Anna sähköpostiosoitteesi ja perustelu miksi haluat että viesti poistetaan. Ilmoituksesi ja yhteystietosi lähetetään sekä Suomi24:n ylläpidolle että palstan sheriffille.
Näin lukee kun klikkaa,poista asiaton viesti saraketta.
Reilua ja oikeudenmukaista on ,jos myös viestin kirjoittajalle annetaan kyseiset tiedot. Ainakin perustelut on niitä, joiden perään usein huudellaan.
Nojoo, tuskin kannattaa mennä tosissaan edes ehdottamaan?
Asiaton viesti
12
5021
Vastaukset
- Keskiviikko
Ei siinä ennen lukenut et sefulle menee tieto? Uudistuksen jälkeen tuokin on muutettu.
- mieti ensin, kirjoita sitten
En minä ainakaan haluaisi yhteystietojani annettavan häirikölle, koska siinähän on se vaara, että häirikkö kostaisi ilmiantoni alkamalla häiritä minua.
Olisi epäreilua ja epäoikeudenmukaista, jos ilmiantajan yhteystiedot saatettaisiin häirikön tietoon.
Mitenköhän häirikölle muutenkaan voidaan perusteluja antaa, kun harva häirikkö käyttää häirikköviestissään rekisteröityä nimimerkkiä.Jätettäisiin yhteystiedot pois ja perustelut reilusti esille.
Esimerkiksi rekatuille nikeille tipahtaisi chattipostiin perustelut poistoista.- Kiva ku mietit asiaa
Waffen-ss kirjoitti:
Jätettäisiin yhteystiedot pois ja perustelut reilusti esille.
Esimerkiksi rekatuille nikeille tipahtaisi chattipostiin perustelut poistoista.Leikitään, että olen lähettänyt jollekin keskustelupalstalle seuraavanlaisen viestin: "Heyyy mä en tiiä onx tääl ketää siistii mujaa mut mä haluun muija frendi. Phone numero o 040 123 456. Ois kiwa jos sä asusit Turus."
Seuraavana päivänä luen sähköpostini.
Woot?
>Viestisi Muija frendi on poistettu.
>Perustelu nro 1:
>"Turkulaiset on tyhmiiiiii!!"
>Perustelu nro 2:
>"VI*UN TEINIXZXZ!!!!!!!!!!!"
>Perustelu nro 3:
>"kakara?"
Oikea syy viestin poistoon olisi ollut puhelinnumeron julkaiseminen. Lukija teki oikein ilmiantaessaan viestin, mutta hän teki sen väärin perustein. Väärää perustelua ei tietenkään saisi kertoa alkuperäisen viestin kirjoittajalle, joten jos jonkun tulisi perustelu poistolle ilmoittaa, niin sitten seriffin/ylläpidon, joka on viestin myös poistanut.
Seriffille saattaisi kyllä tulla palstasta riippuen liikaa työnsarkaa, jos seriffi olisi pakotettu perustelemaan jokaisen poistonsa. Moni myös tahallaan kirjoittelisi typeriä viestejä, jotta voisi sitten hihitellä, kun aikuinen ihminen perustelee, miksi viesti "kakka kikkeli" on asiaton.
Mielestäni olisi kohtuullista, jos seriffi perustelisi poistoja tapauskohtaisesti esimerkiksi kun:
*viestin tai koko viestiketjun kirjoittamiseen on nähty erityisen paljon vaivaa
*kirjoittajan ei voida olettaa tietävän poiston syytä
*arnoldsin donitsit on loppu. prkl. Kiva ku mietit asiaa kirjoitti:
Leikitään, että olen lähettänyt jollekin keskustelupalstalle seuraavanlaisen viestin: "Heyyy mä en tiiä onx tääl ketää siistii mujaa mut mä haluun muija frendi. Phone numero o 040 123 456. Ois kiwa jos sä asusit Turus."
Woot?
>Perustelu nro 1:
>Perustelu nro 2:
>Perustelu nro 3:
>"kakara?"
Oikea syy viestin poistoon olisi ollut puhelinnumeron julkaiseminen. Lukija teki oikein ilmiantaessaan viestin, mutta hän teki sen väärin perustein. Väärää perustelua ei tietenkään saisi kertoa alkuperäisen viestin kirjoittajalle, joten jos jonkun tulisi perustelu poistolle ilmoittaa, niin sitten seriffin/ylläpidon, joka on viestin myös poistanut.
Seriffille saattaisi kyllä tulla palstasta riippuen liikaa työnsarkaa, jos seriffi olisi pakotettu perustelemaan jokaisen poistonsa. Moni myös tahallaan kirjoittelisi typeriä viestejä, jotta voisi sitten hihitellä, kun aikuinen ihminen perustelee, miksi viesti "kakka kikkeli" on asiaton.
Mielestäni olisi kohtuullista, jos seriffi perustelisi poistoja tapauskohtaisesti esimerkiksi kun:
*arnoldsin donitsit on loppu. prkl.Kyllä perustelusi ja esimerkkisi oli mitä mainioin. Sinä olit ajatellut asiaa perinpohjaisemmin kuin minä.
Loppujen lopuksi eihän tässä voi muuta, kuin olla samaa mieltä kanssasi.- Seppojuhani
Kiva ku mietit asiaa kirjoitti:
Leikitään, että olen lähettänyt jollekin keskustelupalstalle seuraavanlaisen viestin: "Heyyy mä en tiiä onx tääl ketää siistii mujaa mut mä haluun muija frendi. Phone numero o 040 123 456. Ois kiwa jos sä asusit Turus."
Woot?
>Perustelu nro 1:
>Perustelu nro 2:
>Perustelu nro 3:
>"kakara?"
*arnoldsin donitsit on loppu. prkl.Olen pitkälti samaa mieltä kanssasi. Sefun työmäärää ei kannata lisätä, ei sittenkään, vaikka dontisien kulutus ohittaisi niiden saatavuuden.
Perusteluitten esittämisessä on silti järkeä.
Joku tilastonikkari – älkää minua katsoko – voisi tehdä otoksen ja kerätä 10 yleisintä syytä. Sefujen käyttöön puolestaan ”rasti ruutuun” tyyppinen valikko, jossa olisi vaihtoehtoina
- ei kuulu tälle palstalle
- alatyylistä tekstiä
- henkilökohtaista ilkeilyä
- yhdyssanat kirjoitettu väärin
- ...
Aivan kaikki syyt eivät siihen mahtuisi, mutta oletan, että valtaosa asiattomuuksista huomauttamissista on itse asiallisia.
Iso osa kirjoittajista kyllä ymmärtää poistojen syyn, mutta uusia kirjoittajia se ihan oikeasti opastaisi. Minäkin päivittelin ensialkuun omien kirjoitusteni katoamista, kunnes älysin lukea, että tämä on chat-keskustelun palsta. Eikä minkään muun aiheen.
Niin että jos tämä avaus on vielä perjantaina palstalla, niin Varjoissa on silloin katsonut läpi sormien.
- Vakiokamaa
Nyt tässä on selvä tietosuoja riski. En itse voi hyväksyä, että sefu saa tietää jos pyydän poistoa.
- Jermu
kun ei ole tarvinnut mokomaa optiota klikkailla. Mutta uskon, jos sanot näin siellä lukevan. Mielestäni tuo alempana näkyvä esimerkki ns. asiattomasta viestistä (Voi voi) on todellakin hauska siinä mielessä, että siinä avaaja sai nenilleen yhdellä rivillä ja kyykähti uudelleen rivillä kaksi. Se saakin mun puolesta siinä keikkua opiksi ja ojennukseksi kaikenmaailman pelleille, joilla ei ole taitoa ja kisakuntoa. Mitäs sanot?
..tekin kävisitte lukemassa seuraavanlaisen jutun kahvikeskusteluissa ja hellittäisitte hetkeksi nimittelemästä toisianne,....
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000017&conference=553&posting=22000000006011942Jermun avauksessa "Aloita uusi keskustelu" kakkossivulla on Seppojuhanin kertakaikkiaan hyvä kirjoitus "Oikein härnäätte".
Käykääpäs lukemassa.
Vähän kornia kun laitoin tään mainoksen Waffenin avaukseen "Asiaton viesti", suo anteeksi Seppojuhani.- Jermu
Harvoin täällä laitan tollasii hymistyksiä ja sen sellaisia höpötyksiä, mutta jotain sellaisia laitan nyt sinne jonnekkin sulle. Hyvää uutta vuotta!
Jermu kirjoitti:
Harvoin täällä laitan tollasii hymistyksiä ja sen sellaisia höpötyksiä, mutta jotain sellaisia laitan nyt sinne jonnekkin sulle. Hyvää uutta vuotta!
Olen lähes sanaton. Kiitos Jermukka hymistyksistä. Tiedän miten tiukassa niitä on sulta saada. Hyvää uutta vuotta sinullekin. Ja hyvää yötä, taidanpa mennä unimaan.
Sinulle myös hymistys :) ja toinenkin :).
Ketjusta on poistettu 86 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496215Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6412562Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831199- 791100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.721046Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä551040- 64934
- 66897
- 228854