Käyttöetu, ajan vain 12 tkm vuodessa?!

Verotakas

Minulla on ollut käyttöetuauto jo kolmatta vuotta. Olen ajanut noin 12 tkm vuodessa joista noin 3 tkm on ollut työajoa. Olen kuitenkin maksanut täyden käyttöedun. Onko mahdollista hakea verottajalta takaisin veroa siltä osin kun en ole etua käyttänyt? Löytyykö linkkiä ohjeisiin miten voisin hakea?

3

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lueSieltä

Verotajan sivuilla asia kerrotaan selvästi.

• Verotakas

Voi olla että kerrotaankin, mutta ei tällainen pässinpää ole onnistunut tietoa sieltä löytämään yrityksestä huolimatta :) Jos sulla on homma hanskassa niin voitko laittaa linkin kiitos!

• AjopäiväkirjaTarvitaan

"Autoetu
      Jos sinä tai perheesi olette käyttäneet yksityisajoihin työnantajan henkilö- tai pakettiautoa, siitä syntyy autoetua. Yksityisajoihin kuuluvat myös asunnon ja työpaikan väliset matkat.
      Autoetu voi olla vapaa autoetu tai auton käyttöetu. Vapaa autoetu on kyseessä, kun työnantaja maksaa kaikki autosta johtuvat kustannukset. Käyttöetutapauksessa maksat itse ainakin polttoainekulut. Autoedun arvo on yleensä kiinteä kuukausikohtainen summa. Myös kilometrikohtaista arvoa voi käyttää, mutta silloin yksityisajoista on pidettävä ajopäiväkirjaa, jonka perusteella kilometrit lasketaan.
      Autoedun arvoon vaikuttavat auton hankintahinta, käyttöönottovuosi sekä lisävarusteet. Joissakin tilanteissa kaavamaisesti laskettuun autoedun arvoon voidaan tehdä muutoksia. Muutoksille voi olla perusteita esimerkiksi silloin, jos työajoja on ollut kalenterivuoden aikana yli 30 000 km tai ajopäiväkirjamerkintöihin perustuvat yksityisajot ovat vähäisiä."
      https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Verokortti/Tyosuhdeedut(9713)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5184
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4358
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2471
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1597
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1257
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe