Moi!
Oon jo pidemmän aikaan harkinnut puhelimen ostamista ulkomailta, tarkemmin ebayn kautta, jostakin Euroopasta. Suurin kysymys tässä on puhelimen taajuudet, jotka on seuraavanlaiset:
2G: GSM 900/1800/1900MHz 3G: WCDMA 900/1900/2100MHz 4G: FDD-LTE 1800/2100/2600MHz
Mitä tämä siis käytännössä tarkoittaa, toimiiko normaalisti suomen verkoissa? Puhelin jonka olen meinannut hankkia on Umi iron Pro, joten kokemuksia siitä ja ulkomailta puhelimen ostamisesta tähän ketjuun kiitos :)!
Taajuudet Suomessa ja puhelimen osto ulkomailta
5
548
Vastaukset
- Eikannataei
Toimii täällä mutta 4G ei välttämättä. En suosittele tuota mallia sillä se on Euroopassa harvinainen. Mieluummin One Plus 2 joka tukee kaikkia suomen verkkoja ja on vieläpä puhdas Android.
- Taajuuslaajuus
Maailman mobiilitaajuusalueet:
http://www.spectrummonitoring.com/frequencies/
Äkkiseltään näyttäisi, että ainakin 4g lte 800 MHz puuttuu, jolla suomen 4g on osittain rakennettu.
Ebaystä on tullut kaikki tavarat, jota olen tilannut. - Tyhmä96
Heips taas!
Toinen vaihtoehto mulla olis Umin Hammer S, mitä on testeissä ainakin aika paljon kehuttu! Sen taajuudet olis seuraavanlaiset:
2G: GSM 850 / 900 / 1800 / 1900MHz
3G: WCDMA 900 / 1900 / 2100MHz
4G: FDD-LTE 800 / 1800 / 2100 / 2600
Eli tarkoittaako tää sitä, että 4G toimisi Suomessakin normaalisti- Taajuuslaajuus
Siltähän tuo vaikuttaisi, että toimii.
- niilläeitee
Taajuuslaajuus kirjoitti:
Siltähän tuo vaikuttaisi, että toimii.
Mutta itse puhelimilla ei tee yhtään mitään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395100Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5111660Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738