Lähihoitajia koulutetaan liikaa

lähärilähäri

Nykyään koulutetaan aikuiskoulutuksessa kurssimuotoisesti aivan liikaa lähihoitajia. Eivät kaikki voi millään jatkossa työllistyä vaikka suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle. Lähäreitä valmistuu liukuhihnalta. 5-näyttötutkintoa ja tiiviit teoriajaksot siinä välissä. Lähärit jotka ovat itse maksaneet opintonsa ovat niin ollakseen ja todella kateellisia siitä että toiset saavat laillistetun lähihoitajan tutkinnon lyhyemmässä ajassa kun he. Tosin kurssilla ei pideätä mitään kesälomia yms.

2

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikukako

Hei haloo nyt, kuka lähäri on itse maksanut opintonsa? Tietääkseni ei kukaan.

Kaikki saavat kutakuinkin ilmaiseksi koulutuksen ja opintotuet sun muut yhteiskunnan tukiaiset päälle.

Jos itse joutuu opintonsa maksamaan, hinnaksi tulee kymmeniä tuhansia. Mietipä sitä.

• PäästäVarpaisiin

Osin totta, mutta on suuria vaihteluita eri puolilla maata. Lähihoitajien koulutusmäärää on myös osin vähennetty. Vielä yksi tekijä on se, että työllistyminen riippuu siitä, minkä koulutusohjelman suoritat. Käytännössä lähihoitaja1 ei ole lähihoitaja2. Toinen on voinut opiskella lastenhoitajaksi ja toinen vanhustyöhön. Tai yksi hammashoitajaksi ja toinen jalkojenhoitajaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7465
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4108
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3635
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3150
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2826
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      52
      2386
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2327
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43