Viemäreiden sukitus vuokra-asunnossa

yläkerros

Sain juuri kuulla uudelta vuokranantajalta että asuntooni on tulossa viemäriputkien sukitus elokuussa. Arvioitu asumishaitta on 1 vuokokausi eikä vuokran alennukseen ole perustetta. Mielestäni tämä ei voi pitää paikkaansa, jos koko taloyhtiö jossa siis 30 asuntoa joutuu viemäriremppaan. Silloinhan katkaistaan koko taloyhtiöstä vesi.

Vuokranantaja perustelee remonttiin kuluvaa 1 vuorokauden aikaa vain minun asuntoni osalta (työ kuivaus) . Mutta koska asunnossa voi asua (vaikka ei voi käydä vessassa, suihkussa ja tiskata ainakaan kahteen viikkoon) niin ei halua alentaa vuokraa. Kiinteistön pihalle tuodaan kuivakäymälöitä kyllä.

Onko jollain teillä kokemusta tällaisesta viemäreiden sukituksesta, ja siitä paljonko aikaa meni ja miten tuon asumisen kanssa on mennyt? Ja jos asuitte vuokralla niin miten perustelitte vuokran alennuksen ja saitteko minkä suuruisena sen?

1

1652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhtl

Ostin juuri kaksion, johon tulee 2016-2017 putkiremppa sukituksella / pinnoituksella ja vesijohdot ja vesikalusteet uusitaan.

Asun asunnossa ensin itse huhti-heinäkuun ja laitan sen sitten vuokralle. Remontti tehdään kuulemma niin, että ensin pinnoitetaan ja sen jälkeen vesijohdot ja kalusteet uusitaan. Tapahtuu käsittääkseni aikalailla peräkkäin.......

Asumishaitasta ei ole omaa kokemusta, mutta olen ajatellut vuokraamisen yhteydessä sopia niin, että huoneistosta maksetaan 2kk ajan 50% vuokrasta ja vesirahasta, silloin kun remontti osuukohdalle. Tämän jo luulisi helpottavan vuokraamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7725
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4283
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3755
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2636
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58