flightforum kysymys

hesavantaavaivainvantaa

Milloin on ollut vielä mahdollista kenen tahansa päästä terminaaliin ihastelemaan koneita ikkunan taakse? Tästäkin on muistikuvia, että näin olen kerran siellä pikkupoikana ollut...

Vastaan: Noin kolme tai neljä vuotta sitten Vantaan lentokentän turvatarkastuksessa eivät katsoneet onko minulla lippua. Kävin monesti terminaalissa katselemassa koneita. Nyt asun muualla.

12

416

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutosenkunoissaanu

"Tässä asiassa taidan luottaa kielitaitotarkastajan neuvoihin että nimenomaan ilmailun ATC-liikenteen kuuntelu ja esim. ATIS-sanomien ylöskirjoittaminen on parasta harjoittelua sellaiselle joka jo muuten englantilaisessa keskustelussa selviää"

Juuri näin. Minä sain vain vitosen, vaikka englanninkielen taito on erinomainen. Johtui siitä, että en osannut oikeaoppisia sanontoja kirjallisessa osuudessa. Opettele varsinkin "behind ... behind".

• Peter__T

Joo. Kuutonen on siitä kätevä ettei sitä tarvitse uusia. Koskaan.

• behindlanding

Eipä ole kenelläkään Suomessa vielä kuutosta

• Sohvatiikeri2

On niitä, jopa harrastelijoilla.

• Peter__T

Meidän perheestämme laskin niitä kaksi.

• Meijänperhe
        Peter__T kirjoitti:

Niinpä tietysti! Ja Pikkupää Annallla ja sauva Sirpalla!

• AMG_E43
        Peter__T kirjoitti:

Voidaanko sopia näin Mersu-miesten kesken että ei levitellä perheidemme asioita tällaisilla roskafoorumeilla.

• smersu
        AMG_E43 kirjoitti:

Voidaanko sopia näin Mersu-miesten kesken että ei levitellä perheidemme asioita tällaisilla roskafoorumeilla.

Ei onnistu S Mersuperheelle. Pakosta pitää leveillä!

• konebongari

Jokunen vuosi sitten vielä pääsi turvatarkastuksesta läpi ilman lentolippua, lähtöterminaali oli näes julkista Shengen-aluetta jonne sai mennä ihan vapaasti. Siitä vain ei julkisesti paljon huudeltu. Kun asiasta soitin lentoaseman turvapäällikölle, hän vain kautta rantain antoi ymmärtää että eihän sinne menemiseen oikeastaan ole mitään laillista estettä. Minäkin kävin sillä pari kertaa valokuvaamassa ja yllättämässä kyläilemään tuleet tuttavat heti tuloportilta, kun tietämättömät odottelivat tullin takana.

Asiantilaan tuli kuitenkin muutos jollain EU direktiivillä pari vuotta sitten, nyt lähtöalueelle pääsee vain lentolipun kanssa.

Ennen vanhaan asemalla oli koneittenkatseluterassi, mutta se on ollut suljettuna jo vuosikymmeniä, turvallisuussyitä, kuulemma. Harmi.

• HyvinNäkee

Kuulemma siellä on uusi katseluterassi. Tietoa Finavian sivuilla.

• yleinen-zone

En tunne mahdollisia muutoksia, mutta eikös lentoliikennettä edelleenkin pääse ihailemaan yleiseltä puolelta ja kahvilasta-ravintolasta?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2621
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      55