Suojaako avioehto jos toinen kuolee

Kaislissss

Mieheni on sanonut että meidän tulisi laatia avioehto kun hän ostaa isänsä firman. Sanoo että jos hän kuolee turvaa avioehto sen ettei firman mahdolliset talous ongelmat kaadu minun niskaani. En ole löytänyt varmistusta mistään pitääkö tämä paikkansa. Epäilen että haluaa vaan varmistaa etten vie firmasta puolia :D

4

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aviomies36

Jos firmalla on talous ongelmia niin ei ne lankea vaimon maksettavaksi Vaikka ei ole avioehtoa. Muutenhan kukaan ei haluaisi olla yrittäjän vaimo. Katso vaan ettet ole osakas tai omistaja siinä firmassa.

• montatilannetta

Osakeyhtiön velat ovat osakeyhtiön velkoja. Avoin yhtiö, kommandiittiyhtiö ja toiminimi ovat eri maata.
      Avioehto voidaan tehdä eri määräyksillä avioeron ja kuoleman varalta.

• puhtaat_jauhot_pussissa

Jos mies vaikkapa lupaa maksaa faijalleen 100.000 firmasta, ja on maksanut vain vasta 50.000 ennen kupsahtamistaan, appiukkosi voi ottaa loppukauppasumman miehen omaisuudesta. Jos mies on pantannut vaikka oman osuutensa kämpästänne oston vakuudeksi, niin hups heijaa, siinä se meni se kämppä appiukollesi.

Kyse on nimenomaan siitä, kuinka paljon mies on taannut tai tulee takaamaan firmansa velkoja omalla nimellään. Pätee myös osakeyhtiöön jos miehen omaisuus on oy:n lainan vakuutena. Sinuna suostuisin avioehtoon asap.

• mekkk

Avioehdossa pitää olla maininta että se on voimassa myös kuoleman tapuksessa ja jos firma on hyvin menstyvä niin ne perintöverot voi olla aika isot kun verottaja firmana arvoa laskeskelee perintöveroa varten. Jos jommalla kummalla puolioslla on yritys niin aina pitäisi olla avioehto koska erotilanteessa tasinko voi olla aika iso jos firman arvo olisi vaikka 5 milliä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4143
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2358
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40