Mitä eksoottista Ranskassa suomalaiselle muka on?

Yfghhgj

Toivoisi, että eri maissa eläisi erilaisia ihmisiä. Että, jos matkustan Ranskaan, koen olevani ulkomailla. Mutta ei! Ranskalaiset eivät halua tutustua suomalaisiin puhtaalta pohjalta, oman temperamenttinsa mukaan. Mitä Pariisissa muka on, mitä ei Suomessa olisi? Kun on pakko tutustua tähän maahan hankalassa elämäntilanteessa, niin ymmärtäjiä ei löydy. Eikä kukaan ranskalainen pidä suomalaisia eksoottisina. Esimerkiksi Kyproksella todella kokee olevansa jossakin muualla kuin Suomessa, mutta Ranska on suomalaiselle aika tylsä maa.

2

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mflflfo

Olen varmaan kysynyt ennenkin, että asutko Ranskassa? Pariisin seudulla asuu muitakin suomalaisia. Ulkomaalaisilla on oma tiivis yhteisönsä, johon on helppo päästä mukaan, jos englantia puhuu. Kerro, jos kaipaat enemmän tietoa siitä.

• lafka22

Sama taitanee päteä myös viroon? Ainakin Tallinnassa ja pitkälti Pohjois-Virossa pärjäilee usein suomen kielellä tai sitten englannilla. On kui olisi ulkomailla. Saksalainen kulttuuri paistaa lävitse, jos vain osaa sen aistia. Historiallista perua. Katsokaapa vaikka arkkitehtuuria, siis vanhempia rakennuksiakin. Aivan erilaisia kuin suomen ruotsalainen rakennusperinne. Läpi koko Viron.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7332
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4058
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3585
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2289
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37