Sieltä se rakkaus löytyi, mutta mietityttää onko pitäjästä asuinpaikaksi?
Kannattaako Haapajärvelle muuttaa?
25
343
Vastaukset
- ollakkovaikoeiköolla
Älä anna rakkauden sokaista. Haapajärvi tyypillinen Suomalainen pieni pitäjä jossa ahdasmielinen uskonnollinen kulttuuri ja jossa naapurit tietävät paremmin asiasi kuin sinä itse.
Jos tämän siedät tai olet samanlainen, sinne siis...- Jordikulia
Onhan se tietenkin harmi, että sua vituttaa se, että lestat asuu ns. paremmin ja ajelee uudemmalla autolla kuin sinä. Itte pärjään hyvin niitten kanssa ja muittenkin Haapajärvisten(paitsi noiden 4% kanssa, jotka vaan makaavat kotona tekemättä mitään). Tänne vaan asia mesta on.
- RantatonttijaAudi
Tiedäppä??
- Havut
EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA MENE MIELUUMIN NAAPURIIN
- Etpetyetvarmasti
Tule tule vaan, täällä on hyvä olla ja elää ja asua, kenestäkään ei puhuta pahaa selän takana, ei valehdella, ei kiusata, ei perättömiä puheita, ei mitään negatiivista, kaikki on kunnossa ja valmisteltu sinua varten, TERVETULOA! !
- Welcomehpj
Tervetuloa joukkoomme. Tekemistä löytyy, luonto on lähellä. Lähde aktiivisesti mukaan vaikka johonkin harrastukseen, niin pääset tutustumaan nopeasti porukoiden.
- Mietimieti
Tule meille kolhoosiin, täällä on hyvä ellää. Traktorin pyörät raksuttaa mutta rahaa ei oo kellään.
- Vanahajuoppo
Älä valita tukijussi, ite oot polkus valinnut.
Jos ei työs kannata vaihda alaa.
Terveisin puuseppä jonka leipä on kapea mutta varma.
- Käärmeennahka
Asuin Haapajärvellä seitsemän pitkää vuotta. Jos jossain niin siellä, pitää olla samaa mieltä paikalliseten kanssa asioista. Jos et ole samaa ja poikeat vähänkään heidän normeistaan, et tule kuulumaan joukkoon. Päivittäisissä tapaamisissa paikalisten kanssa kuulu keskustelu aloittaa sanomalla, "on luvattu sadetta tälle päivälle" tai jostain muusta epäoleellisesta asiasta. Lestaadiolaisuus on alueen vakava ongelma. Tytäreni ( silloin 7 vuotias) tuli eräänä päivänä itkien kotiin valittaen, että hän, minä ja váimoni emme pääse taivaseen koska emme ole lessuja, näin oli naapurin lapset hänelle kertoen antaneet tuomion.
Homoja siellä piilotellaan,,, puolisot näyttelevät ulospäin, olevansa heteron kanssa yhdessä, totuuden ollessa toinen. Takanapäin puhuminen (haukkuminen) on haapajärvisten perikulttuuuria. Myös sisäpiirivaikuttaminen on aivan ällöttävää.
Olin Haapajärvellä olessani mukana poliitisessa toiminnassa. Siihen aikaan oli siellä haussa kaupungin insinöörin virka. Olin hiukan ihmeissäni kun minulta tultiin kotiovelta kysymään " mitä jos valittaisiin se, koska hän on hyvä lentopallon pelaaja"? .
Lentopallonpelaaja-insinööri valittiin. Hänestä ei hyötynyt kaupunki eikä Haapajärven Kiilat.- Happyjoe234
Hyvä, että olet päässyt maanpäällisen paratiisiin. Viihdy siellä - onnea sinulle.
- Pikkumari
Hoplaa!
Minulla on aivan samanlaiset kokemukset Haapajärveltä kuin "Käärmeennahkalla". Mitä ihmeen "onnellista peräkylän porukkaa" He jeesustelevat?
- muuttovoitto
Itse olen muualta muuttanut tähän naapuri kylään Nivalaan, eikä ole pahaa sanottavaa lessuista tai muistakaan. Mukavaa väkeä. Niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa. Tuskinpa ihmiset on sen pahenpia Haapajärvelläkään.
- kumpiko
Nivala on vielä pahempi paikka. Oikea synnin pesä! Lessukat siellä synnistävät keskenään ja syyttävät ei, lessuja kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta,
- Par.pyhäkäs
Kuule Tule Tänne PYHÄJÄRVELLE Myö olaan Niin Lupsakoita Savolaisia Meijän kanssa Varmaan tulet toemeen, Äsken muutti Haavikaita meijän Nuapuriin
- Mmmmmmmmn
Kannattaako konkurssi kypsää kylään muuttaa? Kaivos lähtee niin mitä sinne enää jää?, kaikki lähtee kaivoksen perässä pois.
- Par.pyhäkäs
Kerropa Kun Olet Paikkakuntalainen Miksi haapajärveltä muuttaa Pyhäjärvelle Aikapaljon Työikäisiä Joka Käy Siellä Töissä. Ja Eläkeläisiä Asuu Kesäasunot Laitetaan Vaki Asumoiksi.
- Mmmmmmmmn
En ole paikkakuntalainen, joten opettele avaamaan paremmin. Katsoppa kunnan asukaskehitys tilastoja niin huomaat mistä puhun.
- Havut
Mitä Puliset Kun Et Ole Paikkakuntalainen!
- Hpj
Hanki elämä
- Rakkauspakkaus10
Niin se minunkin rakkauteni tuli tänne Haapajärvelle eikä ole katunut :)
- Havut
Paskapaikka tulipahan Näytyä
- semmostaseon
Sanompahan vaan, että ei sitä kukaan yksin oo huonoissa väleissä. Siihen pitää vähintään olla kaks. Muualta tulleena oon täällä asunu liki 20 vuotta. Olishan sitä voinu muuallaki asua, mutta ku oma perhe ja kaverit mulle riittää niin ihan ok on ollu olla. En pyri oleen kaikkien kaveri. Kaikista ei tartte tykätä ja kaikkien ei tartte tykätä minusta. Sillä pärjää porukassa aika hyvin.
- Ex_Haapajärwinen
Haapajärvellä on moniin vastaavankokoisiin pikkukyliin nähden hieno jokivarsi ja monia hienoja paikkoja. Opintojen ja työn takia olen sieltä pois muuttanut, ja ikävöin usein luontoa ja maisemia.
Huomattavasti vähemmän ikävöin yhä enemmän sisäänpäin sulkeutuvaa kulttuuria ja kaupungin umpisurkeaa hallintoa. Kunnan taloutta on hoidettu (monien muiden pikkukylien tapaan) näköalattomasti, eikä esimerkiksi kiinteistöveron - joka on Haapajärvellä Suomen korkein (!) - maksaminen näy kunnan tarjoamien palveluiden laadussa erityisen hyvin. Perhettä suunnittelevan ei kannata muuttaa liian kauas sivukylälle, koulut on sieltä lakkautettu. Pärstäkerroin on Haapajärvellä kaikki kaikessa, joten jos olet henkilönä puoleensavetävä tai esim. ison tilan poika/tyttö jostain maitopitäjältä, tulet kyllä pärjäämään paikallisten kanssa.
Jos Haapajärvi ei nyt natsaa, niin tee armaasi kanssa kompromissi ja muuttakaa Ylivieskaan, joka on samaa työssäkäyntialuetta ja josta pääsee tarvittaessa helposti käymään muuallakin.- hAVUT
eI YLIVIESKAAN sIELLÄ pyromaania
- AnonyymiUUSI
Rehellisesti kirjoittaen Haapajärvi ongelma on että IT liikke myy puhelimet virusturvan, asennuksen ilman ongelmia.
Haapajärvi ongelma on niin syvällä ne on syytä tiet ennenkuin muutos ilmoituksen sine tekee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253534- 2543505
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861241Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007