Oikeus tulkkaukseen ja käännökseen

rahata_tulkki

Igal välismaalasel on Soomes ôigus kasutada ilma rahata tôlgi abi politsei ülekuulamisel ja kohtus ning ka ôigus saada alati ilma rahata tôlgitud dokumendid/kirjad politseilt ja kohtult.

http://www.oikeus.fi/hovioikeudet/helsinginhovioikeus/fi/index/hovioikeusratkaisut/hovioikeusratkaisut/1450770949538.html

Ka on soovitav kasutada alati politsei ülekuulamistel juristi abi, samuti hiljem kohtus.

Politseis ja kohtus vôib aidata ning kaitsta ainult see Soome jurist (OTM), kes on saanud ametliku loa olla kohtus "oikeudenkäyntiavustajana".

6

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nettomaksaja

On se kumma kun virolaiset tarvitsevat Suomessa eniten juurikin ilmaisia sosiaalipalveluja sekä valtion osoittamia ilmaisia asianajajia juridisten palvelujen lisäksi.

Suomi on kaikenlaisten onnenonkijoiden, rikollisten ja elintasosurffaajien paratiisi.

• suomiurpomaksaa

Kyllä ne on somput jotka eniten vaatii tulkkipalveluja ja sitten tulee venakot. Viroloiset ymmärtää suomea jos haluavat.

• oikeudenkayntiavusta

Myös suomaliset voivat käyttää ilmaista oikeudenkäyntiavustajaa tuomioistuimessa. :)

• kansaloinen

Mutta perimmäinen kysymys onkin miksi virolaiset käyttävät sitä juuri Suomessa? Mitä asiaa virolaisella on tulla kuormittamaan Suomen oikeuslaitosta ja vankeinhoitoa?

• tölkija
    • oma.apu

Kun maksaa itse, palveluja saa. Ei yhteiskunnan velvollisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5514
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4830
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2761
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2018
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1482
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1456
    Aihe