Adhd ja epätyypillinen masennus

Nimimerkkijep

Olen aika ylivilkas ollut koko elämäni ja hakeuduin testeihin, kun elämänhistoriassa näitä adhd-piirteitä riittää. Hoitoon hakeutumiseen vaikutti voimakkaasti myös se, että minulla on ollyt paljon ongelmia elämässäni ja olen kokenut pitkään alavireisyyttä, joka on muuttunut väsymykseksi.

Sain b-lausunnon, jossa minulla todetaan atyyppinen keskivaikea masennus ja määrittelemätön hyperkineettinen häiriö, mutta vahva epäily adhd:sta ja ylivilkkaudesta. En syö ainakaan vielä mitään lääkkeitä. Ovatko atyyppinen masennus ja adhd yleisiä yhdessä?

4

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos_saa_kysyä

Millä aineella aijot/aikovat lobotomoida?

• Addnainen

Ootkohan vähän tietämätön siitä, ettei lobotomiaa ole harrastettu Suomessa enää kymmeniin vuosiin?
        Lääkityksien suhteen ihmisellä on ihan täysi vapaus olla käyttämättä tai käyttää niitä. Jos jostain lääkkeestä on apua jollekulle ihmiselle, niin hittoako se sulle kuuluu? Miksi teet siitä niin ison numeron?

• Aloittaja12345

No lähinnä adhd-lääkitystä ajattelin keskittymiseen, kun teen yliopistossa jatko-opintoja ja keskittyminen on aina ollut varsin vaikeaa.

En ole koskaan kuullut tällaisesta atyyppisestä masennuksesta.

• Addnainen

Tosi monestihan adhd-tutkimuksissa saa masennus- tai ahdistusdiagnoosin, koska useimpia masentaa/ahdistaa adhd-oireiden aiheuttamat asiat elämässä. Niinkuin vaikka työttömyys, opiskeluvaikeudet, parisuhdevaikeudet, aikaan saamisen vaikeudet jne.
        Hoitamaton adhd voi käydä tosi masentavaksi ja varmasti haittaa opiskelua. Kannattaa hankkia itselleen se lääkitys ja mennä vaikka johonkin vertaistukiryhmään juttelemaan, niin elämänlaatu paranee kummasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7372
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2314
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37