Suzukin automallit Suomessa???

niinpä_niin

Uuden auton hankinta edessä ja olen jo pitkään ihaillut työkaverin S Cross Suzukia ja koeajannutkin sitä muutaman kerran. Kyseessä on etuvetoinen malli. Menin innoissani liikkeeseen ja tarkoituksena vaihtaa 10 vuotias Focus uuteen S Crossiin tai Vitaraan ja etuvetoiseen versioon. Myyjä kertoi, ettei ainoatakaan Suzukia saa etuvetoisena????? Miksi hemmetissä ei saa, koska etuvetoista S Crossia myytiin mukavasti pari vuotta sitten. Kun vertaillaan vastaavia kilpailijoita, niin niissä nimenomaan etuvetoiset ovat myydyinpiä ja usein vielä diesel koneella ja S Crossia tehdään etuvetoisena dieselinä, niin miksi hemmetissä sitä ei tuoda suomeen?? Toinen asia joka hämmästyttää, on tuo Jimny tai mikä lie Jimmy, jota on tuotu kohta 20 vuotta maahan ja tuodaan edelleen ja niitä myydään vuodessa 3-5 kpl ??? Mikäköhän lokiikka lienee maahantuojalla, kun tuodaan väkisin mallia, jota ei lähes kukaan osta ja jätetään tuomatta malli, joita takuulla menisi??

Onnekseni kilpailijalta löytyi etuvetoinen citymaasturi ja vieläpä sen sai viikon sisällä jo ajoon.

3

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viturakuski

Minäkin epäilin nelivedon tarpeellisuutta, mutta kun olen ajellut Vitaralla talvikeleissä niin takaisinpaluuta etuvetoautoon ei ole.
      Etuvetoinen asx oli vaihtoehtona , mutta onneksi kerrankin meikäläisen valinta meni oikein, kun päädyin nelivetoon.
      Ajotietokone näyttää 6,6l keskikulutusta.

• niinpä_niin

Joo-o. Minä taasen en hanki missään nimessä nelivetoista autoa. Minulla on niitä kaksi ollut ja ymmärrän kyllä valintaasi, jos nelivetoa tarvitset. Itse ajan lähes kaikki ajot kaupungissa ja ikinä en ole jäänyt kiinni mihenkään autolla. Suzukienkin kohdalla nelivetoisen kulutus on suurempi verrattuna etuvetoiseen ainakin litra/100km, sanoo sitten esitteet ja mainokset mitä tahansa. Työkaverini etuvetoinen S Cross kuluttaa keskimäärin 5.4l ja vastaava nelivetoinen vie lähelle 7l sadalla. Huollot ovat myös kalliinpia nelikoissa, kun vaihteisto ja etu-sekä takaperäöljyt kuuluvat vaihdettaviin.

Nyt oikeestaan eksyttiin aiheesta, josta tuon aloitukseni tein.

• scrossari

Kyllä etuvetoista diesel s crossia saattaisi mennä mukavasti kaupaksi, ehkä muutaman enenpi, kuin tuota mopoauto-jinmyä:=) Mutta suurempi myynti volyymi taas olisi maahantuojalle raskasta, kun joutuisi tekemään töitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5234
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4398
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2541
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1928
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1541
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1277
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe