Parempi asumistuki kaikille!

Toimitettu_Kelaan

Sosiaaliturvan muutoksenhakulautakunnalle .........................13.2.2016

Valitus asumistukipäätöksestä, päätös annettu 1.2.2016.

Vaadin päätöstä siten muutettavaksi, että asumistuen määrä vastaa sitä minkä verran saisin asumistukea jos olisin eläkkeensaaja.

Ei ole hyväksyttävää perustetta sille, että minut asetetaan asumistuen määrän ja määräytymisperusteiden mukaan erilaiseen asemaan kuin eläkkeensaajat. Mikäli olette eri mieltä niin yksilöikää perusteet ja perustelkaa näkemyksenne selkeästi ja yksityiskohtaisesti.

Se, että henkilö on tai ei ole eläkkeellä ei sellaisenaan oikeuta erilaiseen kohteluun ellei asiasta ole säädetty poikkeuslakia. Viittaan perustuslain 6§:ään, ihmisoikeussopimuksiin, mm. ns. TSS-sopimus. Rikoslain syrjintäsäädöksiin, sekä yhdenvertaisuuslakiin (mm. §:t 4§, 8§, 9§, 11§)

Yhdenvertaisuuslain 11§:n mukaan hyväksyttää on erilaiseen asemaan asettaminen, jos: "kohtelu perustuu lakiin ja sillä muutoin on hyväksyttävä tavoite ja keinot tavoitteen saavuttamiseksi ovat oikeasuhtaisia."
-Tässä tapauksessa kohtelu perustuu toki asumistukilakeihin, mutta 11§:n sanamuodon mukaisesti pitää olla myös hyväksyttävä tavoite ja keinojen tavoitteen saavuttamiseksi tulee olla oikeasuhtaisia.
- Mikä on hyväksyttävä tavoite erilaiseen asemaan asettamiselle? Tähänkin selkeä perusteltu vastaus!

Olen asiasta keskustellut useiden eläkeläisten kanssa ja he ovat kaikki pitäneet vääränä sitä, että eläkkeensaajat ryhmänä saavat yleensa parempaa asumistukea kuin saman verran, tai vähemmän, korvauksia saava pitkäaikaistyötön tai sairaspäivärahalla oleva, tai muu pienituloinen.

Asian ratkaisussa ja ratkaisun perusteluita kirjoitettaessa saa käyttää ns. maalaisjärkeä, vaikkei sellainen viranomaistoiminnassa nykyään muodissa olekaan.

6

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivoa-on-aina-

Tuolla logiikalla kannattaa laittaa myös hakemus lapsilisästä itsellesi vetämään :D

• Toimitettu_Kelaan

Mutta kun minulla ei ole lapsilisään oikeuttavia lapsia.
        Miten ihmeessä yhdistät lapsilisät tähän logiikkaan? Olemalla ajattelematta?
        Vaiko ihan vaan huonolla logiikalla.
        Onko sinulla vähän silleen, että järkesi on valahtanut perssilmän päälle kerälle ja sekaan on vielä lorahtanut sen verran suurustetta, ettei se juokse yhtään?

• Hhhhhmmm
        Toimitettu_Kelaan kirjoitti:

Onko sinulla vähän silleen, että järkesi on valahtanut perssilmän päälle kerälle ja sekaan on vielä lorahtanut sen verran suurustetta, ettei se juokse yhtään?

Et sinä hölmö sitä lapsillesi haekaan vaan itselkesi sillä verukkeella että kaikkien pitäisi saada lapsilisää. Aivan sama logiikka kuin siinäkin että kaikkien pitäisi saada eläkeläisille tarkoitettua etuisuutta vaikka ei itse olekaan eläkkeellä.

• Petu_

Eihä tuo ole sama asia lainkaan. Hakija asuu asunnossaan vaikkei olekaan eläkkeellä. Ja asumistukeen on kaikilla tarvitsevilla oikeus. Miksi määräytymisperusteet ovat erilaiset. Hyvä kysymys? Vain Hölmö lapsilisää lapsettomana yrittäisi hakea. Miten sitä edes järkevästi yrittäisi perustella?

• joku.mättää
        Toimitettu_Kelaan kirjoitti:

Siinäpä hyvä kysymys. Työtön on ilmeisesti ikuisesti toisen luokan kansalainen vaikkei olisi itse työttömyyttään aiheuttanut eikä omaa syytään ole työttömäksi jäänyt.

• fgdgdfgdfg

Ei tule onnistumaan saat hylkyä 100% jokaisesta valituksesta. Vastaavavia on yritetty ja ei tule onnistumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5234
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4398
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2541
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2008
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1928
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1617
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1541
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1277
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1194
    Aihe