Sakramenteista

Rakkausyhdistää

Rakkaat ystävät,

Kun olen lukenut näitä kommentteja sakramentteihin liittyen, minulle on tullut surullinen olo siitä, miten ikävästi kirjoittajat suhtautuvat toisiinsa, oli kysymys sitten kummasta sakramenttikannan osapuolesta tahansa. Meidän tulisi muistaa, että kaikki mitä on voitettu, on rakkaudella voitettu. Toisten haukkuminen ja parjaaminen ei auta omaa asiaa yhtään eteen päin vaan päin vastoin; voi sulkea toisten korvat lopullisesti kiinni. Itse en ole löytänyt Raamatusta yhtään kohtaa, missä sakramenttien toimittaminen omilla rukoushuoneillamme kiellettäisiin maallikkojen toimesta. Sakramenttien toimittaminen omilla rukoushuoneillamme ei ole sakramenttien ryöstämistä, sillä kirkko voi edelleen toimittaa sakramentit kirkossa. Itse näen, että kristityt voivat käydä hyvällä omalla tunnolla nauttimassa ehtoollista ja kastattamassa lapsensa kummassa paikassa vaan, joko kirkossa tai rukoushuoneella. Kirkossa tosin vain siinä tapauksessa, että sakramentit toimittaa mies ja ehtoolliskaavassa ei käytetä uhrioppi-kaavaa. Elämme niitä aikoja, että jokaisen on valittava puolensa. Täällä on sanottu, että sakramenttien omiin käsiin ottaminen hajoittaa seurakuntaa ja repii rikki kristittyjen välisen rakkauden. Tilanne kirkossa on mennyt kuitenkin niin pahaksi, että seurakuntamme johto on nähnyt parhaaksi ottaa sakramentit omiin käsiin. Eihän se voi olla niin, että yhtenäisyyden säilyttämiseksi emme tee mitään muutoksia seurakunnan toimintaan. Jeeus itse sanoo Matteuksen kymmenennessä luvussa näin:

34. Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
35. Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
36. ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'.
37. Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias;
38. ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias.
39. Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Seurakunnan täytyy mennä valkeuden perässä. Jos valkeus lähtee kirkosta ja pimeys tulee tilalle, niin kuin on jo käynyt, meidän täytyy vetää siitä omat johtopäätöksemme ja lähteä sinne, mistä löydämme Jumalan Sanan Valkeuden. Ja se Valkeus loistaa edelleenkin herätysliikkeessämme.

Rakkaat ystävät, älkää lähtekö pois herätysliikkeemme piiristä. Herätysliikkeessämme loistaa Jumalan Sanan valkeus kirkkaana. Se on vielä edelleenkin syntisten sairaala, missä hoidetaan sielunvihollisen aikaansaamia haavoja. Siellä on Jumalan Voima!

26

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lessut

Useilla ei varmasti ole sitä vastaan että sakramentit toimitetaan rukoushuoneilla. Vaan toiminta tapoihin. Tässä sakramentti asiassa on toimittu siten että koko touhulta on pudonnut pohja. Kysy karhulta koska sakramentti asiaan on tehty päätös? Kuka tai ketkä päätöksen on tehnyt? Vastausta tuskin saat, eihän mitään virallista päätöstä ole edes tehty!

• Pysäkki

Miten Norjassa edettiin? Ei tainnut kaikki paikkakunnat aloittaa samaan aikaan ja tiemmä nyt on jokaisessa rukoushuoneessa nautittu ehtoollinen.

• takkirikki

Kuuntele mitä purtsi lukee 2004 helsingissä lapinlähetys seurojen alussa,miksköhän se ulsteri on matkanvarrella kääntyny?

• Jumalanlastenvapaus
        takkirikki kirjoitti:

Kuuntele mitä purtsi lukee 2004 helsingissä lapinlähetys seurojen alussa,miksköhän se ulsteri on matkanvarrella kääntyny?

Hän selvästi sanoo ,että" tämä asia on monille vaikea ,mutta Jumalansiunaus on mukana kaikissa yhteisesti tehdyissä päätöksissä....."Eihän kukaan olisi pelkästä toimikunnan perustamisesta ollut kauhuissaan.Tämä koko nauha alusta loppuun kertoo, että se oli päätös ottaa sakramentit omille rukoushuoneillemme ja valmistella kaavat. MIksi hirveä työ, jos ei aikomustakaan toteuttaa. Mutta takki kääntyi kun Heikkiä ja kumppaneita hieman" leivottiin." Katalaa, mutta Jumala näkee syvälle,vaikka suu puhuisi muuta.

• Olauspetri

No kyllä on myös väki käynyt vähiin.

• SeOnLoppuNyt

Avaus on Jellivaarassa asuvia väkivallantekijöitä tukevan henkilön hölynpölyä. Kirkon tunnustus on oikea ja kristittyjen paikka on kirkossa.
      En ole kirkossa koskaan kuullut sellaista kristinuskon vastaista hölynpölyä, jota Jellivaarasta on kuulunut vuodesta 1996 saakka.

Kaikenlainben valehtelu ja seurakunnan enemmistön selän takana toimiminen on hajoittanut esikoislestadiolaiset. Nyt vain yhdistyksen kokous ja mahdollisimman pian päätös luopua Jellivaaralaisten iisaksonilaisten orjuuden ikeestä Jumalan lasten vapauteen Jeesuksesssa Kristuksaessa. Se on loppu nyt, liian kauan on jo aikailtu
      kun nykyjohdon oikea karva paljastui jo vuonna 1996.

MIkään valhe ei voi enään totutta peittää, sen jälkeen mitä Joensuussa tapahtui.

• nytrokkaa

Kuulon menettäneiden paikka todellakin kirkossa,muista ottaa soittopelit messiin!

• rakastakaa

Tässä sellainen kirjoitus joka pysäyttää meidät jokaisen miettimään! Kirjoitit kauniisti ja toivon että me jokaiset pysähdymme miettimään omaa tilaamme,olemme erilaisia,meillä on monenlaisia mielipiteitä,älkäämme antako sydämmien kylmetä toisiamme kohtaan,nyt kysytään sitä suurinta,RAKKAUTTA!

• Häkeltynyt

Rakkautta ja totuutta. Ei kiitos rakkaudelle, jossa ei ole totuus mukana.

Ja ei antanut minulle mitään uutta. Ei vakuuttanut.

• Häkeltynyt

"Tilanne kirkossa on mennyt kuitenkin niin pahaksi, että seurakuntamme johto on nähnyt parhaaksi ottaa sakramentit omiin käsiin. Eihän se voi olla niin, että yhtenäisyyden säilyttämiseksi emme tee mitään muutoksia seurakunnan toimintaan."

Jos olisi sellainen tilanne, että olisi pakko lähteä kirkosta, oletetaan näin.

Siinäkin tapauksessa on menetelty pahennusta herättävällä tavalla. Pitäisi näet rakentaa kristittyjä asiassa, johon he joutuvat ottamaan omissatunnoissaan kantaa. Pitäisi tiedottaa avoimesti, pitäisi perustella kestävillä argumenteilla. Ennen kaikkea vahvistaa vaikean päätöksen edellä heikkoja omiatuntoja. Tämä on laiminlyöty, ja siksi on lyöty rikki, herätetty epäluuloja, epäluottamusta ja erimielisyyksiä. Ei ole annettu seikkaperäistä opetusta aiheeseen liittyen, jos laisinkaan.

Sanalla sanoen, homma on hoidettu todella, todella huonosti ja epäkristillisesti. Tähän voisi lisätä pitkän listan muita epäkohtia, mutta niistä on jo puhuttu niin paljon. Vaikka aloittaja yrittää puolustaa pakkoa ja kiistan syntyä Jeesuksen sanoilla, niin Raamatun kohta ei sovi tähän. Meidän keskuudessamme on ennen opetettu, ettei sakramenteilla ole keskeistä asemaa kristillisyydessä. Miksi niillä nyt on? Miksi ehtoollisesta on tullut kristillisyyden ydinasia, jonka tähden saa synnyttää riitaa? Sitä paitsi Jeesus puhuu tuossa kohdassa itsestään, jolla hän tarkoittaa ainoaa pelastuksen edellytystä uskoa Häneen. Jos joku kehottaa tai pakottaa luopumasta Kristuksesta, niin silloin ei saa antaa periksi, vaikka siitä syntyisi riita. Kristuksesta ei saa luopua, vaikka sukulaissuhteet katkeaisivat? Tästäkö on ehtoollistapauksessa kysymys?

Aloittaja mainitsee itse, että kristityt voivat käydä hyvällä omalla tunnolla nauttimassa ehtoollista ja kastattamassa lapsensa myös kirkossa, joten pelastuskysymys ehtoollisasia ei ole. Ja siksi tämä siteerattu Raamatun kohta ei kelpaa perustaksi hajotustyölle ja riitojen jatkamiselle.

Tämä siis tapauksessa, että siirtyminen kirkosta olisi välttämätöntä. Mutta nyt monilla paikkakunnilla näin ei ole.

Lisäksi on olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuten vaikkapa se, että pyytäisimme sakramenttien toimittamista lähetyshiippakunnan papeilta. Lähetyshiippakunta toimii avoimesti ja useilla Suomen paikkakunilla. Se ei halua edustaa mitään erityistä lahkoa, vaan palvelee kaikkia kristityitä.

Mihinkään ei pääse siitä, että jos me esikoiset otamme hoidettavaksemme sakramentit, me lahkoudumme. Se on merkki siitä, että haluamme vetäytyä muista kristityistä erilleen omaksi ainoaksi oikeaksi muita pyhemmäksi ja uskovaisemmaksi joukoksi.

Lopuksi. Valkeus ei ole lähtenyt kirkosta kokonaan. Olemmehan me esikoislestadiolaisetkin vielä sen jäseniä. Myös monet herätysliikkeet, kuten vanhoilliset, SLEY, Kansanlähetys, Kansan Raamattuseura, uudestiheränneet, pikkuesikoiset, rukoilevaiset, Urho Muroman perilliset eli Raamattuopistolaiset jne. On suoranaisen väärän todistuksen antamista kirkosta, että se olisi kokonaan turmeltunut.

• sokeatuskossa

eiköhän kannata huolehtia ensin omasta tilasta,

• teuta01

"häkeltynyt".
        .
        Mistä tiedät ? Ethän sinä käy kirkossa , jos minä käyn 30 kertaa vuodessa
        minä voisin sanoa ,jopa rintaäänellä.että niin ei ole .
        Jossakin on jotain Heviä (metalli sellaista) tai muuta ,mutta niissä paikoin
        on muutama ihminen ,ja toiset luule että tälläisellä asialla tulisi lisää.

Ei kertakaikkiaan kannata myydä itseänsä halvalla saatanalle . siksi onkin
        jokaisella mahdollisuus tutkia asioita ,mikä menee omaantuntoon ja mikä ei
        .
        Jos tein virheen pyydän anteeksi Häkeltyneeltä.
        .
        tulin vähän toisiin ajatuksiin luettuani vistisi uudestaa.

• äänitakapenkistä

Valitettavasti on tullut vaikutelma, että tässä sakramenttiasiassa ei ole loppujen lopuksi kysymys niinkään sakramenttien otosta omille rukoushuoneille kuin kuuliaisuuden mittauksesta Lapin neuvoille. Kristillisyys puhdistetaan niistä, jotka eivät ole kuuliaisia, ovat niitä kevyitä jyviä. Siitähän OM saarnasi jouluna.
      EH ja kumpp. hyllytettiin, koska ilmoittivat luottavansa enemmän Raamattuun kuin ihmisiin. Samalla petusteella nykyisetkin hyllytykset ovat tapahtuneet, ja samojen lapinmiesten toimesta.
      Koko sakramenttiasia on keppihevonen, siksi konstit ja kiire ovat mitä ovat.

• lähteekö

Joo,olihan se eh ensimmäisenä venäjällä,asusteli eräässä talossa,kerran kun oli erään veljen kanssa reisussa samassa huoneessa,ovelle tuli paikallinee piispa ja kysyi veljeltä,onko veli selibaatissa,johon veli vastasi,en ole........jotta sellaisia lähetysmatkoja joskus:)

• Häkeltynyt

Juuri näin se on. Mitään muuta ei ole kuin esikoisten opin ysinkohta, oppi Lapin vanhemmista. Ja sitä seuraava oppi kuuliaisuudesta LV:n neuvoille.

Vaikka Raamattu ei puhu tällaisista opeista halaistua sanaa, niin silti suuri väkijoukko niitä seuraa hämmästyttävän innostuksen vallassa.

• häkeltyneelle

Jos haluat voit viedä vaikk patjan sinne kirkkoon ja yöpyäkin siellä mutta aloittaja puhui kauniisti ja voin yhtyä niihin sanoihin

• Häkeltynyt
        häkeltyneelle kirjoitti:

Jos haluat voit viedä vaikk patjan sinne kirkkoon ja yöpyäkin siellä mutta aloittaja puhui kauniisti ja voin yhtyä niihin sanoihin

Jos kauniilla puheilla voisi perustella totuuden, niin johan tulisi helpoksi kristillisyys. Avaaja puolusteli vielä riidankylvämistä. On siinä kaunis puhe.

Eikä antanut yhtään hyvää syytä sille, miksi on pitänyt menetellä niin kuin nyt on menetelty. Heikot hän jätti ahdinkoonsa. Mutta onhan ahdistuneilla kaunis puhe.

• hepohirnahtaa

Voi olla keppihevonen niille joilla on kasvanut karvas juuri jotakuta vastahakoisuutta tekemään ja monta sen kautta tulee saastutetuksi.

• ROBIUM
        Häkeltynyt kirjoitti:

Jos kauniilla puheilla voisi perustella totuuden, niin johan tulisi helpoksi kristillisyys. Avaaja puolusteli vielä riidankylvämistä. On siinä kaunis puhe.

Eikä antanut yhtään hyvää syytä sille, miksi on pitänyt menetellä niin kuin nyt on menetelty. Heikot hän jätti ahdinkoonsa. Mutta onhan ahdistuneilla kaunis puhe.

Nimimerkki häkeltyneelle vastasi sinulle 8.3.2016 klo. 21.47 evästäen sinua: Jos haluat voit viedä vaikk patjan sinne kirkkoon ja yöpyäkin siellä mutta aloittaja puhui kauniisti ja voin yhtyä niihin sanoihin.
        Mikähän osan näistä sakramenttiseparatisteista saa mieltämään asiat niin, että mahdollisesti 1) sinä (ja kaltaisesi) haluat viedä patjan kirkkoon, 2) kirkon papeissa, piispoissa ja sanankuulijoissa on ainoastaan niitä, jotka kannattavat rockkonserttien järjestämistä kirkossa, ja homoliittojen siunaamista, 3) kirkon papeissa, piispoissa ja sanankuulijoissa ei ole niitä jotka uskovat neitsyt Marian synnyttäneen Jeesuksen?
        Yksi matkaystävistämme lähti aikanaan ydinsotaa pakoon Pohjois-Norjaan, jonka sodan hän mielsi alkavan minä lähipäivänä tahansa. Autosta loppui bensa vähän yli 100 km ajon jälkeen. Ystävälliset ihmiset kyyditsivät sitten hänet terveyskeskukseen, josta yhteys läheisiin otettiin. Tällaista matkaystävää vastaavasta (aikuinen hänkin) matkaystävästä Einari Koponen sanoi aikanaan, että hänelle olisi hedelmällisempää lukea Aku Ankkaa kuin Raamattua. Jos nämä kohdan 1-3 ihmiset eivät ole ymmärryksensä puolesta identtisiä kertomani ja Koposen tarkoittaman matkaystävän kanssa, niin ainakin järkevä vedonlyöjä (vedonlyönnissä pitkässä juoksussa voitolle jäävä) löisi vetoa sen puolesta, että erot eivät voi olla suuria.

• OmaHerätysliikeNopiast
        hepohirnahtaa kirjoitti:

Voi olla keppihevonen niille joilla on kasvanut karvas juuri jotakuta vastahakoisuutta tekemään ja monta sen kautta tulee saastutetuksi.

Karvasjuuri on nimenomaan Jellivaarassa ja vahinkoa tulee paljon, koska liikkeessä on tällaisia ihmisiä paljon, jotka pitävät muutamaa ukkoa Jellivaaerassa jumalinaan.

Liikkeen rakenne on alunperinkin ollut ihmisiin luottava ja ihmisoppeihin uskova. Kristinuskon sanoma ei ole ollut puhtaana liikkeessä. Suurin syy tähän on roomalaiskatolinen seurakuntaoppi.

Nimenomaan roomalaiskatolisuutta on oppi paavista ja hänen hengellisestä hallituksestaan Jellivaarassa.

Harmaita hiuksia on alkanut kasvamaan paavin valtaa pitäville, kun ihmisiä on ohjattu Suomessa uskomaan paavin sijasta Kristukseen M. Lutherin tavoin. Ensimmäinen Jellivaaran paavin hyökkäys kohdistui Suomessa Kristukseen uskoviin saarnaajiin, jotka eivät alistuneet Jellivaaran väkivaltaan, - ja vaatomukseen luottaa "vanhimpiin".
        Kristuksen oppia julistava E.Halme ja häntä puolustanut O. Simoolin joutuivat ensimmäisinä uhreiksi. Nyt uhreja on jo kuusi lähetysmiestä, ja pian käynnistyy inkvisitio paikallissaarnaajien keskuudessa jotka eivät ryhdy lainrikkojiksi ryhtymällä evankelisluterilaisen kirkon jäseninä papin tehtäviin.

• teuta01
        lähteekö kirjoitti:

Joo,olihan se eh ensimmäisenä venäjällä,asusteli eräässä talossa,kerran kun oli erään veljen kanssa reisussa samassa huoneessa,ovelle tuli paikallinee piispa ja kysyi veljeltä,onko veli selibaatissa,johon veli vastasi,en ole........jotta sellaisia lähetysmatkoja joskus:)

Törkeitä munauksia , tiedän että olet väärässä Älä viitsi
        Tuo on ala arvoista ,häpee ,jos osaat.

• Nimimerkin Rakkausyhdistää kirjoitus on varsin kaksijakoinen. Ensin hän vetoaa keskinäiseen rakkauteen mutta heti perään ottaa Matteuksen 10 luvusta kohdat joiden perusteella hän tulkitsee vihan lietsomisen oikeutetuksi.
      Mikä tahansa harhaan johtava uskonlahko voisi perustella itse kehittämiään autuudenehtoja ja isäinsääntöjä edellä mainitulla yksittäisellä raamatun kohdalla.

Herätysliikkeen tulevaisuus näyttää todella surkealta. Vetäydytään aina vain enemmän omaan kuoreensa ja vaikutusmahdollisuudet sanan levittämiseen häviävät.

Rakennellaan toisinaan hyvinkin yksityiskohtaisia sääntöjä joiden perusteella oikea valkeus on vain tässä herätysliikkeen keskuudessa ja näillä säännöillä pelotellaan monet taipumaan lahkoon.

Kannattaisi miettiä onko herätysliikkeen hajottamisprosessissa toimittu raamatun hengen ja Lutherin opetusten mukaisesti.

• es_lesEiOleKristinusakoa

Vastauksena nimimerkki Sakari2000 12.3.2016 10:52 kirjoittamaan viestiin.

Johtajien keksimät ja osin edesmenneiltä sukupolvilta perityt säännöt ovat vallankäyttäjien kontrollia varten.

***) Raamatun operetus synnistä ja syntien sovituksesta on selkeä:

Room. 3:19 Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, ... ***) ...että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;

Room. 3:20 sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.

Room. 3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat,... ***) ... on ilmoitettu ilman lakia,
      Room. 3:22 se Jumalan vanhurskaus, ***) ... joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ... ***) ... tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.

Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

Room. 3:24 ja saavat ***) ... lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      Room. 3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
      Room. 3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, ...

***) ...sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Room. 3:27 Missä siis on kerskaaminen?

Se on suljettu pois.

Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.

***) Room. 3:28 Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Nykyjohdon toimesta ihmisten normaalia elämää rajoittavia sääntöjä on tullut jatkuvasti lisää. Ja niiden rikkojia uhkaillaan kadotustuomiolla.
      Yksinkertaiset Jumalan sanaa tuntemattomat sanankuulijat on näin saatu kontrolloimaan toinen toisiaan, samanlaisten tuomioiden kanssa mitä kateedereilta kuulijoille kylvetään. Tämä ei ole enään kristinuskoa
      opetuksen ja toiminnan kokonaissisältö huomioiden

• lpokiuytre

Nuohan ovat saatanasta eroa rukoilleen paavalin sopaskaa!
        hän ei eroa herrastaan saanut joten se saatana on edelleen teidän herranne.

• SyntinenOtaLahjaVastaan

- Väärä lainopetus on yksi esikoislestadiolaisuuden vakavammista harhoista.

- Toinen vakava harha on väärä seurakuntaoppi, jonka avulla väärät opit oikeutetaan ja oikea Kristuksen oppi peitetään.

- Kolmas väärä oppi on syntien anteeksisaamisessa, jonka väitetään tapahtuvan toisen uskossa olevan henkilön kautta.

Kristuksen opissa syntien anteeksisaaminen on Kristuksen uhrin tuottama lahja, joka vastaanotetaan YKSIN USKOLLA.
      Kristuksen opissa oikea synnintunto tulee lain kautta. Ja armo, eli syntien anteeksisaaminen tulee KRISTUKSEN ristin uhrin kautta.
      - Ei siis ihmisen katumisten taikka syntien anteeksianomisten kautta.

Jos tämä Kristuksen oppi ei avaudu, niin se ei avaudu. Silloin ihminen joutuu elämään lain kurituksen alla koko ikänsä ilman Krisatusta syntiensä sovittajaa ja ilman rakasta laupåiasta Abba Isukkia, ihanaa Jumalaa jota JUmalan lapset ylistään päivin ja öin. Ihminen joka ei tunne Kristusta syntiensä sovittajana joutuu elämään lain alla. Monille uskonvanhurskaus on kirkastunut vasta hetkeä ennen kuolemaa.

Kun lain alla elävät saarnaajat opettavat kateedereilta, he opettavat juuri sitä mihin he itsekin uskovat, - eli omiin katumisiin ja anteeksianomisiin perustuvaa vanhurskautta.

• LihanjalostajatPettäjiä

Joh. 1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen:

"Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
      ***) Joh. 1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.

Joh. 1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta;
      armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.

Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, ***) on hänet ilmoittanut.

Omanvanhurskauden rakentajien Jumala on pieni, ja Kristuskin on vain uskossaan ontuvan kävelykeppinä. Armokin kerjätään muruina SAARNAAJILTA. Tämä on lihallista, se on riivaajien oppia.

Jumala itse on Sana, Isä Poika ja Pyhä Henki. HÄNELTÄ me saamme kaiken mitä tarvitsemme, ihan lahjaksi, kunhan vain otamme tarjotun lahjkan uskossa vastaan. Tulkaa, sillä kaikki on valmistettu.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe