äänestys rotax

kjul

Mitenkä mahto rotax äänestys mennä?

28

306

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysynvaan

      Mikä äänestys???

    • katsotuolta
    • Tottanotta

      Vanhoilla saa ajaa

    • Tyhjäätulee

      Tulee olemaan aika vähän rotaxeja ensi kaudella...paitsi jos porukka on tyhmenpää kuin luulisi.

      • Tyhmäätulee

        Juu viisaat ja hitaat menee X30 sarjaan , nopeita ei montaa ole , tämä on ihan yhtä älykäs kommentti kuin edellinen


    • Aloittelija

      Kuka tietää mikä on oikee äänestystulos?

    • Rotaksi

      Miksi tästä yleensä äänestetään? Ei sääntöjä äänestämällä päätetä. Fakta on, että valmistajakin on todennut vanhat sylinterit nopeammiksi niin miksi sitten jatketaan kisailua erilaisilla moottoreilla. Säännöthän on sitä varten, että vehkeet olisivat tasavertaisia.

      • kjul

        Niin, yleensä on menty KV säännön mukaan??


    • qw4er

      Jos maahantuojalla on yhtään järkeä niin menee KV säännön mukaan. Loppuu spekulaatiot .Ja saattaa jopa jäädä semmosia jotka oli menossa xkolmekymppisiin.

    • toinenäärilaita

      niin, ja toisaalta jos monella on jo valmis kone vanhalla sylinterillä ja nyt joutuisi maksamaan 400 eur uudesta sylinteristä jotta pääsisi ajamaan rmc, homma voi kaatua siihen ja ruvetaankin miettimään jotakin muuta luokkaa?

      • qerf

        Jos sylinteri maksaa niin 400€ ja toisen luokan kone 2700€ niin mää taidan ostaa pelkän sylinterin :)


    • hihhiihii

      Ihan yhtä tyhjän kanssa. Meidän päätä ei käännetä. Jos joku haluaa olla mukana ensi kesänä niin onnea vaan.

    • Erikoista

      Eihän siellä varmaan kaikki edes tienneet käydä äänestämässä... Asiasta kerrottiin vain Facebookissa ja RMC:n nettisivuilla. Erikoista, jos tollaisen äänestyksen perusteella sääntöjä päätetään... Onko missään edes kerrottu kuinka monta äänestäjää oli?

      KV säännön mukaan pitäisi tässä asiassa mennä. Jos maahantuojalla yhtään järkeä on.

    • hupiveikko2016

      On tämä hieno laji ja tätä harrastaa fiksut ihmiset, hyi helv....

      Tekee AKK, Tiikkainen, Laine&Anttila niin tai näin aina sataa paskaa niskaan. Valitetaan sanelupolitiikasta, haukutaan herraskerholaisiksi, diktaattoriksi, lajin pilaajiksi, kusettajiksi jne.

      Jos järjestetään äänestys, tuloksen selvittyä vähemmistölle jääneet alkaa loanheiton vaikkei sääntöjä ole edes vielä julkaistu. Kirjoitetaan tämänvuoden Rotax sääntöihin sitten miten vain, räksytys alkaa samantien. Jos vanhat sallitaan, maahantuoja suojelee kultamunamoottoreitaan (vaikka samanlaisilla sylintereillä olevia moottoreita on kymmeniä sarjassa muillakin) tai mikäli vanhat sylinterit kielletään sitten se taas vaan rahastaa . Nythän se on ainakin kysynyt harrastajien mielipidettä. Äläkä nyt edes viitsi väittää että tulos on manipuloitu.

      X30 sarjan puuhaajia haukutaan jo nyt kusettajiksi, vaikkei ne ole vielä ainuttakaan kisaa järjestäneet. Antakaa nyt kavereiden rauhassa rakentaa sarjaa ja katsotaan ensisyksynä tuliko siitä niin hyvä ja suosittu kun mainoslauseet antavat olettaa.

      AKK:sta ei varmaan tarvi edes esimerkkiä kertoa, tätä suolipalstaa kun selailee joka vuodelta esimerkki löytyy.

      Oliskohan ensisyksyn valituksen aihe OK moottorit ja taas se kuinka vain tietty team saa ne kulkukoneet ja niissäkin on sitten kuitenkin jotain vilunkia jotka puolueellinen katsastus kuitenkin päästää läpi vai olisko taas Raksu huoltajien aika ottaa sanan säilä haltuun.....

      • tjrt

        asiaa!!


      • Hyvinymmärsit
        tjrt kirjoitti:

        asiaa!!

        OK


      • Rotaksi

        Tässähän kirjoittaja sortuu itse tuohon mainitsemaansa räksytykseen, jos pysytään kuitenkin tässä Rotax -sylinteri äänestyksessä, niin fakta on, että tässä kysytään mielipidettä pääosin niiltä, joilla on vanhemmat sylinterit käytössä, sama tulos oltaisiin saatu kysymällä ajatko uudella vai vanhalla sylinterillä.


    • K-rpäottas

      Eurosarjassahan vanhat kiellettiin ja evo / vanhoja palikoita ei saa enää sekoitella. Suomen päätös taas kestää ja kestää...

      • fdefeieieieieeiee

        Näköjään saa sekoitella!


    • joulutonttu74

      Joopa joo. On taas tehty sellanen sääntö että oman tiimin kuskit pärjää. Ei kielletty pyttyjä kun itsellä kaikki parhaat vanhat. Ja sallittiin vanhat kaasarit ja putket sekoitettuna muihin evo osiin kun niitä on vihreillä tallit täynnä. Voi perkele!

      • K-takaraivos

        Apukoululainenko Eurosääntöjä tulkitsee?Euro sekä suomensarjassa on vanhat pytyt sallittuja...kiva kuitenkin itkee..


      • Manolito10

        Säännöt on hyvät, 10 pistettä niiden laatijoille. Tontulle tiedoksi, että vihreiden lisäksi monilla meillä isä-poika teamiläisilläkin on tallissa paljon noita "vanhoja" sylintereitä, kaasareita ja pakoputkia. Mua ainakin olis v...tuttanut jos ehjiä ja toimivia osia olis joutunut laittaa verkonpainoksi. Olisi kisat vähentyneet, jos taas olisi pitänyt laittaa repullinen euroja uusiin osiin. Nyt käsittääkseni riittää kun huollan mosan, säästän kisabudjetin kasaan ja patistan kuskin lenkille ensi kautta varten. Sarnossa lokakuussa nähdään :)


      • apukoulunläpäissyt
        K-takaraivos kirjoitti:

        Apukoululainenko Eurosääntöjä tulkitsee?Euro sekä suomensarjassa on vanhat pytyt sallittuja...kiva kuitenkin itkee..

        Mitkä eurosarjan säännöt oot lukenu? et oo tainnu päästä edes apukouluun. Säännössä näin:
        Light-alloy-cylinder with GILNISIL-plating. Any re-plating of cylinder is not allowed. Maximum bore of cylinder = 54,035 mm (measured 10 mm above the exhaust port). Cylinder has to be marked with the "ROTAX" logo (see pictures below).
        Cylinder with 2-letters casting code are legal to be used.
        eli sylinterin valukoodi 2-kirjaimella on sallittu.


      • Rotaksi
        Manolito10 kirjoitti:

        Säännöt on hyvät, 10 pistettä niiden laatijoille. Tontulle tiedoksi, että vihreiden lisäksi monilla meillä isä-poika teamiläisilläkin on tallissa paljon noita "vanhoja" sylintereitä, kaasareita ja pakoputkia. Mua ainakin olis v...tuttanut jos ehjiä ja toimivia osia olis joutunut laittaa verkonpainoksi. Olisi kisat vähentyneet, jos taas olisi pitänyt laittaa repullinen euroja uusiin osiin. Nyt käsittääkseni riittää kun huollan mosan, säästän kisabudjetin kasaan ja patistan kuskin lenkille ensi kautta varten. Sarnossa lokakuussa nähdään :)

        Sylinterin kustannus on kyllä niin pieni verrattuna muihin kulunkeihin (400 €), että ei voi olla kellään oikeasti kilpailemista estävä, jos sääntömuutos ei saa aiheuttaa kuluja niin sitten sääntöjä on aika vaikea muuttaa, sitä paitsi, tämä muutos keventäisi uusien kuskien tulemista, kun ei tarvitse ostaa "kultamunia" tai vuokrata kisakoneita.


      • Manolito10
        Rotaksi kirjoitti:

        Sylinterin kustannus on kyllä niin pieni verrattuna muihin kulunkeihin (400 €), että ei voi olla kellään oikeasti kilpailemista estävä, jos sääntömuutos ei saa aiheuttaa kuluja niin sitten sääntöjä on aika vaikea muuttaa, sitä paitsi, tämä muutos keventäisi uusien kuskien tulemista, kun ei tarvitse ostaa "kultamunia" tai vuokrata kisakoneita.

        Joo olet oikeassa, sylinterikustannus on vain pieni osa koko kauden kakusta ja totuuden nimissä olisin minäkin sen rahan jostain kaivanut että ajamaan oltais päästy. Mun käsittääkseni numeropytyt ei kuitenkaan 100% takaa vauhtia, vaan jopa noilla parjatuilla vihreiden kärkikuskeillakin oli käytössä kirjain sylinterisiä mosia ja toisaalta numeropyttyja oli käytössä muillakin, jotka ei kärkeä syystä tai toisesta koskaan hätyytelleet. Asiasta on ehkä noussut taas vähän turhan suuri haloo, en tiedä. Karting, niinkuin kaikki muukin moottoriurheilu on vaan aika pitkälti välineurheilua ja tässäkin tapauksessa palikat (kaasari, mosa, pakoputki) pitää sopia toisiinsa ja moottorin olla huolellisesti kasattu. Itse ainakin uskon vielä niin ja huoltajana minun on van tehtävä hommat vielä paremmin.

        Itse tykkäisin siitä ajatuksesta että tekniset säännöt (koskee kaikki muitakin luokkia) pysyisivät edes pari kautta pikkuviilauksia lukuun ottamatta samoina. Nythän Rotaxissa niin taitaa käydä. Vanhoille osille tulee luonnollista poistumaa eikä niitä tarvi jättää tallin perukoille kalliksi koristeiksi, voin sitten suunnitella kone/osa päivityksiä rauhassa kaudelle 2017, se on ihan okei :) .


    • Otahanselvää

      Sama sääntö kuin eurosarjan päivitetty versio

    • Vrt2016

      Onneks saadaa vetää vielä kultamunilla vihreellä putkella mustasta teltasta!

    • Greenrules

      Go green go

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En voi jutella kanssasi

      tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

      Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

      Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

      Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

      Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

      Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

      Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

      Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

      Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

      Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe