Onko tällä 108d -97 koppaiselle normaalia että on aika nuhapumppu?
Isommilla vaihteilla saa huudattaa konetta, että kiihtyy sataseen.
Lautakuorma on mukana muttei se kai niin paljon vaikuta?
Miten voisi viton vääntöä parantaa ja millä hinnalla? kilometrejä on n. 350 000.
Jotenkin tukkoisen oloinen, huomaa ainakin motarilla.
jos ei kiireinen kuski ole, vai vaadinko liikaa jos olen huomannut ettei vitolla
pääse vitosella loivaa ylämäkeä pitkin kiihdyttämään, vaan se hyytyy?
Vito 108d-97 kiihtyvyys
6
148
Vastaukset
- mbman
Se on tarkoitettu kaupunkijakeluun ja huoltohommiin tuo pikkutehoinen malli. Kyllä siihenkin puhtia saa, siihen on saatavana viripalikoita. Itsellä oli muinoin samanlaisessa jonkun sakemannipajan tekemä laite jossa oli tehonsäätöpotikka sijoitettuna kabiiniin, sai kätevästi arvot alkuperäisiksi katsastusta varten ja jos lainasi vehjettä jollekin.
- sevaanonlaiska
Tuon ikäinen 108 on ahtamaton kone, eli yksinkertaisesti se vaan on laiska. Kun ei ole turboa niin tuon virityspotentiaalikin on aika rajallinen. 108 CDI taisi tulla markkinoille joskus 1999 ja sitä pystyy piristämään ohjelmoinnilla.
- SeOnMax10vuotta
Kyllä tosiasia voi kirpaista eikä millään pahalla mutta auto on 20 vuotta vanha ja sille laskettu elämänkaari on loppunut jo aikoja sitten ,paitsi tietysti Suomessa jossa pitää tekohengittää ja jopa tuodaan ulkomailta henkilö pakettiautoja jotka lähes tuon ikäisiä,siis paikallista ongelmajätettä kilohintaan ja täällä vielä porukka maksaa onnesta soikeana hurjat hinnat mittariviritetystä vanhuksesta!
350 tuhatta on kilometreissä hurja lukema eikä odotettavissa ole enää kuin ongelmia ongelmien perään sekä rahanmenoa äläkä nyt ainakaan virittelemään rupea tai muuten rääkkäämään jos meinaat sen kasassakin pitää jotenkuten.
Itellä lähti 6vuotta uudempi Etuveto-Transiitti talosta vaikka oli koko elämänsä ollut yksityiskäytössä ja minullakin toisena omistajana 10vuotta todella hyvällä hoidolla terveisiä pääosin ajellen.
Ruoste löi tulemaan maalin läpi teit mitä teit ja ruostesuojaus vasta minun toimesta vaan kyllä oli ruskea pohja jo puoliuutena....
Kaikenmoista nivelongelmaa ja etukelkan kumipuslia vaihdettiin,vesi-ohjaustehostinpumppu laukesi 100tuhannessa ja kaiken huippu oli alleen lorottava Bosch ruiskupumppu joka vaihdettiin 160tkm:ssa runkohalkeaman takia,oli jo tuhonnut starttimoottorinkin dieselillä eli sekin vaihtoon.
Seuraava episodi oli se vaihdettu tehdaskorjattu Ford ruiskupumppu joka oli viallinen ja jätti välille noin 3kk ajon jälkeen.
Huippunopeus tuolla pumpulla oli 90kmh tyhjällä autolla ja 75hv:stä oli kadonnut noin 50hv:ta mutta eivät oikein uskoneet Ford huollossa kun kerroin miltä tämä uusi pumppu tuntui.
Ei kuulemma ollut mitään säädettävää kun hieno VP44 sääti itse itsensä ja testattu tehtaalla sekä vuoden takuu toki kun maksoikin 1500e!
Seuraava uusi Ford pummpu nosti tehon huimaavaksi,päästiin ihan 130kmh jo mittarin mukaan ja kiihtyvyyskin kuin muskeliautossa edelliseen pumppuun verrattuna.
Se uudenkarhea vesipumppukin kuulemma taas tiputti....
Sitten rupesi jo riittämään kun 165tuhatta ajettu ja tarkalla omistajalla ollut auto rupesi näyttämään ettei voi enää luotettavin mielin autoilla kun näytti olevan laskettu järkevä käyttöaika loppu vaikka noin vähän km alla...
Kestävyyteen ei pahemmin oltu panostettu vaikka työmiesauto eikä raaka-aineiden laatuun saati maalauksen tasoon.
Eikait 165tkm 75hv 2,0 litrasella TDI 2003 Transitilla pitäisi paha ajomäärä olla?
Merkki vaihtui myös koska myös tuo ruosteen hiipiminen huonolaatuiseen mutta paksuun peltiin oli uskomatonta vaikka pesit/vahailit jne tai massasit kynnykset säännöllisesti=Kuprua ja outoja laikkuja sekä kynnykset rapistui silmissä ja tämä näytti olevan jopa noin 5v vanhojen Transitien ym ha Fordienkin ongelma yleisesti kun vaihtoautoja silmäilin.
Ei oikein innostanut joku vähänajettu ,kaukaa hieno 2010 Transit jossa valmiina 2e kolikon kokoisia ruosteläiskiä ovissa ja kyljissä korkeallakin ja hintaa toista kymppiä rutkasti!!
Euroopassa tehty kaukoidän merkki tuli taloon ja tekniset murheet toivottavasti väheni tai jäi kuin huono peltilaatukin(joo paksumpaa kyllä oli kuin tässä)/onneton maalauksen taso. - Mersunomistaja
"Kyllä tosiasia voi kirpaista eikä millään pahalla mutta auto on 20 vuotta vanha ja sille laskettu elämänkaari on loppunut jo aikoja sitten"
no eipä tuo kirpaise yhtään.
Mersu on Mersu ja auton vuosimalli 1997.
Harvempi sitä vuoden vanhalla mersulla ajelee.
Ja autolla ei ole elämää, mutta sitä voi korjata. - kusetustakaikki
" porukka maksaa onnesta soikeana hurjat hinnat mittariviritetystä vanhuksesta!"
mä pidän autovanhuksina ainakin joitakin 50-70 luvun autoja.
ei sitä osaa oikein 90 luvun autoja vanhuksiksi kutsua.
mittareistahan ei koskaan tiedä.
onnesta soikeana voit ostaa minkä tahansa auton mistä et tiedä
yhtään mitään.- Anonyymi
Kyllä niitä pitää seuloa tiukalla seulalla ostaessa ja valita vain parhaat, vaikka se
olisi vähän hintavakin. Et itselleen kannata töitä ostaa , vanha sanonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225604- 324940
- 292834
- 342384
- 372078
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121621
- 261582
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291509