TE-toimisto lopettaa työnhaun jos ei kännyä

hämmästynyt

Voiko TE-toimisto vaatia, että heillä pitää olla tiedossa työttömän puhelinnumero, jotta työntaku on voimassa? Uhkaavat poistaa työntakuni (en saa työkkärikorvausta, koska evätty Kelan toimesta ja toistaiseksi olen sossun asiakas), jos en anna heille puhelinnumeroa.
Jos TE-toimisto poistaa työhakuni, niin silloinhan sossulta alkaa avustukset tippua -20 ja -40%???

9

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Semmmmk

Minulla ei ole koskaan ollut puhelinta kuntouttava työtoiminta on ainut ehto työmarkkinatuki ja 9 euroa tulee. Olen ollut yhteensä 12 vuotta työelämävalmennuksessa ja kuntouttavassa työtoiminassa nyt olen 60 kymppinen vanhus. Lain mukaan ei tarvitse hankkia kännykkää, tietokoneita. Jos saa toimeentulotukea pitää kattaa perusosalla kännykkä ja netinkäyttö.luottotiedot kysytään

• Tsuikkk

Jos sattuu sairastumaan eikä ole apua mistä soittaa hätäkeskukseen voi sattua kuolema jos asuu yksin siinä saattaa mädäntyä lopullisesti. Jos työtön alkaa olla 60 vuotias niin te toimiston ja sosiaalitoimiston pitää hoitaa työtön turvallisesti laitospaikkaa tai muun viranomaisen piiriin.kännykkä ja puhelin lehdet ei ole tärkeitä päivärahalla tai pienellä kansan ja takuueläkkeellä

• Noin se on. Eivät voi vaatia, että pitäisi ylipäätään olla minkäänlaista puhelinta, tai digitaalista yhteyttä. Osoitteeksikin pitäisi riittää poste restante.

• soitanaapuriin

Eihän puhelinliittymää edes saa, jos on esim. maksuhäiriöitä. Kännykättömyys ei siis voi olla este työnhakijana ololle.

• SilleTilidemo

PrePaidin saa. Itse ei tarvitse pahemmin soitella, ettei tule liikaa kuluja, mutta tavoitettavissa voi halutessaan olla.

• gfhjfghj

Ja mikähän TE-toimisto tällaista vaatii?

• Valistaja

Periaatteessa ja normien mukaan kontaktointimahdollisuudet on oltava. Halusit tai et, niin näin on. Sinulla on joko modernit laitteet käytössäsi tai sitten lankapuhelin ja postipoika. Muutenhan Sinua ei saada kiinni, kun se juuri Sinulle sopiva työpaikka tulee täytettäväksi. - Muuten on aivan turha syytellä työkkäriä saamattomuudesta - mistä kummasta Te luulette sinne niitä täytettäviä paikkoja tulevan - ei niillä niitä ole - vaan ne tulevat (jos tulevat) työnantajilta. Herranen aika sentään, kun ihmiset syyttelevät jatkuvasti väärää tahoa. Kannattaisiko jokaisen nyt perehtyä laajemmin yhteiskunnan rakenteisiin ja niiden sisäiseen dynamiikkaan.

• eimuuta

Riittää, jos kirjeitse tavoittaa. Eli jonkinlainen osoite on annettava.

• Tavoiteltu_Poikamies

Kerran meni yksi vakityöpaikka sivu suun, kun työnantaja ei tavoittanut mua puhelimella. V...i kun pientä oravaa. Eteenpäin on siitä menty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94