Rakkauden ja pelon sanoma

ewgwwg

Millaista uskontoa on hyvä opettaa? Sanomaa rakkaudestako, vaiko pelosta?
Mitä ovat rakkauden sanoma ja pelon sanoma.

Rakkauden sanoma: Hyviä uutisia.
- Eli rakkauden sanoma on sitä että se riittää että uskot jeesukseen, niin pääset taivaaseen.

Pelon sanoma: Huonoja uutisia.
- Uskosi ei yksin riitä sinua pelastamaan, sinun pitää myös yrittää elää synnitöntä elämää. Katua syntejäsi, käydä kirkossa, noudattaa kymmentä käskyä. Jos et tee näin, niin päädyt helvettiin.

Onko helvetti oikea paikka? Kyllä, helvetti oli oikea paikka ja se oli jerusalemin lähistöllä sijaitseva kaatopaikka mikä haisi ja siellä oli paahtavan kuumaa. Se oli paikka missä kukaan ei halunnut mielellään olla.

Mistä sitten nykyinen käsitys helvetistä on syntynyt? Inferno (Dante) nimisestä runoelmasta.

Miksi jumala olisi sitten lähettänyt ainoan poikansa meidät pelastamaan, ellei helvetti sitten olisi olemassa? Juutalaiset olivat jumalan luvattu kansa, he olivat ainoat joilla oli oikeus päästä taivaaseen... Me muut olimme roska väkeä, joille ei ollut paikkaa taivaassa. Mutta kun juutalaiset eivät suostuneet ottamaan vastaan Jeesus Kristusta, niin Jeesus huoli sitten meidät. Mutta, en voi sanoa etteikö helvettiä olisi olemassa... Mutta en usko sitä että jumala pistäisi meidät helvettiin, sillä mitä hän hyötyisi meidän ikuisesta kärsimyksestä helvetissä? Ei juuri mitään, mutta voi olla että on tietynlainen kadotus... Vähän samanlainen kuin poistaisi tiedoston tietokoneelta. Katoaa pois tietojärjestelmästä. Mutta en edes usko siihenkään, haluan uskoa siihen että jokainen ihminen pelastuu... Mutta se en ole minä joka tuomitsee elävät ja kuolleet, se on jeesus joka sen homman tekee, niin en voi varmaksi mennä sanomaan että jokainen pelastuu.

Jumala on kaikki voipa, hänen rakkautensa on suurin kaikista, jos hän voi rakastaa niin paljon, niin mitä syntiä ei rakastava isä antaisi anteeksi?

Kumpaa sanomaa olisi teidän mielestä parempi levittää? Oma suosikkini on rakkauden sanoma, sillä minä tiedän kuinka heikko ihminen olen... Olen houkutusten orja ja tapojeni vanki, enkä tästä paremmaksi muutu... Vaikka yrittäisin.
Jos jumala voi antaa minulle anteeksi minun syntini, niin minä pystyn antamaan anteeksi kaikille muille minuun kohdistuneet synnit.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
        Ikävä
        22
        5404
      2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
        Ikävä
        26
        4657
      3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
        Ikävä
        28
        2661
      4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
        Ikävä
        34
        2314
      5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
        Ikävä
        37
        2058
      6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
        Ikävä
        15
        2008
      7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
        Ikävä
        19
        1637
      8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
        Ikävä
        12
        1571
      9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
        Suomalaiset julkkikset
        24
        1360
      10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
        Ikävä
        15
        1306
      Aihe