kirkon jäsenistö 70% suomalaisista

2025

Tällä hetkellä alkaa toi olla todellisuutta. Kun käytännössä aikuisena uutena jäsenenä kirkkoon liittyminen on hyttysen surinaa. 2% laskua vuodessa 10v 20% laskua vuoden 2025 lopussa kirkossa n.50% suomalaisista.

7

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki, 2015
      No, toki tuota asiaa voi arvailla ja kuka tietää mikä lie tilanne oikeasti on 10 vuoden kuluttua. Ehkä tuo mitä innoissasi (?) ennustat, ehkä joku muu. Kiinnostaisi tietää kuinka tuo %luku vaikuttaa sinun arkeesi ja elämääsi? Ja vielä, seuraatko yhtä tarkasti muiden yhteisöjen %lukuja?
      Hyvää talven jatkoa,
      Pirkko-pappi

• Eikös tuo ole kiinnostava tieto sikäli, että ev.lut kirkko on valtionkirkkoasemassa, ja ortodoksien kanssa asemaltaan täysin erilainen muihin uskontokuntiin ja katsomuksiin verrattuna?

• 2025

Helsingin tilanne varsinkin kiinnostaa se on jo tosi pieni % tuossa vaiheessa. Kyllä seuraan kaikkien ryhmien tilannetta. Varsinkin uskonnottomien valtaisaa nousua.

• kirkontuholähestyy

Kannattaisi Pirkko-papin ensin katsoa nimimerkki oikein. Aloittajan nimimerkki on 2025, eikä 2015. Vai veditkö kahvit väärään kurkkuun, kun aloittaja vain lateli selviä totuuksia kirkon tulevaisuudesta?

• ParkkoPippi

Pirkko pappi, yhteiskunnan loinen heittää ajatusten tonavaa. Bravo! Lisää näitä ja kirkkovene uppoaa loisineen noapemmin kuin kukaan uskoisikan :D :D :D

• vittuileva_kirkko

Alkaa pappienkin puheenparsi kääntyä aggressiiviseksi, kun oma laho kirkkovene vuotaa. Hitusen on Pirkon puheessa jopa vittuilun makua.

• antaamennävaan

Mitkä seurakunnat nyt jo alle 50% tai ihan siinä huulilla ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe