Tilanne on nyt se, että olen lähdössä ulkomaille suorittamaan harjoittelua erääseen Etelä-Euroopan maahan yhteensä 5kk ajaksi. Suomeen itseäni jää odottamaan kumppani, jonka kanssa olemme seurustelleet reilusti yli vuoden. Suhteen jatkuminen kaukosuhteena oli kummallekin päivänselvä mutta silti ei voi kieltää, etteikö 5 kuukautta erillään hirvittäisi. Puhetta oli, että kumppanini yrittäisi päästä kevään aikana vierailemaan luonani mutta hänellä on tällä hetkellä todella huono rahallinen tilanne joten vierailu saattaa jäädä onnistumatta.
Itse olen sästänyt reissua varten melko hyvin, joten uskoisin itse pääseväni vaihdon puolivälissä tulemaan käymään Suomessa reilu viikonlopun ajaksi. Tuntuu kuitenkin, että monelta on saanut negatiivista suhtautumista asiaan, että on naurettavaa tulla käymään kotimaassa kumppania katsomaan vaihtovuoden aikana. En itse näkisi vierailua kuitenkaan minään vaihtovuoden epäonnistumisena ja kyseessä olisi melko lyhyt visiitti. Osaan varmasti nauttia asioista reissussa mutta olisi helpompi myös selvitä ikävästä, kun tietää että toisen näkee reilu 2 kk päästä viiden kuukauden sijaan.
Miten itse koette asian? Kävittekö kotimaassa ollenkaan vaihdon aikana tai kävikö kumppani katsomassa teitä?
Seurustelu ja vierailu kotimaassa vaihtoaikana
2
106
Vastaukset
- näinmeil
Olin ulkomailla vaihdossa alle 5 kk. Sinä aikana puolisoni kävi kerran luonani yhden viikonlopun. Itse kävin myös kerran kotona, ei niinkään puolisoni tavatakseni vaan opiskeluun liittyvässä asiassa.
Eräs opiskelutoverini kävi kotona melkein joka viikonloppu Saksasta.
Kaikkihan on kiinni siitä, mihin kunkin rahat ja aika riittävät. Ei tässä mitään sääntöä ole. On toista lennellä jotain Helsingin ja Berliinin väliä kuin Kalifornian ja Lapin väliä.
Joillekin kuukausien ero on kestämätön paikka. Toinen tai molemmat löytävät uudet kumppanit. Itselläni oli niin paljon tekemistä, ettei siinä koti ja puoliso niin paljon mielessä ollut. Soittelimme puhelun kuitenkin joka päivä. - moniamonia
Tarinoita on kuullut aika laidasta laitaan. Osalla kaatuu ekan kuukauden aikana, osalla taas on on suhde vahvistunut vuoden erossa olon jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395100Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5111660Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738