Jos on kelan työkyvyttömyyseläkkeellä niin eihän kellalle tarvi mitään verokortteja toimittaa ensivuodeksi ettei lähde veroja 40% Vaan verokorri pitää toimittaa eläkkelle jääjien? Eli eläkkeellä jo olevien ei tavi tehdä mitään kun jostain kuulin, että lähtee 405 veroa jos ei toimita verokorttia, mutta eihän tässä kai mitään tarvitse tehdä?
. https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Verokortti/Elaketulon_verokortti(9185)
Eläke verot 2016
10
121
Vastaukset
- fghfghgfh
Työkyvyttömyyseläkkeellä on veroprosentti 0%, kun ylevero poistuu ensi vuonna. Ei siitä tarvitse ilmoitella 0% pysyy.
- automatio
Verokortit menee aina Kelalle ja työeläkekassoille kuten Etera ihan suoraan verottajalta ei tarvitse tehdä mitään ellei eka vuosi niin kannattaa tarkistaa verotus helmikuussa.
- vittumitäpaskkkkaaa
vai ihan 0% tk-eläkkeellä..minulla 27%
- tasan-nolla
0% ollut 8 vuotta ja välissä oli 1% viimevuonna kun Yle vero tuli.Eläkettä saan 950 brutto ja työkyvyttömyyseläkkeellä olen. Muistaa pitää että jos työkyvyttömyyseläkkeellä 100% on niin saa 100%invalidivähennyksen eläkkeensaajan eläketulovähennykset aina.
- z3z3z3z3
tasan-nolla kirjoitti:
0% ollut 8 vuotta ja välissä oli 1% viimevuonna kun Yle vero tuli.Eläkettä saan 950 brutto ja työkyvyttömyyseläkkeellä olen. Muistaa pitää että jos työkyvyttömyyseläkkeellä 100% on niin saa 100%invalidivähennyksen eläkkeensaajan eläketulovähennykset aina.
Minulla on edelleen 1 %, vaikka saan pienempää eläkettä kuin sinä. En tiedä miksi?
- yfggh
myös kelan eläkettä varten
http://www.kela.fi/-/elakkeelle-jaamassa-hanki-ajoissa-verokortti-elakkeesi-maksajalle?inheritRedirect=true - hömhömhöm
- djjhjhf
Itselleni tuli viime perjantaina paperi verohallinnosta, jossa ilmoittivat toimittaneensa tiedon KELAan ja Kevaan, että veroprosenttini on 1,5. Mitään siis ei tarvitse tehdä ja ainahan kannattaa varmistaa asia soittamalla ja kysymällä veroprosenttinsa eläkkeen maksajalta. Uskoisin, että kaikki saavat samanlaisen kirjeen verohallinnosta ihan lähi päivinä, jos eivät ole sitä vielä saaneet.
- dfghjk
Minä osatyökyvyttömyyseläkkeellä 9% ja työtulosta 29% Vaikka tulona ansiosidonnainen osaeläke.
- röyyyyyh
Mulla on työkyvyttömyyseläkkeestä veroprosentti 8,5 , mutta ilmoitin , että ottavat kymmenen prosenttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225124- 254278
- 272441
- 342234
- 371988
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211237Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164