Seurustelu ja vierailu kotimaassa vaihtoaikana

kysyjäihmettelee

Tilanne on nyt se, että olen lähdössä ulkomaille suorittamaan harjoittelua erääseen Etelä-Euroopan maahan yhteensä 5kk ajaksi. Suomeen itseäni jää odottamaan kumppani, jonka kanssa olemme seurustelleet reilusti yli vuoden. Suhteen jatkuminen kaukosuhteena oli kummallekin päivänselvä mutta silti ei voi kieltää, etteikö 5 kuukautta erillään hirvittäisi. Puhetta oli, että kumppanini yrittäisi päästä kevään aikana vierailemaan luonani mutta hänellä on tällä hetkellä todella huono rahallinen tilanne joten vierailu saattaa jäädä onnistumatta.

Itse olen sästänyt reissua varten melko hyvin, joten uskoisin itse pääseväni vaihdon puolivälissä tulemaan käymään Suomessa reilu viikonlopun ajaksi. Tuntuu kuitenkin, että monelta on saanut negatiivista suhtautumista asiaan, että on naurettavaa tulla käymään kotimaassa kumppania katsomaan vaihtovuoden aikana.  En itse näkisi vierailua kuitenkaan minään vaihtovuoden epäonnistumisena ja kyseessä olisi melko lyhyt visiitti. Osaan varmasti nauttia asioista reissussa mutta olisi helpompi myös selvitä ikävästä, kun tietää että toisen näkee reilu 2 kk päästä viiden kuukauden sijaan. 

Miten itse koette asian? Kävittekö kotimaassa ollenkaan vaihdon aikana tai kävikö kumppani katsomassa teitä?

2

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinmeil

Olin ulkomailla vaihdossa alle 5 kk. Sinä aikana puolisoni kävi kerran luonani yhden viikonlopun. Itse kävin myös kerran kotona, ei niinkään puolisoni tavatakseni vaan opiskeluun liittyvässä asiassa.

Eräs opiskelutoverini kävi kotona melkein joka viikonloppu Saksasta.

Kaikkihan on kiinni siitä, mihin kunkin rahat ja aika riittävät. Ei tässä mitään sääntöä ole. On toista lennellä jotain Helsingin ja Berliinin väliä kuin Kalifornian ja Lapin väliä.

Joillekin kuukausien ero on kestämätön paikka. Toinen tai molemmat löytävät uudet kumppanit. Itselläni oli niin paljon tekemistä, ettei siinä koti ja puoliso niin paljon mielessä ollut. Soittelimme puhelun kuitenkin joka päivä.

• moniamonia

Tarinoita on kuullut aika laidasta laitaan. Osalla kaatuu ekan kuukauden aikana, osalla taas on on suhde vahvistunut vuoden erossa olon jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7256
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      56
      3549
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      46
      3062
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2236
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16