Please..auttakaa

ikuinenkärsijä

Miten saan ihon,joka on kirjava,epätasainen ja nahistunut,niin jonkinliseen kuosiin? Aikoinani kärsin paljon näpyistä.Sen jälkeen alkoi vähän tulemaan couperosaa ja ikäkin tässä nyt näyttää merkkejään.Inhottaa katsoa peilistä,kun on niin lösähtäneet kasvot.Tiedän,ettei iän vaikutuksille paljon mitään voi,mutta kun katson itseänikin vielä vanhempia naisia,niin eivät he ole näin kulahtaneita.

En luota siihen,että joku järkkykallis voide auttaa,sillä on tutkittu ihan,ettei ne vaikuta paljon sen kummemmin kuin halvemmatkaan.Haluaisin enempi tietää,että millä konstein ihosta saisi oikeasti tasaisemman ja napakamman näköisen?

8

70

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asedrftyuk

Katso joku voide, jossa on retinolia tai hedelmähappoja - parempi aloittaa laimeasta, jos on couperosaakin.

• ikuinenkärsijä

Auttaako nuo sitten kohentamaan ihan oikeasti?

Jos joku vielä osaisi antaa tuotteiden nimiä,niin säästyisi joka putilon lukemiselta.

• rtyuiopoiuy

Avenen Eluage on aika hyvä retinoidi ja muodossa joka sopii usein couperosa-iholle. Paula's Choicella on myös monessa koostumuksessa ja hyviä aha-tuotteita myös sekä antioksidanttiseerumeja päiväkäyttöön (muista myös uv-suoja!). Näytteitä voi tilata, ettei tarvitse summassa ostaa. Iherbissä on myös halvempi 3% glykolihappokasvovesi tai apteekista Acon uudistava yövoide. Monet tilaavat myös Koreasta tuotteita, jotka ovat edullisia, mutta omaa kokemusta ei ole.

• ikuinenkärsijä
        rtyuiopoiuy kirjoitti:

Avenen Eluage on aika hyvä retinoidi ja muodossa joka sopii usein couperosa-iholle. Paula's Choicella on myös monessa koostumuksessa ja hyviä aha-tuotteita myös sekä antioksidanttiseerumeja päiväkäyttöön (muista myös uv-suoja!). Näytteitä voi tilata, ettei tarvitse summassa ostaa. Iherbissä on myös halvempi 3% glykolihappokasvovesi tai apteekista Acon uudistava yövoide. Monet tilaavat myös Koreasta tuotteita, jotka ovat edullisia, mutta omaa kokemusta ei ole.

Kiitos noista putelien nimistä.Tuota Acoa voisi ostaa seuraavalla apteekkireissulla. :)

• keski_ik_rusina

Olin hyvin nuorekas vielä 30 , mutta heti 40 täytettyäni olin kurttuinen kuin rusina. Oma äitini on hiuslaadultaan lähes etelämaalaisen tumma, ja hänen ihossaankin on kai jotain erityisgeenejä. Ihoni on ryppyisempi kuin 20 vuotta itseäni vanhemmalla äidillä. Noloa.

Aloin uskoa, että kollageenisynteesi loppuu 40-vuotiaana. Ainakin joiltakin naisilta. Jos tupakoit tai altistu passiiviselle tupakansavulle, lopeta. Jos sinulla on aihetta hormoninkorvaushoitoon, suosittelen. (Itselläni on vielä säännölliset kuukautiset, mutta tosi asiassa naishormonipitoisuudet lähtevät laskuun noin 38-vuotiaana, sekin voi vaikuttaa, etenkin hoikilla).

Jos olet altistunut auringolle (itse olen), niin vauriot ovat ilmeisesti käytännössä korjautumattomia. Joissain keskusteluissa naiset ovat saaneet apua A-vitamiinivoiteesta. Siihen tarvitaan (ihotauti)lääkärin resepti (siis mikään käsikauppaversio ei riitä). Aluksi suhtauduin asiaan skeptisesti, mutta jotenkin houkuttelisi kokeilla...

Mikroneulausta kokeilin sarjan keväällä. Aika olematon vaikutus. Itse asiassa dekoltee ja kaula-alueelle auttoi enemmän kuin kasvoihin. Olen tehnyt myös kasvojumppaa (se on tehtävä yhtä tosissaan kuin mikä tahansa muukin kuntoilu, oppaita löytyy). Antoi vähän ryhtiä ja rauhoitti/tasapainotti ilmettä, mutta ryppyjä ei poistanut. (Itselläni roikkuu myös kulmat, joten saan tosissani jumpata, että saisin vältettyä kirurgin veitsen).

Yleinen elämäntapojen remppakin vaikuttaa oikeasti. Aina ei tajua, miten valtavasti treenaamatta menettää lihasmassaa keski-ikään mennessä. Omalla kokemuksella voin sanoa, että kun saa muuta lihaksistoa kuntoon, niin kasvotkin näyttävät paremmilta. Mikään hissuttelu ei riitä. Liikkeiden on oltava sen verran reippaita, että viimeiset toistot jaksaa tehdä niukin naukin (muuten lihas ei kehity). Samalla paranee aineenvaihdunta, vaikuttaa positiivisesti ihoon.

Joku oli kokeillut käsiinsä pelkkää glyseriinin ja veden seosta. (Glyseriiniä saa mm. apteekista). Itse olen suihkutellut ko. suihketta koko keholle, ja etenkin rutikuivat käsivarret ovat siitä parentuneet. Laitan vielä rasvaista voidetta tai öljyä päällimmäiseksi. Glyseriini on kosteudensälyttäjä, jota on lähes kaikissa voiteissakin. Kannattaa kaikkia omia juttuja kokeilla varoen kasvoille, jos saa näppyjä helposti. Glyseriinin haitta on kiilto, ja kiilto korostaa ryppyjä. Eli yöksi olen laittanut ja aamulla pessyt naamasta pois. Kokeilu omalla vastuulla naamalle, muulle iholle siitä tuskin haittaa on.

Mitähän seuraavaksi kokeilisin..........????

• ikuinenkärsijä

Kiitos kattavasta jutusta.Täytyypä alkaa oikein kunnolla kokeilemaan. :)

• 0311

Olen 41-vuotias nainen ja olen koko ikäni kärsinyt aknesta ja nyt oli sitten semmoinen tilanne, että ihon vahhenemisen johdosta ei enää kuivattavat akneihon hoitotuotteet enää tulleet kysymykseenkään, oli siis finnit ja rypyt samassa naamassa, ja iho ärsyyntyi kaikesta.Sitten siirryin luontaistuotteisiin, josta sain avun. Aknesta kärsineenä en oikein osannut luottaa mihinkään hellävaraisiin puhdistusemulsioihin, varmasti hyviä tuotteita, mutta ei minun juttu. Halusin tehokkaan puhdistuksen joka poistaisi iholta meikkien lisäksi ylimääräisen rasvan, jotta hoitotuotteet pääsisivät imeytymään syvälle ihohuokosiin. Ajattelin silloin näin ja oikeassa olin. Laitan tähän nyt kaikki käyttämäni tuotteet jos joku haluaisi niitä kokeilla ja ehkä saada niistä avun kuten minäkin. Kasvojen peruspuhdistukseen Madaran kasvosaippua, saatavana koivu-merilevä sekä valkosavi-karhunvatukka.Hintaa noin 8e 75gramman palasta, mutta tuote on riittoisaa ja runsasvaahtoista. Kummatkin hoitaa hommansa. Sitten semmoinen tutustumisen arvoinen juttu kuin suolasaippua. Tunnetaan Himalajansuolasaippuana tai kristallisuolasaippuana.98%Himalajalta louhittua suolaa ja 2% mineraaleja. Ei voi verrata meidän nykyiseen pöytäsuolaan. 300gramman palanen noin femman. Tuote ei vaahtoa, sen levittäminen on vähän hankalaa, mutta kannattaa tehdä töitä sen verran. Desinfioi ja mineralisoi. Ei kuivata lainkaan. itse pesen iltaisin kasvoni ensin Madaralla ja sitten levitän suolasaippuaa iholleni vaikuttamaan noin 5 minuutin ajaksi tai niin kauan, että se on kuivunut iholle. Alussa en suosittele pitkää vaikutusaikaa, mutta sitten kun iho on tottunut siihen, sen voi jättää iholle miten pitkäksi aikaa tahansa. Tuote ei kuivata ihoa lainkaan. Saatavana esim.ruohonjuuresta. Kasvovetenä menee hienosti Ruusuvesi, saatavuutta ja valmistajien kirjoa on todella paljon, mutta itse suosin Saippuapajan edullista Luomuruusuvettä, johon ei ole lisätty mitään, se on puhdasta ruusua. Kasvoveden kanssa saa läträtä. Sillä voi esimerkiksi hoitaa silmänympärysihoa, kostutetaan vanulaput vain tuotteeseen ja laitetaan ne silmäluomille hautumaan. Seuraavaksi kosteutus. Se oli minulle haastavinta, sillä olin tottunut siihen, että kaikista rasvoista ja voiteista tulee finnejä, mutta sitten löysin tämän ihmeaineen, nimittäin arganöljyn. Ymmärrettävistä syistä olin taas ensin hirveän epäluuloinen ensimmäisen kerran tuotetta käyttäessäni, levitin sitä reilusti illalla kasvoihini vaikuttamaan yön yli ja suureksi hämmästyksekseni aamulla iho tuntui ravitulta, kosteutetulta ja mattapintaiselta. Arganöljy hoitaa ja ravitsee väsynyttä ihoa samalla kun se tasoitaa talirauhasten toimintaa ja on oivallinen antiage-tuote. Inhoan sanaa "ihmetuote", mutta mielestäni arganöljy ansaitsee sen, sillä se sopii hoidoksi olipa sitten sinulla minkälainen ihotyyppi tahansa. Käytän myös silmänympärysvoiteena, en tiedä onko se oikein, mutta mielestäni se riittää. Tuotetta on saatavilla 30millin pullosta 100milliin saakka ja hintaerot ovat valtavia, 30ml pullo saattaa olla kalliimpi kuin 100millin, en tiedä mistä se johtuu, onko niissä laatueroja tai jotain vastaavaa, mutta kannattaa tutkia tarkoin mistä putelinsa hommaa. Aamulla kosteutan ihoni ensin vauvaöljyllä(joo, luit ihan oikein) kasvosaippualla pestyille kosteille kasvoille levitetään öljyä ja kasvot huuhtaistaan. Öljyn voidaan antaa vaikuttaa halutessaan pari minsaa. Öljy ei lähde pois huuhtaisulla ja kasvot tuntuvat ihan rasvaiselta, mutta kun ihon kuivaa, se tuntuu pehmeältä ja miellyttävältä, ei lainkaan öljyiseltä. Sitten on AloeVeran vuoro. Aloeverassa on myös valmistajia ja tuotteita laidasta laitaan, itse käytän edullisinta, joka on Via Naturale Aloe vera kirkasgeeli, hintaa reilun kympin sadan millin pakkauksesta. Tuote on erittäin kevyt, ei kosteuta mielestäni riittävästi ja tuntuu kuin se jäisi ihon pinnalle eikä imeytyisi siitä syvemmälle, niin juuri tästä syystä se vauvaöljykäsittely tarvitaan. Vauvaöljy on edullista, kosteuttavaa ja puhdasta, ettei tule mitään kemiallisia reaktioita muitten aineiden yhteisvaikutuksesta. Vauvaöljykäsittelyn ansiosta aloevera pääsee imeytymään pehmeälle, kosteutetulle iholle syvälle ihohuokosiin. Toisinaan iltaisin arganöljyn imeydettyä lisään iholle vielä kerroksen aloe veraa, saan tuplahoidon. Aloevera sisältää ihan mielettömästi erilaisia ihoa ravitsevia ainesosia, kannattaa lukea tuotteesta netissä. Siinä taisi ollakin päivittäinen hoito, näillä minä ainakin sain ihoni taltutettua. Tsemppiä kaikille samasta ongelmasta kärsiville!

• 11.9

Jos kärsii pahasta ihosairaudeta niin kannattaakohan jutella ensin ihotautilääkärin kanssa ennenkuin alkaa kokeilemaan mitään "HokkusPokkus"-konsteja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3928
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3310
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2919
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe