Jos anoo vuootteluvapaalle esim. nyt joulukuussa, niin kuinka nopeasti se vuorotteluvapaa on viimeistään aloitettava?
Kai sinne hakemukseen joku toivottu aloituspäivämäärä/aloitus kuukausi pitää laittaa?
Milloin viimeistään aloittaa vapaa?
2
419
Vastaukset
- virkkailen
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/KasittelytiedotValtiopaivaasia/Sivut/HE_51 2015.aspx
vanhat säännöt jos sopimus tehty tänä vuonna ja aloitus ennen aprillia. Ehtineekö lain muutos voimaan 1.1.2016? - vuorovapaallaollut
Itse olet vapaata hakemassa joten itse määrität aloituspäivänkin.
Mielestäni vuorotteluvapaasta on suositeltavaa työnantajan kanssa ottaa puheeksi hyvissä ajoin ennen mietittyä ajankohtaa.
Esim. 2-6kk aiemmin on ok. riippuen työtehtävän rakenteesta. Itse otin asian esille noin 5kk ennen kuin vv alkoi eli pitkän kesävapaan (6kk) petasin itselleni vapaaksi marras-joulukuun aikoihin.
Työnantajalla on oikeus ja myös kohtuus saada hakea sopiva sijainen joten muutama vko ei asioiden hoitoon välttämättä riitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427155
- 323998
- 523473
- 412988
- 172766
- 372248
- 162216
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472187- 412183
- 442143