli vasta tuhannsia vuosia sitten ja perunakin ollut vasta vain satoja vuosia ravintona. Ihminen on tottunut lihaan miljoonien vuosien saatossa. Nytkö se on epäterveellistä? En tarkoita prosessoituja lihajalosteita niinkuin esim makkarat jne.. Nehän tuomittiin vaarallisiksi. Liha kohtuullisesti nautittuna on hyvä proteiininlähde. Kuuluu osana hyvään ruokavalioon. Esim. perinteinen välimerelliseen ruokavalioon( katsotaan terveellisimmäksi ruokavalioksi) kuuluu liha erimuodoissa perus raakaineisiin.
- pyhpyhpyhpyhpyh
676. Those who use flesh foods little know what they are eating. Often if they could see the animals when living and know the quality of the meat they eat, they would turn from it with loathing. People are continually eating flesh that is filled with tuberculosis and cancerous germs. Tuberculosis, cancer, and other fatal diseases are thus communicated.—The Ministry of Healing, 313, 1905 {CD 388.4}
Ottaisit buskajussi joskus selvää tosiasioista.Lisää taikauskoa epileptiseltä houkalta.
1800-luvulla todellakin luultiin, että tuberkuloosin voi saada lihasta tai maidosta. Ei saa. Olisiko sinulla vielä lisää todisteita siotä, että Ellen ei saanut mitään yhdeltäkään jumalalta vaan levitti vain tuon aikaista taikauskoa.- äläjäkätäkunettiedä
Itse elät taikauskossas. Tuberkuloosin *voi* saada pilaantuneesta lihasta tai maidosta.
Hei!
Olen 1990 luvun alkupuoliskolla lukenut kaikista kaupungin kirjastoista kaikki life-style kirjat joissa on kyse ravinnosta ja -elämäntavoista.
Minä en ollut tietoinen missä kotikaupungissani sijaitsee Adventtikirkko. Elettiin silleoin 1990 lukua ja olen syntynyt 1958.
Että en tiennyt adventtiliikkeestä mitään. Adventtikirkolla on yksi vaivainen terveyskurssi Media7.fi opistolla, ja ko. kurssissa on yksinkertaisimmat perusasiat.
1995 luvun jälkimmäisellä puoliskolla luin Raamattuopiston kusseja. 1995 lukien tulin hissunkissun uskoon. Adventtilikkeen jäsen olin ensimmäisen kerran 2000 luvulla vasta.
Sain poikasena ammattikoulussa ravintotalouskeittiö-linjalta ruoka-aineiden käsittelyt perusteet. Läpi koko elämän ruonlaittotaito on ollut hyödyllinen kun ei keittiöpiikaa palveluksessa. Kotitaloustekniset asiat ovat olleet läpi elämän kattava harrastuskin ja mielenkiinnon kohde.
Isä luuli poikasena että minusta tulee seppä niin kuin menneet sukupolvet suvussakin olivat rautaisia kärryseppiä. Metallityön opettajanikin kaiketi toivoi minusta seppää, mutta en hänellekään ollut kuulolla oikealla hetkellä kun opettaja yritti minua muistuttaa isieni perinteistä. Viimeiset ajokalut isäni valmistivat samalla hetkellä kun minä synnyin. En muistanut ammatinvalintaa tehdessäni huomioida suvun perinteitä ja muistin isovanhempianikin maanviljelijöinä paremmin;
Täällä rautainen Suomen suurin maatalous-torppari-talonpoika-ajokalusepien käsiteollinen valmistus; http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/08/ilmajoki.html
>>>>>>>>>>> Mutta oli syömisestä ja lihasta puhe. >>>>Minun piti sanoa että olen lukenut muualta ko. em. kirjallisuudesta saman asian että liha sulaa niin hitaasti että liha osittain mätänee ihmisen sisään ja aiheuttaa karsinogeenejä!
Leivoin tänään juuri ilapäivällä korvapuusteja, luikkaa keittööni kervapuustien leivontaan; https://www.facebook.com/jari.laurila.35
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija- Ylensyönti.pahaa
Liiallinen punaisen lihan syönti on voi olla joillekin haitaksi.
Isäni söi kunnon läskisoosia, matikkakeittoa itsepyydetystä mateista sekä aina ruisleipää runsaan voin kanssa, eikä salateista ollut lautasella tietoakaan. Hän pysyi terveenä ja hoikkana aina kuolemaansa asti, koska teki paljon ulkotöitä ja söi kun nälkä tuli. Lääkärikin oikein ihmetteli isän hyviä veriarvoja. Isäni kuoli eräänä päivänä saappaat jalassa ja kirves kädessä metsätöissä 97-vuotiaana.
Vaarallisinta on syödä liikaa, eli yli sen mitä elimöstö päivän aikana ehtii kuluttaa. Nykymeno on sellaista, että istutaan perse kiinni penkissä ja ahmitaan ruokaa kuin siat.Hei!
ON aivan totta että syömisten määrä vaikuttaa olevan hyvin ratkaiseva tekisä jos syö sellaista missä piilee riskejä. Heiniä saa syödä esim. niin paljon kuin vaan ilman riskejä.
Aina kun ihminen syö jotakin syntyy vereen happiradikaaleja, ja happiradikaaleilla on suora vaikutus solujen vanhemiseen. Ihminen tällä tavalla tappaa itsensä syömällä vaikka söisi terveellistä. Toisaalta pakko on syödä että pysyisi hengissä. Pitäisi syödä mahdollisimman vähän ja mahdollisimman terveellistä.
Vähäruokaiset ihmiset ovat niitä pitkäikäisiä, ja tässä ei usein syömisten laatu ole sitten aina niin tekijä joka selvästi tulisi esiin että olisi terveysintoilija.
Suomessa käynnistettiin jo 1960-1970 luvulla ns. Karjala-projekti. Projektin tarkoitus oli selvittää miksi punaposkiset terveet potrat miehet delaavat 50 vuotiaina jo suorilta jaloilta pöllimettille?
Runsas eläinrasva todettiin syylliseksi. En ole tutkimuksia lukenut tarkasti, mutta yhteys elintapoihin kovien tyydyttyneideen rasvahappoihin tuli ilmi, ja ryhdyttiin ajamaan miesten rehun syöntiä.
Pitkäikäiset läskin syöjät ovat poikkeuksia. Harva näkee sianihran kuluttajana 97- vuotispäivänsä. Harva makkaransyöjä. Harva tupakoitsija ja harva alkoholin käyttäjä. Harva ylipainoinen.
Harvoin näkevät 97- vuotispäivänsä.
Armeijakavereita 1957-1960 syntyneitä on haudassa sydäninfarkteista, ja ohitusleikkauksissa hyppäävät. Kamala nähdä miten kansakoulukaveritkin alamme muistuttamaan paappoja ja mummoja. Niihin alkaa aikuispäivillä nyt olla yhteyksiä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- ei.riskeerata
Ei kaikki tupakoitsijatkaan kuole keuhkosyöpään, mutta kaikessa on oma riskinsä, niin sianlihan syönnissä kuin tupakassakin.
Eräs tupakoitsija nainen sanoi, että kyllä hän on ollut hullu kun on opetellut tupakoimaan, minä kun luulin, että ei se syöpä minuun tule, mutta niin vain kuoli keuhkosyöpään.
- tässäsitäollaan
Just on YLE tv-uutisissa juttua tuosta, että lihansyönti lisää suolistosyöpien riskiä. Että se siitä buskajussien pilkkapuheista...
Missä minä olen väittänyt että liika iha ei aiheuttaisi syöpiä? Kyllä minä sen tiedän, enkä itsekään paljoa lihaa syö, joten se ei ole minulle ongelma.
Kyse on siitä, että aiheuttaako liha sairaruuksia mätänemällä mahassa kuten eräs taikauskoinen kuollut epileptikko on väittänyt.
Liha ei aiheuta sairauksia siten joten Ellenin profetia asiasta on huuhaata ja pelkkää potaskaa.- advariveli
Oletko lukenut kirjan. Suuren lääkärin seuraajana?
- pyhpyh
bushmanni kirjoitti:
Missä minä olen väittänyt että liika iha ei aiheuttaisi syöpiä? Kyllä minä sen tiedän, enkä itsekään paljoa lihaa syö, joten se ei ole minulle ongelma.
Kyse on siitä, että aiheuttaako liha sairaruuksia mätänemällä mahassa kuten eräs taikauskoinen kuollut epileptikko on väittänyt.
Liha ei aiheuta sairauksia siten joten Ellenin profetia asiasta on huuhaata ja pelkkää potaskaa.Puhut taas täyttä potaskaa.
http://www.bbc.com/news/health-34615621
659. Those who use flesh meat disregard all the warnings that God has given concerning this question. They have no evidence that they are walking in safe paths. They have not the slightest excuse for eating the flesh of dead animals. God’s curse is resting upon the animal creation. Many times when meat is eaten, it decays in the stomach, and creates disease. Cancers, tumors, and pulmonary diseases are largely caused by meat eating.—Pacific Union Recorder, October 9, 1902 {CD 383.4}
Jumala on.
Ellen White ei ole epileptikko. - Beduiinit.kunniaan
bushmanni kirjoitti:
Liha ei aiheuta sairauksia siten joten Ellenin profetia asiasta on huuhaata ja pelkkää potaskaa.:)) .. :)) --> :)))) hm ...
Nyt tais päästä beduiinit kunniaan busmaninkin ateistisessa kieltäymyksessä :)) Beduiinit.kunniaan kirjoitti:
:)) .. :)) --> :)))) hm ...
Nyt tais päästä beduiinit kunniaan busmaninkin ateistisessa kieltäymyksessä :))>> Nyt tais päästä beduiinit kunniaan busmaninkin ateistisessa kieltäymyksessä :)) >>
Miten niin?
Raamatun aikaan lihavuus oli terveyden merkki. Siksi raamatussa höpistään siitä, että kasvisruualla ihmiset lihoivat ja olivat siis terveemmän näköisiä.
Samoin Suomessakin lihavuus oli terveyden ja vaurauden merkki aina 1900-luvulle saakka ja perhepotreteissakin lihavat lapset pistettiin eturiviin osoittamaan perheen vaurautta ja terveyttä. Laihat lapset piilotettiin takariviin.
Ellen Whiten höpinät ovat taikauskoa siksi, että hän demonisoi kaiken lihan syömisen, vaikka näin ei tarvitse tehdä.
Liika liha on pahasta, kun liika mikä tahansa. Liika vesikin on pahasta ja juopas liikaa vettä, niin kuolet.
Ellenin huuhaa-visiot voisivat olla tottakin, eli jos Ellen olisi tuolloin varoittanut syömästä liikaa lihaa ja etenkin teollisuuden käsittelemiä lihatuotteita, eli vahvasti prosessoitua lihaa, Ellen olisi ollut edellä aikaansa ja ehkäpä jopa siis profetoinut.
Sen sijaan Ellen demonisoi kaiken lihan, joten hän on huuhaa-profeetta ja jupisi vain uskontonsa harhaisia ja taikauskoisia käsityksiä kuten kaikki profeetat Made in USA.
Sopiva määrä lihaa ja etenkin tuoretta lihaa itse valmistettuna, ei prosessoituna lihatuotteena ei ole terveydelle mitenkään vaarallista tai turmiollista.
Liika lihan syöminen on, sekä etenkin prosessoidun lihan syöminen on, siinä olevan suolan ja nitraatin takia etenkin.- pyhpyhpyhpyhpyh
Valehtelet taas kerran. Ethän sinä muuta osaakaan.
pyhpyhpyhpyhpyh kirjoitti:
Valehtelet taas kerran. Ethän sinä muuta osaakaan.
Missä valehtelen?
Liika liha aiheuttaa ongelmia.
Ellen valehteli että pienikin liha aiheuttaa ongelmia koska se mätänee mahassa. Ei mätäne eli Ellen keksi asioita omasta päästään.
- Tiedän.kokemuksesta
Kasvisruuat voivat yhtä hyvin aiheuttaa suolistosyöpää. Leivän syönti voi myös aiheuttaa suolistosyöpää. Jollekkin sopii liharuoka kun taas toiselle ei. Samoin on kasvisten ja viljan kohdalla. Syöpäsoluja on ihmisessä jo syntymästä asti. Ihmisen vastustuskyvystä riippuu puhkeaako syöpä vai ei.
Ja jos sitten syöpä iskee, niin apua löytyy:
http://www.stara.fi/2015/04/12/usa-vahvisti-kannabiksen-terveysvaikutukset/- pimeetäsavuttamista
Etkö sinä vielä ole saanut poltettua itseäsi hengiltä? Kannabis- yhtäkuin tupakointi- yhtäkuin keuhkosyöpä on yhtäkuin hullunhommaa omalle elämälle.
- omalehmä
>> Syöpä, kasvaimet ja keuhkotauti johtuvat suureksi osaksi lihan syönnistä">>
Vai niin! No, sittenhän mm. calmet-rokokotus vauvoille tuberkuloosia vastaan on aivan turha. Opetetaan vaan pennut kasvis-syöjiksi!- pyhpyhpyhpyhpyh
Niin onkin. Jos ihmiset söisivät toisin, noita rokotuksia ei tarvittaisi.
Suomessa asia ei ole uusi, koska Raamattu tuli meille jo kauan sitten:)
Dan:
1:11 Silloin Daniel sanoi katsastajalle, jonka hoviherrain päällikkö oli määrännyt pitämään silmällä Danielia, Hananjaa, Miisaelia ja Asarjaa:
1:12 "Koettele palvelijoitasi kymmenen päivää, ja annettakoon meille vihannesruokaa syödäksemme ja vettä juodaksemme.
1:13 Sitten tarkastettakoon sinun edessäsi, miltä me näytämme ja miltä näyttävät ne nuorukaiset, jotka syövät kuninkaan pöydän ruokaa; ja tee sitten palvelijoillesi sen mukaan, mitä silloin havaitset."
1:14 Ja hän kuuli heitä tässä asiassa ja koetteli heitä kymmenen päivää.
1:15 Mutta kymmenen päivän kuluttua havaittiin heidät muodoltaan kauniimmiksi ja ruumiiltaan lihavammiksi kuin yksikään niistä nuorukaisista, jotka söivät kuninkaan pöydän ruokaa.
1:16 Ja niin katsastaja jätti pois heille määrätyn ruuan ja heidän juotavansa viinin ja antoi heille vihannesruokaa.
1:17 Ja Jumala antoi näille neljälle nuorukaiselle taidon käsittää kaikki kirjoitukset ja kaiken viisauden; ja Daniel ymmärsi myös kaikkinaiset näyt ja unet.
1:18 Kun sitten ne päivät olivat kuluneet, joiden jälkeen kuningas oli käskenyt tuoda heidät esiin, niin hoviherrain päällikkö toi heidät Nebukadnessarin eteen.
1:19 Kun nyt kuningas keskusteli heidän kanssaan, ei ollut heidän joukossansa yhtäkään Danielin, Hananjan, Miisaelin ja Asarjan vertaista. Niin he tulivat kuninkaan palvelijoiksi.
1:20 Ja kaikissa viisautta ja ymmärrystä vaativissa asioissa, joita kuningas heiltä kyseli, hän havaitsi heidät kymmentä vertaa etevämmiksi kuin kaikki tietäjät ja noidat, mitä koko hänen valtakunnassaan oli.Jes 40:5-10 Herran kunnia ilmestyy: kaikki liha saa sen nähdä. Sillä Herran suu on puhunut." Ääni sanoo: "Julista!" Toinen vastaa: "Mitä minun pitää julistaman?" Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen: ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, kun Herran henkäys puhaltaa siihen. Totisesti, ruohoa on kansa. Ruoho kuivuu, kukkanen lakastuu, mutta meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti. Nouse korkealle vuorelle, Siion, sinä ilosanoman tuoja; korota voimakkaasti äänesi, Jerusalem, sinä ilosanoman tuoja. Korota, älä pelkää, sano Juudan kaupungeille: "Katso, teidän Jumalanne!" Katso, Herra, Herra tulee voimallisena, hänen käsivartensa vallitsee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä.
Miljoona kiloa HEINÄÄ pitää kalamiehen hengissä vuoden päivät:)
> The Flow of Energy: Primary Production to Higher Trophic Levels <
http://www.globalchange.umich.edu/globalchange1/current/lectures/kling/energyflow/energyflow.html
- fdffdfd77
"Leivän syönti voi myös aiheuttaa suolistosyöpää."
Huonosti valmistetusta ja happamasta leivästäkin on Jumala varoittanut kansaansa.
"On syntiä asettaa pöydälle kehnosti valmistettua ruokaa, koska syömisasia koskettaa koko elimistön hyvinvointia. Herra toivoo kansansa arvostavan tarvetta valmistaa ruoka siten että se ei tee mahaa happamaksi, ja sen seurauksena hapanta mieltä. Muistakaamme että hyvässä leivässä on käytännön uskontoa."
"Kehno kokkaus kuluttaa hitaasti pois elämän energiaa tuhansilta. On terveydelle ja elämälle vaarallista syödä raskasta ja hapanta leipää sekä muita vastaavia ruokia." (CDF 264)
"Leivän tulee olla helposti sulavaa ja maukasta. Se ei saa olla vähääkään hapanta. Leipien tulee olla pieniä ja niin kypsiksi paistettuja, että hiivasienet tuhoutuvat mahdollisimman tarkoin" (SLS.243)
Ellen White nimeää kaiken huonosti valmistetun ruuan synniksi! Kehnosti valmistettuun ruokaan kuuluvat myös huonosti paistetut ja happamat leivät josta hiivasienet eivät ole tuhoutuneet.
"Älkää syökö mitään hapanta, vaan syökää happamatonta leipää, missä asuttekin." (2.Moos.12:20)No tässähän on taas loistava näyte Ellenin taikauskosta.
Nyt me tiedämme, että esim. hapatetut leivät ylläpitävät kunnossa suolistoflooraa, joka vaikuttaa aivan kaikkeen ihmisen toimintaan. Suolistoflooralla on yhteys jopa masennukseen yms tauteihin.
Siksi hapatetut maitotuotteet, hapatetut ruuat, vaikkapa kaaliruuat, sekä hapatetut leivät edistavat ihmisen terveyttä erinomaisesti.
Sen sijaan nämä pullamössöleivät eivät edistä terveyttä mitenkään.
Suomalainen hapan, taikinajuureen tehty ruisleipä on oikea terveyspommi, joka siis harhaisen Ellen Whiten mielestä sairastuttaa ihmisen.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288683987746.html
Lisää Ellen Whiten harhaisia väitteitä tänne kiitos!- advariveli
Kysyn jälleen oletko lukenut. Suuren lääkärin seuraajana?
advariveli kirjoitti:
Kysyn jälleen oletko lukenut. Suuren lääkärin seuraajana?
En. Eikä minulla ole yhtään järkevää syytä sitä edes lukea.
- pyhpyhpyhpyhpyh
No pysy sitten tietämättömänä totuudesta.
- eisekoituksia
bushmanni kirjoitti:
No tässähän on taas loistava näyte Ellenin taikauskosta.
Nyt me tiedämme, että esim. hapatetut leivät ylläpitävät kunnossa suolistoflooraa, joka vaikuttaa aivan kaikkeen ihmisen toimintaan. Suolistoflooralla on yhteys jopa masennukseen yms tauteihin.
Siksi hapatetut maitotuotteet, hapatetut ruuat, vaikkapa kaaliruuat, sekä hapatetut leivät edistavat ihmisen terveyttä erinomaisesti.
Sen sijaan nämä pullamössöleivät eivät edistä terveyttä mitenkään.
Suomalainen hapan, taikinajuureen tehty ruisleipä on oikea terveyspommi, joka siis harhaisen Ellen Whiten mielestä sairastuttaa ihmisen.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1288683987746.html
Lisää Ellen Whiten harhaisia väitteitä tänne kiitos!Busman sotket nyt vähän asioita, sanot että kaalituotteet ja hapanmaito on hyvää terveellistä, se on aivan totta, mutta leipä johon laitetaan hiiva se on jo asia erikseen, hiiva ei ole hyvä ihmisen terveydelle, monet eivät voi syödäkkään mitään jossa on hiivaa, hiivasta saa monenlaisia oireita jolle se ei sovi, en minä tätä kirjoita siksi että itse en käyttäisi hiiva tuotteita vaan siksi ettei pidä sekoittaa, hapanta ja hiivaa keskenään, ne ovat ihan eri aineita keskenään.
eisekoituksia kirjoitti:
Busman sotket nyt vähän asioita, sanot että kaalituotteet ja hapanmaito on hyvää terveellistä, se on aivan totta, mutta leipä johon laitetaan hiiva se on jo asia erikseen, hiiva ei ole hyvä ihmisen terveydelle, monet eivät voi syödäkkään mitään jossa on hiivaa, hiivasta saa monenlaisia oireita jolle se ei sovi, en minä tätä kirjoita siksi että itse en käyttäisi hiiva tuotteita vaan siksi ettei pidä sekoittaa, hapanta ja hiivaa keskenään, ne ovat ihan eri aineita keskenään.
No ei kai sitä nyt voi niin typerä olla että pitää olla jonkin jumalan profeetta kertomassa, että ei kannata syödä sellaista josta saa mahan kipeäksi.
Kai sitä voi edes vähän itsekin ajatella.
Jos hiivasta tulee maha kipeäksi, niin älä syö.
Jos ei tule, niin pitääkö silti uskoa jotain taikauskoista profeettaa ja olla syömättä?- eisekoituksia
bushmanni kirjoitti:
No ei kai sitä nyt voi niin typerä olla että pitää olla jonkin jumalan profeetta kertomassa, että ei kannata syödä sellaista josta saa mahan kipeäksi.
Kai sitä voi edes vähän itsekin ajatella.
Jos hiivasta tulee maha kipeäksi, niin älä syö.
Jos ei tule, niin pitääkö silti uskoa jotain taikauskoista profeettaa ja olla syömättä?Miksi sinä busman sotket joka kirjoitukseen E.Whiten, minä en ole lukenut mitä hän on kirjoittanut, minä kirjoitin mitä olen jostain lehdistä lukenut ja kuullut ihmisten oma kohtaisia kokemuksista, eikä minun vatsani ole tullut kipeeksi edes pullasta, en kirjoittanut itsestäni vaan siitä että hapan sopii huonovatsaisellekin mutta hiiva ei ole terveellistä ainakaan paljon käytettynä jos E.White kirjoitti tästä silloinhn hän tiesi mitä kirjoittaa jo yli satavuotta sitten.
- advariveli
bushmanni kirjoitti:
En. Eikä minulla ole yhtään järkevää syytä sitä edes lukea.
Ajattelin vain ,että voisitko mainita jonkun joka yhtä laajasti kirjoitti tupakan, alkoholin, sokerin ym. haittavaikutuksista. kuin E.G.W
Kiitos vastauksesta ja hyvää päivänjatkoa.
- omalehmä
Vai profeetta! Esittäisi nyt joku Elleniin uskova yhdenkin sellaisen hänen jukaisemansa ennustuksen, jonka voi sanoa ilman seli-seli-selittelyjä käyneen toteen.
- pyhsullekertakaikkiaan
Niitä on vaikka kuinka monta, mutta sinä et edes halua niitä tietää etkä uskoa. Turha niitä tänne on siis kirjoittaa. Olet ja pysyt jumalattomana.
- omalehmä
pyhsullekertakaikkiaan kirjoitti:
Niitä on vaikka kuinka monta, mutta sinä et edes halua niitä tietää etkä uskoa. Turha niitä tänne on siis kirjoittaa. Olet ja pysyt jumalattomana.
No, sepäs sattui! Eikös kenestä hyvänsä voi sanoa, että hän on oikein ennustanut paljon asioita mutta mitä hän on oikein ennustanut, sitä ei kannata kuulijoille kertoa, koska eiväthän nämä kuitenkaan usko.
- pyhpyhpyhpyhpyh
ja lisää infoa...
http://www.theguardian.com/society/2015/oct/26/bacon-ham-sausages-processed-meats-cancer-risk-smoking-says-who
kyllä se EGW näyttää oikeassa olleen. ja sitähän bushmanni ei voi sietää.Ellen ei ollut oikeassa.
Tuokin uutinen kertoo että liiallinen lihan syöminen on terveydelle haitallista.
Ellen väitti että pienikin lihan syöminen on haitallista koska liha mätänee mahassa ja siten aiheuttaa sairauksia.
Liha ei sairastuta siten, vaan prosessoidun lihan suola ja nitraatit sairastuttavat, sekä mahdollisesti liiallinen määrä lihan hemirautaa.- pyhpyhpyhpyhpyh
Valheesi ei hetkauta. Ellen on oikeassa ja sinä olet väärässä. Ellenin tekstissä puhutaan, ei lihasta, vaan lihan mukana tulevista taudinaiheuttajista. Mutta pysy uunona ihan vapaasti.
Valheesi ei hetkauta. Ellen on oikeassa ja sinä olet väärässä. Ellenin tekstissä puhutaan, ei lihasta, vaan lihan mukana tulevista taudinaiheuttajista. Mutta pysy uunona ihan vapaasti.
>>> Ellenin tekstissä puhutaan, ei lihasta, vaan lihan mukana tulevista taudinaiheuttajista. >>
Höpsis. Ne aiheuttavat lähinnä ruokamyrkytyksiä, joista ei seuraa mitään sen vakavampaa tänä päivänä.
Jos saat liiasta lihansyönnistä syövän, se ei johdu lihan taudinaiheuttajista, vaan ihan muista asioista.
Eipäs Ellen tiennyt varoittaa Clostridium botulinum -bakteerista, joka vaanii vaikkapa marjojen hilloajia ja jo gramman miljoonasosa botuliinia pistää päiviltä koko perheen tai jopa koko suvun, jos niikseen tulee.
Kotona säilötyt marjat ja hedelmät aiheuttavat botulismin kautta kuolemia paljon enemmän kuin mitä lihasta saatavat taudinaiheuttajat, vaikkapa salmonella.
Eipäs Ellen varoittanut hunajasta alle yksivuotiaille, joka on myös todella suuri ongelma. Jne.
Ellen varoitti, että älä syö lihaa, kun se mätänee mahassa ja se aihauttaa tauteja.
Tuo kertoo vain siitä, että Ellen ei ymmärtänyt ihmisen ruuansulatuksesta yhtään mitään, koska mikään ruoka ei mätäne ihmisen ruuansulatuksen missään vaiheessa, ei edes ohutsuolessa.
Hölmö profeettanne ei edes tiennyt sitä, että mikä on lihan suurin ongelma, eli prosessoinnin mukana tulevat liika suola ja nitriitit. Ne eivät ole mitään taudinaiheuttajia.
Ja sitten hölmö jumalanne ei viitsinyt ilmoittaa profeetallenne sitä, että miten asiat ovat, joten molempi pahempi. Sellainen profeetta, millainen jumala.- omalehmä
>>Ellenin tekstissä puhutaan, ei lihasta, vaan lihan mukana tulevista taudinaiheuttajista. >>
Olivatko siellä Ellenin asuinseuduilla Amerikassa hygieniaolosuhteet niin surkeita, että liha oli saastunut kaiken maailman taudinaiheuttjista? Asiahan olisi korjaantunut jo sillä jos elikko olisi teurastettu siististi ja esim. possu kaltattu kiehuvalla vedellä kuten meillä Suomessa tehtiin kun se kotona teurastettiin.
Kerrankin pyhpyh esitti mielenkiintoisen väitteen:
"...
Jumala on.
Ellen White ei ole epileptikko."
Muuten eka kerta, kun törmään väitteeseen, että Jumala olisi epileptikko.
Olisi mielenkiintoista tutustua väitteen perusteluihin.
Vaikka niiden odottaminen taitaa olla turhaa?
"Tyhjän saa pyytämättäkin".- pyhpyhpyhpyhpyh
Vääristelet tahallasi kirjoituksiani, mutta omapa on asiasi. Minä en väittänyt, että Jumala on epileptikko, vaan kirjoitin että JUMALA ON. Etkö tajua merkitystä?
- iloinen_naurajaa
Vääristelet tahallasi kirjoituksiani, mutta omapa on asiasi. Minä en väittänyt, että Jumala on epileptikko, vaan kirjoitin että JUMALA ON. Etkö tajua merkitystä?
Unohdit kirjoittaa perään "KUOLLUT". Silloin saataisiin totuus: "JUMALA ON KUOLLUT". :-):-):-)
pyhpyhpyhpyh se tässä ei taida tajuta. Mutta testataanpa, miten asia on,
kun väitän:
"Jumala ei ole epileptikko. Ellen on."
Mitä silloin Ellenistä väitän?No siis se uutinen makkarasta ja pekonista oli, että ne voivat aiheuttaa suolistosyöpää, mutta sen mukaan miten tv:ssa eilen asiasta puhuttiin niin ei tarvitse totaalisesti lopettaa makkaran ja pekonin syömistä, pieni määrä niitä elintarvikkeita ei haittaa. Ei tähän asiaan mitään kirjailijatar Ellen G Whitea tarvitse sotkea lainkaan ja hänen houreitaan.
- tämä.Herran.sana
Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
- tämä.Herran.sana
totuusfriikki7678 kirjoitti:
Vanhan lakiliiton aikana siis oli noin, se on Jesajan kirjan lopulta nuo sanat.
Jesajan kirjoituksia ei kumottu. Jeesus ei tullut kumoamaan LAKIA ja PROFEETTOJA.
Jesaja kirjoittaa myös: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat rikkoneet lait, muuttaneet käskyt, hyljänneet iankaikkisen liiton Uuden liiton aikana ohjeellinen raamatun- ja laintulkinta on UT:ssa.
Tuomiopäivänä kriteerinä kadotukseen joutumiselle on Matt.25 mukaisesti se, mitä jätti tekemättä Jeesuksen vähimmille veljille, ei se söikö joku elämänsä aikana sianlihaa tai joiko kupillisen kahvia (kuten teikäläisten väärä profeetta hourailee).- sebeteus43
tämä.Herran.sana kirjoitti:
Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
Niinpä niin: ja sinustakin tulee loppu' söitpä mitä tahansa. Maasta on persoonallisuutesi tullut, ja sinne palajat "puupalttoon" sisässä, ja näin käy kaikille söivätpä mitä tahansa tai joivatpa mitätahansa.....?
- rakkaus.vähimpiin
Uuden liiton aikana ohjeellinen raamatun- ja laintulkinta on UT:ssa.
Tuomiopäivänä kriteerinä kadotukseen joutumiselle on Matt.25 mukaisesti se, mitä jätti tekemättä Jeesuksen vähimmille veljille, ei se söikö joku elämänsä aikana sianlihaa tai joiko kupillisen kahvia (kuten teikäläisten väärä profeetta hourailee).Toivottavasti ei, mutta jos tulee aika, että adventisteja vainotaan sapatin takia, niin lähimmäisen rakkauden takia tarjoat varmaan heille turvapaikan kumppaneinesi kanssa.
- tämä.Herran.sana
sebeteus43 kirjoitti:
Niinpä niin: ja sinustakin tulee loppu' söitpä mitä tahansa. Maasta on persoonallisuutesi tullut, ja sinne palajat "puupalttoon" sisässä, ja näin käy kaikille söivätpä mitä tahansa tai joivatpa mitätahansa.....?
Niskoittelevan jumalattoman loppu. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa jumalattomat. Tämä on toinen kuolema LOPPU.
No minä voin sinua rakkaus.vähimpiin rauhoitella, että sellaista aikaa ei ikinä tule. Unohda jo sen väärän profeetan Whiten ennustelut "sunnuntailaista" ja sapatin pitäjien vainoajista. Ei se toteudu koskaan. Katso ennemmin mitä islamin suunnalta tulee, eikä jonkun paavin taholta.
Uuden liiton aikana ohjeellinen raamatun- ja laintulkinta on UT:ssa.
Tuomiopäivänä kriteerinä kadotukseen joutumiselle on Matt.25 mukaisesti se, mitä jätti tekemättä Jeesuksen vähimmille veljille, ei se söikö joku elämänsä aikana sianlihaa tai joiko kupillisen kahvia (kuten teikäläisten väärä profeetta hourailee).Täsmennystä pelastukseen. "Yksin uskosta. Yksin armosta."
Joh:
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.Johanneksen pienoisevankeliumi kannattaakin aika ajoin tuoda esille muistutukseksi itse kullekin, että pelastus kadotuksesta/hukkumisesta ikuiseen elämään saadaan nimenomaan uskon kautta Jumalan Poikaan.
Tässä tieteellistä eikä siis adventistista tietoa tästä liharuoka-asiasta:
http://www.sciencealert.com/so-processed-meat-has-been-classified-as-carcinogenic-here-s-what-you-need-to-know- totuusfriikki7678EiKirj
Ja tuossa on toinen hyvä artikkeli valottamaan sitä pekonin syöpävaara-uutista.
http://www.wired.com/2015/10/who-does-bacon-cause-cancer-sort-of-but-not-really/
- kukin_tyylillään
Joku kyseli:
"... jos tulee aika, että adventisteja vainotaan sapatin takia, niin lähimmäisen rakkauden takia tarjoat varmaan heille turvapaikan..."
Vastaus:
Johan noista aventistisukulaisista kertyisi suurempi jouko, kuin mitä vaatimattomaan majaani mahtuisi.
Mutta kun eivät - useimmat heistä - ole välittäneet pitää yhteyttä minuun tai perheeni jäseniin tähän mennessä, tuskinpa he vainonkaan uhatessa ensimmäiseksi pyrkisivät turvaan "luopion" katon alle. Olisiko se edes kovin adventististakaan? Ja niistä vainon ajoista lisää:
Asun kaupungissa. EGW kehotti ihmisiä muuttamaan pois kaupungeista jo ennen vainojen puhkeamista.
Ja vainojen alettua pakenemaan autoihin, vaikeapääsyisiin paikkoihin. Mieluummin niin mahtaviin ja vaikeakulkuisiin vuoristoihin, ettei sellaisia Suomesta löydy.
Se, ettei löydy, oli vanhemmilleni jossain määrin kiusallinen juttu.- Pelkurit.kiinni
EGW ampui omaan jalkaan kirjoittaessaan, että ennen vainoja pitäisi piiloutua metsiin, autiomaihin, vuoristoihin jne. Pelkurit ja terroristit piiloutuu. Eihän tosi uskovan Raamatun mukaan pitäisi pelätä mitään eikä ketään? "Älkää mitään peljätkö." Ja jos sitten jumala tahtoo, että uskova tapetaan, niin sillekkään tosi uskova ei voi mitään?
On siis aivan turhaa paeta näitä EGW:n maalaamia vainoja. Jälleen White on väärä profeetta ja pelkuri.
Pelkurit.kiinni kirjoitti:
"On siis aivan turhaa paeta näitä EGW:n maalaamia vainoja."
Turhaa tai ei, niitä minut vanhempani opettivat pelkäämään.
Monesta valokuvasta näkee, että olin pelokas ja huolestunut lapsi.
Ja perusasenteekseni juurrutettiin idea "kaikki menee päin p:tä".
Koulussa piti pärjätä, ei varmistaakseen tulevaisuutensa, vaan jotta ei päästäisi syyttämään, että huono koulumenestys johtuu siitä, kun ei käy lauantaina koulussa.
Kun vainoja ja maailmanloppua ei kuulunutkaan, vanhempieni asenne lientyi jonkin verran:
Ehkäpä siitä ahkeruudesta koulussa voisi nuorukainen itsekin hyötyä. Tai ainakin kirkko. Olihan kirkolle taloudellista hyötyä siitä, mitä useampi jäsen pääsi makselemaan isoja kymmenyksiä ja uhrilahjoja.
Yöuni tuppaa häiriintymään, jos mieleen palaa, kuinka paljon rahaa tuli kirkkoon kannetuksi.
Toivottavasti en niistä väärään kohteeseen maksamistani rahoista joudu tilille viimeisellä tuomiolla.
Eiköpähän Tuomari ota huomioon sitä, että aivopesty mikä aivopesty.
Annetaan sille anteeksi, ei se tiennyt, mitä teki.- Aivan.turhaan
Kannoit T-kuomaseni selkä vääränä rahaa pohjattomaan kaivoon. Ei pitäisi kääntää veistä haavassa, mutta olisi sinulla kenties itselläsi mukava tietää kuka niistä sinun kantamistasi rahoista pääsi siellä lahkossa nauttimaan ja kenen pastorin kesämökkiä niilläkin rahoilla pantiin kuntoon? Saattoi suuri osa mennä sinne Toivonlinnan kouluun, Finn-Nutanaan, Hopeaniemen kuntoparantolan konkurssikypsään laitokseen tai Kallioniemen leiritilan kunnostukseen ja ylläpitoon?
Samapa tuo, mutta taas ovat sinunkin kiikuttamat rahat hävinneet kuin tuhka tuuleen:
http://www.nykyaika.fi/2015/10/26/suomen-adventtikirkko-kaynnistaa-yhteistoimintaneuvottelut/
Tasapuolisuuden takia pitänee mainita, että toisaalta juuri adventtikirkon pastoreita (sekä Suomessa että ulkomailla asuvia) saan kiittää siitä, että suomut tippuivat silmiltäni ja asiat alkoivat avautua.
Ei niin pahaa, ettei jotakin hyvääkin.- advariveli
Rauhaa veli Tuomas-kuoma kysyisin,oliko vanhempasi up-läisiä vai muuten vain innokkaita uskovia? Kaikista suunnista löytyy äärimäisyys ihmisiä.
Siunausta sinulle toivoo yks advari veli.
- Lahkon.kuolinkorinaa
Monelle tuo mainitsemasi suomujen tippuminen ei tapahdu lainkaan tai liian myöhään. He menevät suomut silmillä arkkuun ja heidän omaisuutensa päätyy lahkon nimiin. Tähän tietysti pastorikunta ja lahkon johto pyrkiikin. Yksinäisten vanhusten ahdistelu ja heidän omaisuutensa himoitseminen on systemaattista ja röyhkeää.
Jäsenet ovat kuitenkin nyt alkaneet huomata, mihin turhuuksiin ja typeryyksiin adventtikirkko on helposti saamaansa rahaa ja omaisuutta tuhlaillut, joten tässä otos 4.10.2015 järjestetyn adventtikirkon hallinnon kokouksen pöytäkirjasta:
"Adventtikirkon pääasialliset tulonlähteet koskien seurakunnallista työtä ovat jäsenten vapaaehtoisesti palauttamat kymmenykset sekä adventtikirkolle seurakunnalliseen työhön osoitetut lahjoitukset ja testamentit."
Yhteistoimintaneuvottelut käynnistetään taloudellisista syistä, koska adventtikirkon talousarvion ennakoidaan jäävän vuonna 2016 vahvasti alijäämäiseksi."
Nyt on samalla tietysti helppo saada se adventtikirkon palkkaa nauttiva henkilöstö pois adventtikirkon palveluksesta, joiden naama ei joitain päättäjiä ole miellyttänyt. Voidaan toteuttaa siis myös lahkon sisäinen "roskien siivous".- pyhpyh
Puhut ihan täyttä valhetta.
- Noniinpäniin
Joo, sun mielestäsi olisi viisaampaa ollut kantaa nekin rahat kaljabupiin kuin rakentaa esimerkiksi kouluja ja sairaaloita kolmansiin maihin. Tottakai seurakunnan varoista tulee maksaa adventtikirkon työntekijöiden palkat, samoinkuin vaikkapa luterilaisenkin kirkon tuloista. Luterilainen kirkko vetää verot kaikilta jäseniltään, toisin kuin adventtikirkko, kymmenykset ovat vapaaehtoiset, mutta ERITTÄINKIN SUOSITELTAVAT: Et ole hyvä jäsen jos et niitä maksa. Ainakin joissakin seurakunnissa ne voi maksaa vaikkapa salaakin, nimeä ei tarvitse mainita, vain Jumala on tuomarina.
- VOISAATANASENTÄÄN
Rahat kotimaahan, ei mutiaisille.
- Geenikokki
Karsinogeenit aiheuttavat. Joko tunnet omasi?
- siitässaittelihanhimot
HA!
http://www.adventistreview.org/church-news/story3388-a-who-leader-thanks-adventists-for-embracing-ellen-white’s-teachings - Valojavarjoja
Jotain...
http://koti.mbnet.fi/kyti/mita_adventistit_eivat_kerro_sinulle.htm
"..Mitä seitsemännen päivän adventistit eivät kerro sinulle.." - fdffdfd77
Otsalohko on aivoissamme se alue jossa teemme kaikki kauaskantoiset ratkaisut ja päätökset, kuten pelastukseenkin liittyvät.
Varmasti yksi saa-nan hartaimmista toiveista meidän suhteemme on, että tuhoaisimme sen kaikella epäterveellisellä ruualla minkä Raamattu ja Profetian Henki ovat kieltäneet.. White on siis parempi profeetta kuin Jumalan sana:
1. Moos. 9:4 Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.
Ap. t. 15:20 vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
1. Kor. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
Room. 14:21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
Viimeksi mainittu kohta tarkoittaa, että jotkut loukkaantuivat lihansyönnistä, koska kaikki lihakarja teurastettiin epäjumalille, joita Paavalin mukaan ei ole edes olemassa.Advariveli, se tänne huomiota herättävän sävyisästi kirjoitteleva viestitti näin:
"Rauhaa veli Tuomas-kuoma kysyisin,oliko vanhempasi up-läisiä vai muuten vain innokkaita uskovia? Kaikista suunnista löytyy äärimäisyys ihmisiä.
Siunausta sinulle toivoo yks advari veli."
Vastaan:
eivät UP-läisiä, vaan opillisesti ihan kirkon keskiössä eläviä. Seurakunnan tukipylväitä, sanoisin.
Mielestäni edustivat ihan aikansa keskimääräisiä adventisteja, sellaisia, joille uskonto oli elämän tärkein asia.
Ja EGW käytännössä se suurempi valo. Siksi perhehartauksissa luettiin useammin Whiten kirjoja kuin raamattua.
Ja lasten edellytettiin maksavan kymmenyksiä jo alle 7-vuotiaina.
Ja isäni maksoi kymmenykset jopa saamistaan lahjoista.
Mutta siunausta ihminen tuskin voi saada liikaa, joten kiitos kovasti, advariveli! Vaikutat hyvältä ihmiseltä. Adventistiksi jopa häkellyttävän hyvältä.- oletkoyksiniistälapsista
Tuomas_ kuoma: Kysyn ihan tässä sivullisena että mistä ne lapset maksoivat kymmenykset jos 7 vuotiaana, eiväthän he kai olleet viellä töissä, kuulin kylläkin että Tampereella Finlayson kutomoon oli otettu ihan lapsia töihin ja olivat niin väsyneitä illalla että jäivät sinne tehtaalle yöksi kun eivät jaksaneet mennä kotiin iltapimeällä.
- tuomaksen.puolesta
Advariveli,
kirjoitin Tuomas-kuoman nimimerkillä Sinulle pitkähkön vastauksen.
Saat sen luettavaksesi vasta, jos sensuuri sen joskus sallii näkyvän.
Hankalaksi on mennyt.- advariveli
Rauhaa veli Tämmöistä mitä sinä olet kokenut,niin en ihmettele,että olet ex-adventisti. Itselläni ei ole tuommoisia muistoja lapsuudestani vanhemistani jotka olivat adventisteja. Olen toki tavannut kaikenlaisia advareita. Ystävinä minulla on ex-advareita me tulemme hyvin toimeen keskenämme eikä meillä ole koskaan tullut riitaa uskonasioista vaan me siunaamme toisiamme. Pyydänkin anteeksi heidän puolestaan jotka eivät ole edustaneet Jeesuksen ystävällisyyttä ja laupeutta,vaan saarnaneet lakia ja kovuutta.
Mitenkäs Jeesus sanoi "Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.
Siunausta ja hyvää jatkoa. - ottakaasiitä
advariveli kirjoitti:
Rauhaa veli Tämmöistä mitä sinä olet kokenut,niin en ihmettele,että olet ex-adventisti. Itselläni ei ole tuommoisia muistoja lapsuudestani vanhemistani jotka olivat adventisteja. Olen toki tavannut kaikenlaisia advareita. Ystävinä minulla on ex-advareita me tulemme hyvin toimeen keskenämme eikä meillä ole koskaan tullut riitaa uskonasioista vaan me siunaamme toisiamme. Pyydänkin anteeksi heidän puolestaan jotka eivät ole edustaneet Jeesuksen ystävällisyyttä ja laupeutta,vaan saarnaneet lakia ja kovuutta.
Mitenkäs Jeesus sanoi "Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä mitä he tekevät.
Siunausta ja hyvää jatkoa.Tässä ihmisessä Raamatullinen usko on pitkällä. Sitä ei voi eikä pidäkään kiistää.
- omamaljapuhtaaksi
advariveli kirjoitti:
Siunausta ja hyvää jatkoa.advariveli: Eiköhän niitä susia löydy lampaiden seasta joka seurakunnasta, jos ihmistä seuraa niin ei löydy yhtään sellaista seurakuntaa että siellä viihtyisi, mutta katsotaampa ensin itseemme olenko minä se lammas vai repivä susi ja haluan olla joka tilanteessa se number1.
Kerran yksi luterilainen pastori kertoi, kun nainen ei viihtynyt seurakunnassaan koska siellä kaikki hänen mielestään oli ihan mätää, sitten hän löysi mielestään täydellisen seurakunnan ja liittyi sinne, mutta vähän ajan päästä se seurakunta olikin ihan kaikkea muuta mitä hän odotti, tämä pastori halusi korostaa sitä että se nainen kun ei itse ollut täydellinen hänen oli mahdottomuus löytää täydellistä mistään.
Ensin oma maljamme täytyy puhdistaa, eikä mennä ensin puhdistamaan toisen maljaa.
- tuomaksen.puolesta
Neljä vuotta kansakoulua ja kahdeksan vuotta oppikoulua
= 12 joulujuhlaa ja 12 kevätjuhlaa.
Arvatkaahan, kuinka monta noista 12 joulujuhlasta osui perjantai-iltaan (jolloin ”sapatin pyhät hetket”) olivat jo alkaneet.
Ja kuinka moni keväisistä lukuvuoden päätösjuhlista ajoittui lauantai-aamupäivään.
Toki koulun joulujuhlissa yleensä luettiin jouluevankeliumi ja laulettiin ”En etsi valtaa loistoa” ja ”Jouluyö, juhlayö”. Ongelmina olivat se, että raamatussa ei käsketty juhlia joulua eikä sen puoleen käsketty viettääkään sitä. Tiukimmat adventistit saattoivat ripustaa pyykkinsä ulos narulle kuivamaan jouluaattona, jotta naapurit saisivat näkyvän todistuksen heidän uskonvakaumuksensa syvyydestä.
Ja sekä joulu- että kevätjuhlissa jaettiin oppilaille heidän todistuksensa.
Mitenkä minä poloinen sitten sain todistukseni?
Kävin hakemassa sen seuraavana maanantaina opettajalta hänen kotoaan (tai, jos opettaja oli jo lähtenyt matkoille, hän oli postittanut kirjeessä sen todistuksen kotiini).
Kuinka suuri ja kadottava synti olisi se ollut, jos olisin käynyt koululla laulamassa muutaman jouluvirren tai veisaamassa ”Jo joutui armas aika ja ...”?
Joku teistä, te niin viisaat adventistit, voisi valistaa minua tästä joulu- ja kevätjuhlien synnillisyyden määrästä.
Synnistä, jonka vanhempani estivät minua tekemästä. Niistä juhlista pois jääminen kun ei ollut minun ideani. - fdffdfd77
"1. Kor. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden"
Tuossakin täytyy ottaa huomioon, että juutalaisessa lihakaupassa ei ollut sianlihaa myytävänä.
Olen henkilö joka itse olen käyttänyt hyvin paljon lihaa ennen uskoontuloani. Uskoontulon myötä sianliha jäi välittömästi ja vähän sen jälkeen muukin.
Kun Raamattua tarkemmin tutkii havaitsee, että se ei ole liharuoka myönteinen. Alussa Jumala antoi meille hyvät ja maukkaat hedelmät syntiinlankeemuksen jälkeen tuli vihannesruoka ja vedenpaisumuksen jälkeen myönnytyksenä ei suosituksena olosuhteiden pakosta liharuoka (esim. kylmä pohjola)
Tultaessa Israelin kansan vaiheisiin huomaamme, että Jumala haluaa johtaa kansansa pois lihapatojen äärestä ja antaa heille vastahakoisesti lihaa ja sen seurauksena sairautta, kun terveellinen manna ei kelvannut.
Raamattu ei ole ristiriidassa profetian hengen kanssa Jumala haluaa lopettaa kaiken pahan maanpäältä. Lihansynti ei sitä poista vaan lisää niin eläinten kuin ihmistenkin kurjuutta.- omalehmä
>>"1. Kor. 10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden"... ... Tuossakin täytyy ottaa huomioon, että juutalaisessa lihakaupassa ei ollut sianlihaa myytävänä.>>
Tuossa täytyy ottaa huomioon, että Korinntolaiskirje on kirjoitettu korinttolaisille eikä juutalaisille. Vaikka Korintossa varmasti asusteli myös juutalaisia, et ole mitäåän syytä olettaa, että muut kuin juutalaiset olisivat asioineet vain juutalaisissa lihakaupoissa.
- VOISAATANASENTÄÄN
Jaa-a. Joulu tulossa, niin kohta ilmoitetaan että vain suomalaista kinkkua voi syödä. Mitähän tohonkin sontaan oikein kommentoisi? Mietin vain, miten ennen vanhaan ihmiset söi lihaa, sokeria, voita, kermaa ja polttivat tupakkia, niin elivät 100 vuotiaiksi. Itse veikkaan sitä, että liharuoat kaikki muutkin ruoat on höystetty erilaisilla säilytysaineilla ym myrkyillä, joka VOI aiheuttaa sitä syöpää. Sokerikin pistetään verolle, ovat nämä aivovammaset thl:n kusipäät keksineet.. Mitähän vielä? On tämä maailma kusipäitä täynnä. Todennäköisesti tuonkin jutun on saanut aikaiseksi joku itujen purija. Ihmiset alkavat ostaa lapsillensa joululahjoja, niin eiköhän kohta ole kaikki lelutkin m,yrkkyjä täynnä, näinhän se menee kerta vuoteen sopivasti asia kun asia ajankohtaan nähden. Älkää uskoko noita paskapuheita. Eläkää ja syökää mitä haluatte. Ei tästä elämstä hengissä selviä vaikka kuinka elisi näiden "tietäjien ohjeiden" mukaisesti
- mutta_oikeasti
Paljon vanhemmiksi ihmiset nyt elävät suomessakin kuin "ennen vanhaan ". Johtuu paljoltikin siitä kun eläinrasvojen käyttö on vähentynyt.
- omalehmä
mutta_oikeasti kirjoitti:
Paljon vanhemmiksi ihmiset nyt elävät suomessakin kuin "ennen vanhaan ". Johtuu paljoltikin siitä kun eläinrasvojen käyttö on vähentynyt.
Totta kai ihmisten keski-ikä on roimasti sadassa vuodessa noussut: runsas sata vuotta sitten oli hyvä jos viidestä lapsesta kaksi tai kolme eli aikuisikään.
- pulupullukka
mutta_oikeasti kirjoitti:
Ei kohtuullinen määrä eläinrasvaa ole ongelma. Höttöhiilarit, valkoiset jauhot ja einekset ne vasta pahinta onkin. Rasva on melko neutraali, mutta sokeri ja liika hiilihydraatti nostaa verensokeria, hapettaa ja kovettaa verisuonet. Adventistit tuomitsee lihan, mutta sitten kekkereissään mutustelee huoletta pulla/kakkulinjaa, eikä tätä synniksi näe??
- eläväravinto
En tiedä oletko koskaan tavannut elävän ravinnon syöjää?
Useampi vuosi on nyt mennyt enkä vaihtaisi sitä entiseen pulla mössöön. - omalehmä
eläväravinto kirjoitti:
En tiedä oletko koskaan tavannut elävän ravinnon syöjää?
Useampi vuosi on nyt mennyt enkä vaihtaisi sitä entiseen pulla mössöön.Kuulostaa aika hurjalta tuollainen elävän ravinnon syönti. Tiedän kyllä, että jossakin päin maailmaa aivan sivistyneet ihmiset syövät ostereita elävältä ja jotkut aboriginaalit tai sellaiset popsivat kaiken maailman ötököitä - kait elävältä - mutta ajatus että alkaisi syömään elävän porsaan potkaa tai lampaan jalkaa, tuntuu kyllä, kaikella kunnioituksella sanoen, aika barbaariselta.
- eläväravinto
Netistä voi lukea niin ei tarvitse arvailla.
Oli vanhemmillani muitakin koulutukseeni liittyviä huolen aiheita kuin koulujen juhlat
Yksi niistä oli dilemma, päästääkö minut muun luokan mukana joulukirkkoon vai ei.
Vaikea oli keksiä opettajalle kelpaavaa syytä, miksi ”meidän Pauli ei sitten tule joulukirkkoon”.
Ja kun sopivaa syytä ei löytynyt, huomasin olevani Johanneksen kirkossa. Oli siinä näköä, kokoa ja akustiikkaa.
Pilliurkuja en kai ennen ollutkaan kuullut. Ihan soivat stereona ja ylen voimakkaasti ja riemukkaasti.
Pappi ei esiintynyt pitkään, enkä siitä lyhyestä puheesta 7-vuotiaan teologisella pätevyydellä huomannut mitään selvää harhaoppia.
Mutta olihan se tunnelmani vähän sekava. Siinä urkujen pauhinassa en ollut ihan varma, istuinko nyt Babylonin porttokirkossa vai porton tytärkirkossa. Kuinka päin vaan, vaarallisessa paikassa joka tapauksessa. Mahtaisivatko edes suojelusenkelit olla siellä turvanani?
Kun tilaisuus päättyi, olin huojentunut.
Toki kotona tarkkaan kuulusteltiin, mitä pappi oli puhunut.Minulta kysyttiin,
"Kysyn ihan tässä sivullisena että mistä ne lapset maksoivat kymmenykset jos 7 vuotiaana, eiväthän he kai olleet viellä töissä..."
Joskus saattoi saada syntymäpäiväksi rahaa, jos aikuinen ei ollut keksinyt mitään lahjaesinettä. Sitä en muista, löysinkö koskaan kaduilta tai puistoista kolikoita.
En tiedä koskaan näpistelleeni rahaa, mutta kai sellaisestakin tuloerästä olisi pitänyt maksaa kymmenykset, jos ei ollut tilaisuutta maksaa koko näpistämäänsä rahaerää sen oikealle omistajalle.
Tuloksi katsottiin sekin raha, jonka lahjaksi saamansa esineen myymisestä sai.
Eli näin ainakin isäni olisi menetellyt:
1) lahjaksi saadun tavaran rahallisen arvon arviointi.
2) siitä summasta 10% kirkolle.
3) jos tavaran sitten joskus myi, myös myyntihinta katsottiin kymmenysten maksuvelvollisuuden alaiseksi tuloksi.
Toki jokainen älykäs lukija huomaa, että kuvaamassani systeemissä saattoi tulla maksetuksi kymmenyksiä osittain kahteenkin kertaan.
Mutta täydet kymmenykset olivat täysiä, kukkuramittaisia kymmenyksiä.
Viis siitä, mitä VT kymmenysten maksamisesta opetti. EGW ja kirkon johto tiesivät nämä asiat paremmin kuin Mooses.
Lopun aikana kun tieto Danielin mukaan lisääntyy- ttkkl
Kumaöa anto vedenaisumusen jälkeen liharuuat ihmisiile,sillä kasvisruuosta puuttui jotakin tärkeitä aineita ja ihmiset muuttuivat hirviöiksi, niinkuin hindut, jotka syövät vain kasvisruokia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144