WIFI,LAN,WLAN
-WIFI,,,,,,,,,,,,,,,,,,mikä tämä on
-LAN,,,,,,,,,,,,,,,,,,,mikä tämä on
-WLAN,,,,,,,,,,,,,,,mikä tämä on
Sen verran nyt tiedän että ne on mobiliyhteyksiä,mutta nuo nimet hämää että mitä mikäkin tarkoittaa.
Selittäkääpäs
5
245
Vastaukset
Wifi= Eli wlan on usein lyhyen kantaman paikallinen langaton nettiyhteys: https://fi.wikipedia.org/wiki/WLAN
LAN= Nimitystä käytetään verkkokaapeli verkoissa: https://fi.wikipedia.org/wiki/Lähiverkko- Vapusen_jatkaja
Eikä nuo ole mitään mobiiliyhteyksiä.
- lhku
LAN = local area network = lähiverkko
WLAN = Wireless LAN = langaton lähiverkko
Wifi = Wi-Fi Alliancen tavaramerkki, tarkoittaa käytännössä samaa kuin WLAN
Mobiiliyhteyksistä puhutaan yleensä 2g/3g/4g/jne -verkkojen yhteydessä, ja ne ovat sitten taas ihan eri juttu... - Ei.ehkä-ehkä.Ei
WiFi on tosiaan WLAN, Wireless Fidelity. WLANin on joku, esim. sinä itse, rakentanut omaan tai perheen tai firman, kahvila-asiakkaidensa käyttöön. Sen "kuuluvuusalue" on varsin pieni, säteeltään kymmeniä metrejä, omassa kodissa/firmassa/teollisuusrakennuksessa. WLANiin kytkeytyville laitteille WLAN-reititin jakelee IP-osoitteita tilapäiseen käyttöön. Jos surffaat laitteella vaikka kahvilan WLANissa ja nouset pöydästä ja lähdet kävelemään, katkeaa kahvilayhteys mutta saatat tulla jonkin toisen WLANin alueelle. Tällöin kuitenkin joillekin (aika monelle) applikaatiolle tulisi ongelma, kun IP-osoite vaihtuu. WLANit ja perinteinen TCP/IP eivät siis tue mobiliteettia kovin hyvin. Eikä verkon ulkopuolelta saa sinuun yhteyttä, koska ulkopuolella ei tiedetä sinun IP-osoitettasi: vaikka joku tietäisi WLAN-reitittimen ulkoisen osoitteen, se ei paljoa auttaisi. Palomuurit ja suodatus vaikeuttavat myös kaksisuuntaista viestintää. Ennen muuta: WLANeissa ei ole älykkyyttä itse verkossa.
Oikeissa mobiiliverkoissa taas on verkkoinfrastruktuuri tukiasemineen ja muine laitteineen pitämässä huolen asiakaslaitteen molempien suuntien datasiirron onnistumisesta ja siitä, että asiakas (tilaaja) on löydettävissä palveluntarjoajan verkon tai yhteistyössä toimivien verkkojen alueelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395130Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5161704Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738