Saarna Äänekosken helluntaiseurakunnasta:
http://www.uskotv.fi/ohjelmat/29-11-2015-timo-puustelli/
Timo Puustelli palannut saarnaamaan
92
10014
Vastaukset
- BereanCall
Eksyttäjien invaasio.
- BereanCall
Suoli24:stä kaivettua. Helluntaikirkon eettis-opillisen toimikunnan sihteerin tekstiä.
"Entä voiko syylliseksi todettu palata takaisin luottamusasemaansa sovitettuaan teon ? Yleisesti ei, vaikka rikkonut katuisi ja tekisi parannusta. Miksi näin ? Siksi, että katumus ei poista yhteisön kollektiivista kokemusta osallisuudestaan pahaan, puhumattakaan yksittäisten uhrien kärsimyksistä."
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9415389/ristin-voitto-37-molahti - onkoöljyälampussa
Tämä linkki kannattaa myös avata ja kuunnella.
https://www.youtube.com/watch?v=D6Aqz7RMzyE
- Bajamajan_Kerjäläis-Timo
Halpa vaihtoehto tuolle Hinnin kusipäälle?
- 1.Kor.1-18
Tästä on ollut aiempikin keskustelu, mutta en laita linkkiä, koska rakkaudenkosketuksenlähettiläät alkaisivat uhkailla herjaussyytteillä.
On kuitenkin tekoja, joiden jälkeen ei ole enää paluuta saarnaajaksi. Myös Tampereen seudulla olisi syytä muistaa tämä. Toivottavasti ilman "paimentaan" jätetyt lampaat eivät lankea uudelleen samanlaiseen valhelupausten ansaan.
.
Mark. 9:42-43 (KR1933/38)
42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
.
Siunausta.- luukaskiko
Jos kaikki ois tuota noudattanut, täällä kulukis paljo käsipuolia, osa jopa ilman käsiä. Sitä toista kättä olis kyllä ollu vaikia ite hakata käsipuolena poikki. On se ollu juutalaisilla kova laki. En tienny, että se Markkuki oli nuin juluma.
- huutavanaäänenä
luukaskiko kirjoitti:
Jos kaikki ois tuota noudattanut, täällä kulukis paljo käsipuolia, osa jopa ilman käsiä. Sitä toista kättä olis kyllä ollu vaikia ite hakata käsipuolena poikki. On se ollu juutalaisilla kova laki. En tienny, että se Markkuki oli nuin juluma.
Se oli Michael Howard, eikä Markku, joka viimeksi pakeni Suomesta.
- eikämuutatyötäole
mutta kun on niin paljon sanomista sieltä pöntöstä, ja eihän sitä muualta voi kertoa, eihän!
Tässä pitäisi kulkea raja, mutta uskonharhaiset näkyvät sietävän ihan mitä tahansa.
Asiaan liittyen. Tekikö JUMALA totaalisen virheen kuningas Daavidin suhteen ? Daavidin/kin elämä kulki laidasta laitaan, mutta silti hän on vanhan testamentin huomattavin opettaja ihmisen ymmärryksen avaajana.
Niin, tai vaatiiko ymmärryksen saaminen molemmat ääri laidat? Ihminen kun sattuu olemaan sellainen kapostus, ettei monasti tieto / tiedollisuus muuta sisintä,- vaan kokemus.- BereanCall
Oletko nimimerkki markkulievonen siis sitä mieltä, että jokaisen saarnamiehen tulisi olla tuomittu hyväksikäyttäjä, pedofiili, avionrikkoja, murhaaja/murhauttaja tai muu rikollinen?
Jos lukisit näkylehtien sijaan Sanaa, niin voisit oppia Daavidin synnin seurauksista jotakin. BereanCall kirjoitti:
Oletko nimimerkki markkulievonen siis sitä mieltä, että jokaisen saarnamiehen tulisi olla tuomittu hyväksikäyttäjä, pedofiili, avionrikkoja, murhaaja/murhauttaja tai muu rikollinen?
Jos lukisit näkylehtien sijaan Sanaa, niin voisit oppia Daavidin synnin seurauksista jotakin.Kaikki vääryyden tekeminen tai hallitsemattomuus ongelmoittaa ihmisen. Olipa se vaikkappa ylivalkaantuminen tai mikä tahansa holtittomuus. Mutta,- näidenkin kokominen viisastuttaa ihmistä,- jos ei anna periksi.
Niin, kysyn edelleen. Tekikö JUMALA virheen kuningas Daavidin suhteen? Jos Daavid eläisi meidän aikanamme, niin olen vakuuttunut, miten hänet viskattaisiin ulos jokaisesta uskonnollisesta puolueesta.
Kun lukee ja tutkii Daavidin viisautta ja ymmärryksen laajuutta, niin niistä juuri huokuu ihmisen sisimmän tunteminen ja siksi Daavid sai laajentua ymmärrysen alueella ,- tuomitsemisen sijasta.
Nykyään asia on juuri päin vastoin. Kirjatietoa mahottomasti,- mutta ymmärrystä ihmisen olemuksesta ei juuri lainkaan.- RistinTeologi
markkulievonen kirjoitti:
Kaikki vääryyden tekeminen tai hallitsemattomuus ongelmoittaa ihmisen. Olipa se vaikkappa ylivalkaantuminen tai mikä tahansa holtittomuus. Mutta,- näidenkin kokominen viisastuttaa ihmistä,- jos ei anna periksi.
Niin, kysyn edelleen. Tekikö JUMALA virheen kuningas Daavidin suhteen? Jos Daavid eläisi meidän aikanamme, niin olen vakuuttunut, miten hänet viskattaisiin ulos jokaisesta uskonnollisesta puolueesta.
Kun lukee ja tutkii Daavidin viisautta ja ymmärryksen laajuutta, niin niistä juuri huokuu ihmisen sisimmän tunteminen ja siksi Daavid sai laajentua ymmärrysen alueella ,- tuomitsemisen sijasta.
Nykyään asia on juuri päin vastoin. Kirjatietoa mahottomasti,- mutta ymmärrystä ihmisen olemuksesta ei juuri lainkaan.Vääryyden tekeminen: ylivelkaantuminen?
Erikoinen syntikäsitys. RistinTeologi kirjoitti:
Vääryyden tekeminen: ylivelkaantuminen?
Erikoinen syntikäsitys.Eikö esim. ylivelkaantumiseen liity vääryys, synti. No, ihminen kyllä sopeutuu tässäkin tilanteessa, mutta tuskan kautta.
Niin, KAIKKI, mikä tuo ihmisen arkeen ongelmia, on syntiä. Orjuutta. Asioiden tahatonta hallitsemattomuutta.- 1.Kor.1-18
Eikö esim. ylivelkaantumiseen liity vääryys, synti. No, ihminen kyllä sopeutuu tässäkin tilanteessa, mutta tuskan kautta.
Niin, KAIKKI, mikä tuo ihmisen arkeen ongelmia, on syntiä. Orjuutta. Asioiden tahatonta hallitsemattomuutta.Missähän helluntaiseurakunnassa syyllistetään ihmisiä kuvailemallasi tavalla. 90-luvulla moni nimittäin menetti asuntonsa korkotason noustua moninkertaiseksi. Jos korkotaso nousisi nytkin, vaikka vain kymmeneen prosenttiin, niin seurakunnatkin olisivat ongelmissa.
.
Kirjoitat: "KAIKKI, mikä tuo ihmisen arkeen ongelmia, on syntiä. Orjuutta. Asioiden tahatonta hallitsemattomuutta."
.
Kertoisitko seurakuntasi, niin me helluntailaiset osaisimme karttaa harhaoppisia ja kyseenalainen "kunnia" tästäkin opista menisi oikeaan osoitteeseen.
.
ps.
2.Sam. 12:10 (KR1933/38)
Sentähden ei miekka ole milloinkaan väistyvä sinun suvustasi, koska olet pitänyt halpana minut ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Uurian vaimon.
.
Kaikesta huolimatta Siunausta. 1.Kor.1-18 kirjoitti:
Missähän helluntaiseurakunnassa syyllistetään ihmisiä kuvailemallasi tavalla. 90-luvulla moni nimittäin menetti asuntonsa korkotason noustua moninkertaiseksi. Jos korkotaso nousisi nytkin, vaikka vain kymmeneen prosenttiin, niin seurakunnatkin olisivat ongelmissa.
.
Kirjoitat: "KAIKKI, mikä tuo ihmisen arkeen ongelmia, on syntiä. Orjuutta. Asioiden tahatonta hallitsemattomuutta."
.
Kertoisitko seurakuntasi, niin me helluntailaiset osaisimme karttaa harhaoppisia ja kyseenalainen "kunnia" tästäkin opista menisi oikeaan osoitteeseen.
.
ps.
Sentähden ei miekka ole milloinkaan väistyvä sinun suvustasi, koska olet pitänyt halpana minut ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Uurian vaimon.
.
Kaikesta huolimatta Siunausta.Pohdin ihmistä,- en helluntaipuoluetta.
Niin, jokainen JUMALASTA syntynyt ihminen omaa tiedon, miten synti turmelee ihmistä ja siten ongelmoittaa ihmisen olemuksen.
Juuri tuohon liittyy apostoli Paavalin parahdus; "Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista". Huomaa, Paavali ei parkaissut; Kuka muuttaa minut tästä kuoleman ruumiista...
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?""Missähän helluntaiseurakunnassa syyllistetään ihmisiä kuvailemallasi tavalla. 90-luvulla moni nimittäin menetti asuntonsa korkotason noustua moninkertaiseksi. Jos korkotaso nousisi nytkin, vaikka vain kymmeneen prosenttiin, niin seurakunnatkin olisivat ongelmissa."""
Pohdin juuri aiemmin ihmisen hallitsematonta asioiden hoitamista. Asiat eivät ole ihmisen hallinnassa ja siksi esim. velanotto tulee olla erittäin harkittua,- vaikka tälläkin hetkellä korkotaso on olematon.
Niin, ei pahalla, mutta muistelkaappa velalliset niitä pytinkejä, joihin uhrasitte rahanne ja tuli aikoinaan se lama.
Todellisuus on, miten ihmisen on erittäin vaikea tyytyä alhaisiin oloihin, jos ympäristö ei sitä tue esimerkillään / olosuhteet. Taas käyttötarkoituksin rakentaen on jo viisautta.1.Kor.1-18 kirjoitti:
Missähän helluntaiseurakunnassa syyllistetään ihmisiä kuvailemallasi tavalla. 90-luvulla moni nimittäin menetti asuntonsa korkotason noustua moninkertaiseksi. Jos korkotaso nousisi nytkin, vaikka vain kymmeneen prosenttiin, niin seurakunnatkin olisivat ongelmissa.
.
.
.
ps.
.
Kaikesta huolimatta Siunausta.Niin, jos JUMALA ottaisi pois armahtavaisuutensa / armon, niin kukaan ihminen ei mahdollistuisi pelastumaan.
Käsittänet,- ettei opilla pelastuta,- vaan armon kautta. Tietoisuudella olemuksestaan ja sovituksesta - uskon kautta.- 1.Kor.1-18
Niin, jos JUMALA ottaisi pois armahtavaisuutensa / armon, niin kukaan ihminen ei mahdollistuisi pelastumaan.
Käsittänet,- ettei opilla pelastuta,- vaan armon kautta. Tietoisuudella olemuksestaan ja sovituksesta - uskon kautta.Olemuksen tietoisuudesta puhuvat vain tietyt piirit. Edustat gnostilaisuutta.
.
Gnostilaisuus on yleisesti katsottu olevan kristinuskon ulkopuolinen liike, joka omien sivujensa mukaan:
- ilmentää ikiaikaisia viisauksia ja puhdasta jumalauskoa sekä rakkauden sanomaa
- ei ole dogmaattinen, vaan suhtautuu suvaitsevaisesti muihin uskontoihin
- on henkinen polku kohti sisäistä eheyttä ja olevaisen ymmärtämistä
- asettaa tavoitteeksi gnosiksen saavuttamisen – tietoisuuden sielun yhteydestä jumalalliseen tietoisuuteen
- on kokenut uuden nousun 2000-luvulla
http://www.gnosis.fi/
.
Siunausta. - markku.lievonen
1.Kor.1-18 kirjoitti:
Olemuksen tietoisuudesta puhuvat vain tietyt piirit. Edustat gnostilaisuutta.
.
Gnostilaisuus on yleisesti katsottu olevan kristinuskon ulkopuolinen liike, joka omien sivujensa mukaan:
- ilmentää ikiaikaisia viisauksia ja puhdasta jumalauskoa sekä rakkauden sanomaa
- ei ole dogmaattinen, vaan suhtautuu suvaitsevaisesti muihin uskontoihin
- on henkinen polku kohti sisäistä eheyttä ja olevaisen ymmärtämistä
- asettaa tavoitteeksi gnosiksen saavuttamisen – tietoisuuden sielun yhteydestä jumalalliseen tietoisuuteen
- on kokenut uuden nousun 2000-luvulla
http://www.gnosis.fi/
.
Siunausta.No, jos ihminen ei tiedä syntisyydestään mitään, niin koko pelastus on tuntematon käsite.
Raamattu opettaa erittäin tarkoin ihmisen oelmuksen,- sen syntiin mieltymisen ja juuri tästä tilasta JUMALA pelasti ihmisen.
Niin, tämän päivän helluntalaiselle lienee jo tuntematon alue. Tunneryöpytykset lienee vallanneet tämänkin alueen. - 1.Kor.1-18
markku.lievonen kirjoitti:
No, jos ihminen ei tiedä syntisyydestään mitään, niin koko pelastus on tuntematon käsite.
Raamattu opettaa erittäin tarkoin ihmisen oelmuksen,- sen syntiin mieltymisen ja juuri tästä tilasta JUMALA pelasti ihmisen.
Niin, tämän päivän helluntalaiselle lienee jo tuntematon alue. Tunneryöpytykset lienee vallanneet tämänkin alueen.Helluntailaiselle käsite οὐσία on kyllä tuttu.
Vanhurskauttamiskäsityksesi on myös kovin kaukana helluntailaisesta.
Kuvailemasi tunneryöpytykset kuuluvat uuskarismaattisuuteen, eivät terveeseen karismaattisuuteen.
ps. Kerro Lähettiläälle terveisiä
.
Siunausta. - miekkatuppeenjo
1.Kor.1-18 kirjoitti:
.
.
.
ps.
.
Kaikesta huolimatta Siunausta.Kiitti vaan. Eipä se oo miekka tavetin suvusta väestynykkää, tai en tiijä, oliko ne aatunkin tappamat taavetin haaraa, saattohan siinä mennä ruubenilaisia, simoslaisia, leevejä, taaneja, ja muita, naftali Temu säästyi, juoksi muistaakseni kolomentonnin esteitä.
- näköjään
Kaikki vääryyden tekeminen tai hallitsemattomuus ongelmoittaa ihmisen. Olipa se vaikkappa ylivalkaantuminen tai mikä tahansa holtittomuus. Mutta,- näidenkin kokominen viisastuttaa ihmistä,- jos ei anna periksi.
Nykyään asia on juuri päin vastoin. Kirjatietoa mahottomasti,- mutta ymmärrystä ihmisen olemuksesta ei juuri lainkaan.On se hyvä, että on yksi TÄYDELLINEN IHMINEN keskuudessamme..
Raamattu ja Jumala antaa anteeksi, sinä et. - markku.lievonen
näköjään kirjoitti:
On se hyvä, että on yksi TÄYDELLINEN IHMINEN keskuudessamme..
Raamattu ja Jumala antaa anteeksi, sinä et.Meniköhän jotain asian ymmärtämisessä pahasti pieleen?? Eli juuri päinvastoin.
- ettäsilleen
Eikö esim. ylivelkaantumiseen liity vääryys, synti. No, ihminen kyllä sopeutuu tässäkin tilanteessa, mutta tuskan kautta.
Niin, KAIKKI, mikä tuo ihmisen arkeen ongelmia, on syntiä. Orjuutta. Asioiden tahatonta hallitsemattomuutta.Silloin kysymyksessä voi olla synti, jos ihminen pyrkii elämään jatkuvasti yli varojensa. Esim. hankkimalla itselleen aivan liian kalliin talon tai auton. Ylpeydestä ja näyttämisen halustahan sellainen yleensä lähtee. Mutta toki vastuullisesti elänytkin voi velkaantua, jos sairastuu ja menettää työnsä. Kaikkea ei voi elämässä ennakoida. Ja silti on uskallettava rakentaa elämää.
- näinmeillä
ettäsilleen kirjoitti:
Silloin kysymyksessä voi olla synti, jos ihminen pyrkii elämään jatkuvasti yli varojensa. Esim. hankkimalla itselleen aivan liian kalliin talon tai auton. Ylpeydestä ja näyttämisen halustahan sellainen yleensä lähtee. Mutta toki vastuullisesti elänytkin voi velkaantua, jos sairastuu ja menettää työnsä. Kaikkea ei voi elämässä ennakoida. Ja silti on uskallettava rakentaa elämää.
Sairastumisen takia ahdinkoon joutuminen on aivan eri asia kuin ylivarojen eläminen.
- Anonyymi
BereanCall kirjoitti:
Jos lukisit näkylehtien sijaan Sanaa, niin voisit oppia Daavidin synnin seurauksista jotakin.Olis voitelua, sanoo lievos-markku!!!!!
- Anonyymi
Pohdin ihmistä,- en helluntaipuoluetta.
Niin, jokainen JUMALASTA syntynyt ihminen omaa tiedon, miten synti turmelee ihmistä ja siten ongelmoittaa ihmisen olemuksen.
Juuri tuohon liittyy apostoli Paavalin parahdus; "Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista". Huomaa, Paavali ei parkaissut; Kuka muuttaa minut tästä kuoleman ruumiista...
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?Oletko markku PEDOFIILI???????????
- JumalaOnKuullut
Oletteko kuulleet sellaisesta sanasta kuin 'anteeksianto'?
Uskovaiset siitä puhuvat, mutta minä en ainakaan sellaiseen syyllisty.
Uskovainenhan voi tehdä mitä tahansa, raiskata alaikäisiä, murhata jne. Saavat tekonsa ina illalla anteeksi mielikuvitusjeesukselta. Sairas ajatusmaailma kaikenkaikkiaan.he-ma kirjoitti:
Uskovaiset siitä puhuvat, mutta minä en ainakaan sellaiseen syyllisty.
Uskovainenhan voi tehdä mitä tahansa, raiskata alaikäisiä, murhata jne. Saavat tekonsa ina illalla anteeksi mielikuvitusjeesukselta. Sairas ajatusmaailma kaikenkaikkiaan.Kyllä juu.
Helluntailaisuudesta saatiin taas uusi esimerkki ja vieläpä sankarinviittoja heille tarjoillaan.
Ei tarvitse edes uhrilta anteeksi pyytää, vaan riittää kun laittaa teon uhrin syyksi, tyttö kun oli niin viehkeästi pukeutunut, että sai vieteltyä kovasta työstä rasittuneen miehen.
Tuossa murhainfon viestiketjussa käsitellään helluntaisaarnaajan tekemää henkirikosta.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=10413
Saarnaaja oli myymälävarkaissa Kokkolan Citymarketissa 1997 kun kiinnijäätyään tappoi puukolla 19-vuotiaan vartijan.
Puukonkin helluntailaispastori oli varastanut aiemmin jostain toisesta kaupasta.
Helluntaiherätyksessä hänen tekonsa nosti hänen osakkeitaan, hänen jatkaessaan tuomion jälkeen saarnaajana, olihan hän saanut anteeksi Jumalalta, mutta koskaan ei pyydellyt anteeksi uhrin perheeltä.- ei.ummarra
" Helluntaiherätyksessä hänen tekonsa nosti hänen osakkeitaan, hänen jatkaessaan tuomion jälkeen saarnaajana, olihan hän saanut anteeksi Jumalalta, mutta koskaan ei pyydellyt anteeksi uhrin perheeltä."
Millä tavalla hänen " osakkeensa nousivat" ? 10v. linnaa niin ei hän ihan heti srk:a ole ollut.
Luulisi itselläänkin olevan aikaisokynnys mennä enää saarnaamaan.. Jos tuollaista on tehnyt.
- mummikainuusta
2 Piet. 2:12. Mutta nuo ihmiset ovat kuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja tapettaviksi syntyneet eläimet. He herjaavat sitä, mitä eivät tunne, mutta tuhoutuvat omaan turmelukseensa
13. ja saavat väärintekijöinä vääryyden palkan. Heidän mielihalunsa on viettää päivänsä nautinnoissa. He ovat tahroja ja häpeäpilkkuja ja nautiskelevat petoksistaan, kun he mässäilevät aterialla teidän kanssanne.
14. Heidän silmänsä ovat täynnä aviorikosta, eivätkä he saa synnistä kyllikseen. He viettelevät horjuvia sieluja. Heillä on ahneuteen harjaantunut sydän, noilla kirouksen lapsilla.
Se mitä kys. saarnaaja on tehnyt, on sellaista, josta harvalla on tietoa. Varsinkin, mitä teosta seuraa. Se ei koske vain lasta, vaan myös perhettä, sukua ja ystäviä sekä lapsen tulevaa omaa elämää. Jeesukselle lapset olivat erityisasemassa, vaikka siihen aikaan lapsella ei ollut minkäänlaisia oikeauksia. Hän jopa vertaa, että meidän tulee olla lapsen kaltaisia päästäksemme Taivasten Valtakuntaa.
Anteeksi tulee antaa, mutta kys. saarnaajan tulisi ymmärtää, ettei hän enää ole sovelias puhumaan ja opettamaan Jumalan Sanaa.- helluntailainen
Kun ihminen lankeaa syntiin, rikkoo törkeästi Jumalaa ja lähimmäistään vastaan, niin niin seuraukset ovat ikävät ja usein jopa koko elämään vaikuttavat. Ei siinä ole merkitystä uhrille onko tekijä ateisti vai uskovainen. Kuitenkin tämä uhri kärsii yhtä paljon vaikka teon tekijä jäisi paitsioon. Sillä ettei hän enää saarnaisi ei hänen vammoja lievitetä.
Jos nyt lähden jyrkästi vaatimaan tätä langennutta ja parannusta tehnyttä saarnaajaa pois kuvioista, niin omatuntoni kyllä osoittaa itseni velvolliseksi myös tekemään jotain tai vielä enemmän, ettei nuoria tyttöjä raiskattaisi ja heidän ihmisyyttään tuhottaisi. Tänäänkin ISIS-porukat kohtelevat 8- 9-vuotiaita lapsia julmasti raiskaamalla ja jopa tappamalla heitä tekemällä repimällä abortteja (kuolevat verenvuotoon). Jotain voi heidän auttamisekseen tehdä jopa pienellä uhrilla ja jotain teenkin, mutta en todella niin paljon kuin minulla olisi mahdollista. Ja syynä on että olen tottunut elämään täällä lintukodossa.
Aloittajan motiivit ovat estää pelastumattomia tulemasta pelastukseen ja Jeesuksen luo. Saatana käyttää näitä hänen esille jatkuvasti kaivamia uskovaisten törkeitä lankeemuksia siihen tarkoitukseen. Samaa teki Juudas Iskariot. Hän tarkkaili ja moralisoi rahantuhlareita vedoten hurskauteen, mutta omat sydämen aivoitukset olivat pahat ja hän oli varas.
Jos aloittaja on luopio, (en tunne häntä, en yllensä lue hänen aloituksia) niin hän nostaa näitä juttuja rahoittaakseen ja puolustaakseen omantunnon rauhattomuutta ja pettää ja pakenee itseään. Näin oma henkeni todistaa.
- timurlenkki
Katohan timua.
- eivoikäsittääkovuuttanne
Jännä seurata teitä helluntailaisia (itse en ole). Puhutte koko ajan halvan armon teologiaa eli kaikki käy, laki kumottu, millään ei mitään väliä, mutta giljotiiniin eliniäksi laitatte henkilön, joka mokasi elämässään. Mitään anteeksiantoa eikä armoa tipu koskaan. Kummaa porukkaa olette. Eiköhän tuo T.P. ole jo rangaistuksensa kärsinyt.
- U-turnipsi
Tervetuloa Keravalle, Järvenpäästä on lyhyt matka, kuuntelemaan Esa Hyvösen opetusta. Opit ehkä halvan armon, hyperarmon ja Armon käsitteet oikein. Voit jopa oppia mikä on yhteisön kollektiivinen vastuu ja miksi myös ulkopuolisilta (Pe.Ku, he-ma) pitää olla hyvä todistus.
- rakkaus.on.rajoja
" Eiköhän tuo T.P. ole jo rangaistuksensa kärsinyt."
Oleellinen kysymys kuuluu: hoidetaanko nyt sairautta vaiko pelkkiä oireita?
T.P:n touhut ovat suoraa seurausta hänen aiemmasta asemastaan ns. uusapostolina, joka on kyllä helluntai-ideologian mukaan OK, mutta muuten tekaistua ja tuo tullessaan eräänlaisen koskemattomuuskortin so. valta turmelee ja täydellinen valta turmelee täysin. Tällaisessa tapauksessa ei auta oireiden hoitaminen, vaan potilaan toipumisen kannalta onkin oleellista purkaa turhat valtasuhteet, potilas pikaisesti uudelleensijoitettava esim. työllisyyskurssille oppimaan käytännön ammattia, jotta voisi olla ihan aikuisen oikeasti hyödyksi yhteiskunnalle.
- helluntailainen
Kun ihminen luopuu elävästä uskosta, niin hänestä tulee ns. vihan astia ja varmaan Jumalalla on oma sallimus pitää näitä "totuuden torvia" hengissä. He tekevät sen likaisen työn, johon Herra ei kuulisia palvelijoitaan laita. Yleensä näillä sanansaattajilla on lisämoottorina oma elämän umpikuja, katkeruus ja epäonnistuminen. En tunne aloittajaa, mutta jotain oletan olevan taustalla.
Jos usko ei kiinnosta tai siitä ei saa sielulleen ja hengelleen ravintoa, niin mikä muu on sitten taustalla näillä langenneiden jahtaajilla: sanotaan että etsii ja etsii ja ei soisi löytävänsä, mutta näillä jälkikoirilla onkin motiivina etsiä ja etsiä ja suoda löytävänsä.
Olenko kyllä itse myös sitä mieltä, että Puustellin olisi parasta tyytyä kuulijan paikalle, kun ei ole pysty ojentautumaan Sanan julistajalle asettamiin raameihin. Olen tänä keväänä kuunnellut kerran tätä julistajaa ja kyllä hän saarnaa ja puheessaan monesti antoi ymmärtää, että on langennut ja pahasti. Murtui muutaman kerran jopa kyyneliin.
On se kyllä niin ettei puheesta saa otetta ja kuuroille korville sanat menevät. Jumala on kyllä hänelle anteeksi antanut. Toivottavasti Jumala voi vielä tätä pariskuntaa käyttää ja onhan niitä jotka eivät tiedä heidän menneisyydestään.
Ihannoin kyllä puolisoa ja pidän häntä todellisena uskonsankarittarena. En varmaan itse pystyisi loistamaan rinnalla niin valovoimaisena ja kauniina, jos olisin tämän naisen saappaissa. Olisinko enää siiten edes rinnalla. Siinä näkyy kyllä anteeksianto esimerkillisenä ja sen kyllä kaikessa aistii. Jospa siinä onkin opetus meille ja että he vielä julistavat.- BereanCall
Kovasti väkisin saarnapönttöön kapuavaa ihaillaan tai hänen puolisoaan. Kuinka voi alaikäisenä rikoksen uhriksi joutunut?
Ei ihme, että helluntailaiset ja lestadiolaiset niputetaan samaan nippuun, kun kaltaisesi "helluntailainen" aistii esimerkillistä anteeksiantoa...
Nämä Pe.ku:t ja kumppanit saavat aina vain lisää vettä myllyynsä, kun pastorina/saarnaajana kaikenlaisiin rikoksiin syyllistyneet saavat palata ilman mitään rajoitusta. Tiedät, että siellä jossakin haavat avataan, kun ääniväristen kerrotaan suuresta hyperarrrmosta, joka ilman aitoa katumusta vain annettiin.
Olisin voinut uskoa Puustellin katuneen, jos hän olisi jäänyt sivuun.
Osta silmävoidetta. - helltuanialinen
Mainitsin tuolla jossain kommentissani, etten kyllä näe että mies joka ei käytännössä osoita avuja julistajalle Sanan asettamiin vaatimuksiin, olisi kelvollinen jatkamaan tehtävässään ja ilmaisin myös sen etten hänen puheistaan mitään irti saa.
Kuitenkin asia on niin, etten täytä sitä mittaa minkä Jumala asettaa riviuskovan tehtäväksi, siis sitä mikä omalle osalleni on laitettu. Jos syytän julistajaa yhdestä lankeemuksesta ja sallin saman tapahtuvan monelle tekemättä asian eteen läheskään kaikkea voitavaani, niin mitä voin kerran vasta Kaikkivaltiaan edessä, kun sinne kerran joudun.
On oltava rehellinen. Pitää tunnustaa toisen synti synniksi mutta sama koskee myös itseäni.
Kyllä me ollaan aika tasapäistä porkkaa Jumalan tuomioistuimen edessä. Tuskin siellä seisoessa enää on valtaa ja mahdollista esitellä erinomaisuutta, että kuules Herra tuomitse tuo ja armahda minut kun sentään näin tunnollisesti pärjäilin ja sivuuttaa tuo pyrkyri.
Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan.
Eiköhän voitanne keskittyä siihen, että hoidamme sen oman leiviskän ja jättää toisen itsensä ja Herran huoleksi. Ja hyvä on jos ei niitä lusteita löydy sitten muiden venekuntien lyhteistä vaan ne onkin sitten lopullisesti niputettu hallareiden ja lestojen rovioihin.
Joskus kyllä hirvittää että miten joku uskaltaa kuolevana iankaikkisena Jumalaan uskovana olentona olla niin tuomioissaan ehdoton. Kuitenkin Jumala sanoo, että kaikki me erehdymme ja olemme syntisiä. - rakkaus.on.rajoja
"Joskus kyllä hirvittää että miten joku uskaltaa ... olla niin tuomioissaan ehdoton"
Höpsistäkukkuu, työllisyyskurssi tekee hyvää... - BereanCall
helltuanialinen kirjoitti:
Mainitsin tuolla jossain kommentissani, etten kyllä näe että mies joka ei käytännössä osoita avuja julistajalle Sanan asettamiin vaatimuksiin, olisi kelvollinen jatkamaan tehtävässään ja ilmaisin myös sen etten hänen puheistaan mitään irti saa.
Kuitenkin asia on niin, etten täytä sitä mittaa minkä Jumala asettaa riviuskovan tehtäväksi, siis sitä mikä omalle osalleni on laitettu. Jos syytän julistajaa yhdestä lankeemuksesta ja sallin saman tapahtuvan monelle tekemättä asian eteen läheskään kaikkea voitavaani, niin mitä voin kerran vasta Kaikkivaltiaan edessä, kun sinne kerran joudun.
On oltava rehellinen. Pitää tunnustaa toisen synti synniksi mutta sama koskee myös itseäni.
Kyllä me ollaan aika tasapäistä porkkaa Jumalan tuomioistuimen edessä. Tuskin siellä seisoessa enää on valtaa ja mahdollista esitellä erinomaisuutta, että kuules Herra tuomitse tuo ja armahda minut kun sentään näin tunnollisesti pärjäilin ja sivuuttaa tuo pyrkyri.
Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan.
Eiköhän voitanne keskittyä siihen, että hoidamme sen oman leiviskän ja jättää toisen itsensä ja Herran huoleksi. Ja hyvä on jos ei niitä lusteita löydy sitten muiden venekuntien lyhteistä vaan ne onkin sitten lopullisesti niputettu hallareiden ja lestojen rovioihin.
Joskus kyllä hirvittää että miten joku uskaltaa kuolevana iankaikkisena Jumalaan uskovana olentona olla niin tuomioissaan ehdoton. Kuitenkin Jumala sanoo, että kaikki me erehdymme ja olemme syntisiä.Nimimerkkisi taisi vaihtua, helltuanialinen/helluntailainen.
Olemme samaa mieltä siitä, että Timo Puustelli ei täytä sananpalvelijan vaatimuksia. Ok?
Olemme samaa mieltä siitä, että Timo Puustellin opetus ei anna varsinaisesti mitään. Ok?
Olemme erimielisiä siitä, että voiko Timo Puustelli toimia sananpalvelijana. Ok?
Joillekin ensimmäinen kohta on riittävä peruste millä mitata. Samalla mitalla mitataan minut, sinut, Timo Puustelli kuin kuka tahansa muukin.
Jos Sanan mukaan Timo Puustelli ei täytä sananpalvelijan vaatimuksia, onko tehtäväsi rahoittaa toiminnan jatkumista? Millä perustelet toimintasi? Aistimuksillasi?
Pe-ku:lle ei pitäisi antaa tietoisesti mahdollisuutta perusteltuun pilkkaan. - lämp.suosittelen
"rahoittaa toiminnan jatkumista?"
"Toimintaa" voi rahoittaa vaikkapa työmarkkinatuella (702.62 €/kk).
Mahdollisesta (pakko)typa-työkokeilupaikasta saa lisäksi 9 €/pv. - helluantailainen
BereanCall kirjoitti:
Nimimerkkisi taisi vaihtua, helltuanialinen/helluntailainen.
Olemme samaa mieltä siitä, että Timo Puustelli ei täytä sananpalvelijan vaatimuksia. Ok?
Olemme samaa mieltä siitä, että Timo Puustellin opetus ei anna varsinaisesti mitään. Ok?
Olemme erimielisiä siitä, että voiko Timo Puustelli toimia sananpalvelijana. Ok?
Joillekin ensimmäinen kohta on riittävä peruste millä mitata. Samalla mitalla mitataan minut, sinut, Timo Puustelli kuin kuka tahansa muukin.
Jos Sanan mukaan Timo Puustelli ei täytä sananpalvelijan vaatimuksia, onko tehtäväsi rahoittaa toiminnan jatkumista? Millä perustelet toimintasi? Aistimuksillasi?
Pe-ku:lle ei pitäisi antaa tietoisesti mahdollisuutta perusteltuun pilkkaan.Anteeksi, sotkos nimimerkissä. Kirjaimet menevät välistä sekaisin. En kyllä ole mitenkään rahoittanut ja en rahoita edellä mainitun julistajan toimintaa.
- BereanCall
helluantailainen kirjoitti:
Anteeksi, sotkos nimimerkissä. Kirjaimet menevät välistä sekaisin. En kyllä ole mitenkään rahoittanut ja en rahoita edellä mainitun julistajan toimintaa.
Koska kyseinen henkilö käy kertomasi mukaan valuttamassa krokotiilinkyyneliä kotiseurakuntansa ulkopuolella, niin kyseiset seurakunnat rahoittavat hänen toimintaansa.
Ilmeisesti et kuulukaan helluntaiseurakuntaan, joka maksaa kilometrikorvaukset, päivärahat, ruokarahat ja puhujapalkkion lisäksi vielä kotimatkan lämmikkeeksi kaarneet. Tai onhan näillä sankareilla jo muunkinlaisia järjestelyjä.
- heluntailainen
Liekö liittynyt tähän palstakeskusteluun. Näin viime yönä outo unta. Olimme ryhmänä matkalla pienellä bussilla tai autolla viemään evankeliumia pohjoiseen tiettömien taipaleiden päähän. Edessämme kaukaa aloin nähdä susipartioita siellä täällä, jotka tukkivat tiemme yrittäen pysäyttää kulkumme. No jotenkin matkaa jatkettiin mutta noita muutaman yksilön susilaumoja tuli taas ja niitä ahdisteli myös sivultapäin. Oli pakko pysähtyä ja ongelmana oli, että auton rakenteet olivat päältä heikot, ja huomasin että susia alkoi jopa nakertaa hampailla kevyttä metallia rikki ja tehden aukkoja.
Sitten jotenkin sain rohkeuden ja avasin auton sivuoven ja joku seurueestamme hyppäsi jopa ulkopuolelle. Sitten sain sisäisen vakuuden, etteivät nuo pedot voi meille mitään. Ja niin siinä sitten kävikin, että noita susia pyöri ympärillämme ja jopa yksi istui maassa edessämme metrin päässä kuin kotikoira. Koin kyllä tilanteen ahdistavana ja epämiellyttävänä, mutta ymmärsin, ettei pedoilla ollut mitään valtaa vahingoittaa missotamme. Päätimme rohkeasti ja reilusti kohdata nuo sudet ja siinä voimassa, jonka asialla olimme matkalla.
Näen harvoin merkityksellisiä unia ja puhumattakaan profetaalisista unista, mutta herättyäni jotenkin koin että unella on viesti ja se liittyi tähän aloitukseen. Yleensä unissani sielunvihollisen voimia symbolisoivat karhut ja sudet ja varsinkin sudet.
Tuntuu, että tällaisille Pe.kujen aloituksille ei pitäisi antaa paljoa palstatilaa ja arvoa. Hän on tyyppi joka tietoisesti taktikoi ja nostaa säännöllisesti päätään yrittäen sotkea evankeliumin voittokulkua. Hän toimii kuin nuo kuvaamani unen harmaat ilkeät sudet. Kuitenkaan noilla pedoilla ei ole valtaa Jumalan valtakunnan voittokululle.- vaikuttava.enneuni
"Kuitenkaan noilla pedoilla ei ole valtaa ..."
Näitkö nemmänkin noita "pedoja"?
- Ikabod
Synnitön teistä kirjoittelijoista heittäköön ensimmäisen kiven! ... Ja kiviä on sadellut. Toivottavasti tiedätte, että nostatte aikanaan jokaisen kiven. Aivan jokaisen.
- opettaa
Kaikki synnit saa anteeksi, mutta maallinen rangaistus on silti kärsittävä. Lapsen hyväksikäytöstä tuomittu pastori ei mielestäni voi jatkaa enää pastorina. Jos itse tekisin vastaavan teon, en saisi toimia omassa työssäni, vaan joutuisin hakeutumaan muuhun ammattiin. Siksi en hyväksy sitä, että kys. henkilö jatkaa pastorina.
- fatherheart
Pois tuomitsevasta asenteesta rakkauden kokemuksiin, isän sydän -koulutuksissa tilaa! Hylkäät entisen elämäsi, isän syli kutsuu!
- opettaa
fatherheart kirjoitti:
Pois tuomitsevasta asenteesta rakkauden kokemuksiin, isän sydän -koulutuksissa tilaa! Hylkäät entisen elämäsi, isän syli kutsuu!
Paholaisen syliin en aio istua! Valvokaa, ettei kukaan pääse eksyttämään teitä!
- Anonyymi
Just näin! Sä tajuat mitä moni ei tajua! Seksisynnit on pahimpia.
- Anonyymi
Juuri näin. Olisiko apostoli Paavali saanut toimia Jumalan Sanan julistajana seurakunnissa, jos hän olisi käyttänyt lasta seksiaalisesti hyväkseen? Ei varmasti olisi. Seurakunnan kaitsijan tehtävään ei tällaiseen rikokseen syyllistyneellä ole enää paluuta.
- EnOsaaSanoaMitään
Vieläkö saarnaa vai oliko paluu vain hetkittäinen comeback?
- Raamattuvyöhyke
Jeesuksen veri puhdistaa .Jeesus antaa anteeksi..on hienoa nähdä Timon kerran taivaassa...Mutta...missä on tuomitsijat..katkeruuden kantajat...syyttäjät...
- Anonyymi
Saarnat vaan lisääntyy ja näyttää olevan Patmoksellakin suosittu
- Anonyymi
Timo jatkoon. Kaiken maailman äijät tuomitsemassa, jotka olisivat heti viisitoistakesäistä tyttöä kiksauttamassa, jos saisivat tilaisuuden. Rumaa kaivella vanhoja asioita, ja sitä paitsi harva edes tietää tapahtumien oikeaa laitaa.
- Anonyymi
Viekoitteli lapsen saarnan avulla seurakunnasta, eikä ole katunut, saatika pyytänyt anteeksi.
- Anonyymi
jos ei muuta osaa kuin saarnata samoille kuulijoille ja korville, kovin kapea työnäky on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos ei muuta osaa kuin saarnata samoille kuulijoille ja korville, kovin kapea työnäky on.
Viekotteli lapsen saarnan avulla seurakunnasta, ja saarnaa samoille korville. Merkillistä tekstiä, sisä paisti jos tapahtuikin toisin perin, ja useimmat puhuu alvariinsa samoille korville. Täällä kirjoitetaan samojen silmille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viekotteli lapsen saarnan avulla seurakunnasta, ja saarnaa samoille korville. Merkillistä tekstiä, sisä paisti jos tapahtuikin toisin perin, ja useimmat puhuu alvariinsa samoille korville. Täällä kirjoitetaan samojen silmille.
TP kuitenkin sai ja on jo kärsinytkin ihan laillisen tuomion? Ei siinä mitään selittelemistä kenelläkään enää ole.
Ja kyllä aikuisten ukkojen pitää osata toimia teini-ikäisten tyttöjen kanssa. Nuorena sitä vielä etsitään omia rajoja, naisellisuutta ym. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TP kuitenkin sai ja on jo kärsinytkin ihan laillisen tuomion? Ei siinä mitään selittelemistä kenelläkään enää ole.
Ja kyllä aikuisten ukkojen pitää osata toimia teini-ikäisten tyttöjen kanssa. Nuorena sitä vielä etsitään omia rajoja, naisellisuutta ym.Nuorena etsitään sitä naisellisuutta? Jos on kyse siitä että nuori tyttö on esiintynyt viekotellen? Siis mies on viaton hyväksikäyttöön kun ei voinut itsellensä mitään, kun tyttö se viekotteli? Tätä samaa tarjotaan useissa hyväksikäyttö tapauksissa, varsinkin jos uhri on alaikäinen. Aikuinen on vastuussa teoistaan. Jumala on armollinen, mutta miettikö kukaan niitä uhreja? Jossain tapauksessa elämä on pilalla ja luottamus mennyt. Ihan tuntuu siltä kuin uhria syyllistetään ja pitäisi vielä olla kun mitään ei olisi tapahtunut.
- Anonyymi
Oikeudessa tiedetään jotain...tuomio oli aika kova ja syyttäjä valitti vielä hoviin. Timo ei...
- Anonyymi
Olisiko T. Puustellin siis kärsittävä koko loppuelämänsä hairahduksensa seurauksena, vaikka Isä Jumala on antanut hänelle hänen tunnustamansa rikkomuksen anteeksi?
- Anonyymi
Emme ota kantaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emme ota kantaa.
Timoavoi kuunnella patmoksessa. Radioesitelmat ovat maksullisia.
Murhainfo kertoi miehen olleen pahoillaan. Tyton suku oli pettynyt mutta a toi anteeksi.
Onko Timo Mikomn Isa. Mikolla on 9 ihanaa lasts. - Anonyymi
Miten niin kärsittävä?
- Anonyymi
Saako hän tehdyn TEKEMÄTTÖMÄKSI? JA MAAILMA MUISTAA JA NAURAA AINAKIN. PUHU NIILLEKIN.
- Anonyymi
Miko Puustelli on tämän lapsi. Mikolla on eläväinen tyyli puhua. Hilvo kehuu.
- Anonyymi
Val.5:7 Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa. 2Moos.20:5-6. Jer.31:29-30. Hes.18:25-32
- Anonyymi
1Kor.5:12-13 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella? Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha. 5Moos.13:5. 17:7. 22:21-24. 24:7
- Anonyymi
Kun Isä Jumala suo langenneelle sananjulistajalle uuden mahdollisuuden saarnata sanaa, niin mikä Sinä Pe.ku olet arvostelemaan Isä Jumalan valintoja. Ellei Äänekoskella ole muita sanajulistajia kuin Timo Puustelli, niin kuka sitten saarnaa seurakunnassa Jumalan sanaa ellei Timo.
- Anonyymi
Ei T.P ole ainoa helluntaipiireissä joka on alaikäisiin sekaantunut. Lukuisia saarnamiehia tiedän neljänkymmenen vuoden ajalta. Suurin osa pidetty salassa. Vasta viime vuosina niitä viety käräjille.
"kuka sitten saarnaa seurakunnassa Jumalan sanaa ellei Timo"
Tässä tapauksessa tuo on kuitenkin lasta hyväksikäyttäneen sanaa.- Anonyymi
Pe.ku kirjoitti:
"kuka sitten saarnaa seurakunnassa Jumalan sanaa ellei Timo"
Tässä tapauksessa tuo on kuitenkin lasta hyväksikäyttäneen sanaa.Eipä Timo kuitenkaan omia rötöksiään seurakunnassa julista, kun julistaa Raamatun Kirjoitusten sanomaa seurakunnalle.
- Anonyymi
Kuka tahansa jolla ei ole tekemisensä painolastina ja ihmisten puheenaiheena.
- Anonyymi
Kuka tahansa ryvettymätön seurakuntalainen josta ei kansa saa ilkkumisen aihetta.
oliko vaikeaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei T.P ole ainoa helluntaipiireissä joka on alaikäisiin sekaantunut. Lukuisia saarnamiehia tiedän neljänkymmenen vuoden ajalta. Suurin osa pidetty salassa. Vasta viime vuosina niitä viety käräjille.
tuosta olisi kysyttävä että miten olet tietoinen jos ne on salassa pidettyjä`?
miten voit olla sellaisesta tietoinen, eli uskon että et mitenkään eli puhut omiasi lyhyesti sanottuna.
ja vielä olet osasyyllinen jos tiedät rikoksia ja olet niistä hiljaa!
- Anonyymi
Aloitus on vanha.
- Anonyymi
Jaak.3:1 Biblia. Älkäät, rakkaat veljeni, jokainen pyytäkö opettajana olla, tietäen että me sitä suuremman tuomion saamme.
- Anonyymi
Jumala antaa anteeksi mutta ihmiset eivät unohda.
eikö tämä vanha totuus pitäisi jo olla kaikkien tiedossa ja sen mukaan toimia.
joka kerta kun hairahtunut nousee julkiseen palvelukseen, ihmiset sanovat, jaa olikos tämä se se ja se joka teki sitä ja sitä ja sulkevat sydämensä itse sanomalta.
eikö tämä asia jo pitäisi olla selvä kaikille. - Anonyymi
Jos poliisi puhalluttaa uskovaisen ja lukema nousee, olisko siinä vähän vaikeaa kertoa kuinka Jeesus muutti kaiken häh !?
mikä siinä onkin että mitä yksinkertaisempi asia niin sitä enemmän sitä näköjään ihmetellään. - Anonyymi
Vanha mies sanoo neito oli ihastunut minuun. Voi teitä miehiä.
- Anonyymi
Liha on usein heikko.
- Anonyymi
mutta jos järkikin on heikko silloin on parasta valita sellinen työ jossa kummastakaan ei ole haittaa!
- Anonyymi
En minä tiedä mitään muuta kuin, että Timo Puustellin tai Hanna Puustellin saarnoja en aio mennä kuuntelemaan enää. Muutama vuosi sitten ( nyt eletään vuotta 2023 maaliskuun 30.pvä, olisiko ollut 3 kesää sitten, oli kuuma kesä, sen muistan. Timo Puustelli saarnasi Äänekosken helluntaiseurakunnassa ja oli ihan hyvä saarna, mutta sitten tuli uskomaton lapsus ja sammakko Timo Puustellin suusta: koko Äänekosken kaupunki on saatanan vallassa. Järkytyin tästä syvästi, minä herkkä taiteellinen ihminen. Olenpuhunut asiasta erään ihmisen kanssa, joka kuuluu luterilaiseen seurakuntaan ja jolla on ollut omaetsikkoaikansa, niin tuo ihminen kommentoi, että järkyttävää. Hanna Puustelli myös sanoi minulle, kun olin ottanut kolmannen koronarokoteen ja olin siitä iloinen ja kerroin yhdessä kokouksessa tämän hänelle, niin ensimmäisinä sanoinaan Hanna totesi, että Herra armahda! Mitä armahdusta siinä Taivaan Isältä tarvitaan, järkevässä varotoimenpiteessä. Tämä tällainen lause on henkistä väkivaltaa ja vallan väärinkäyttöä Taivaan Isän nimissä. Olin itse helluntaiseurakunnan jäsen noin 8 vuotta ja kun erosin sieltä liikkeestä liittyäkseni vapaaseurakuntaaan, silloinen helluntaiseurakunnan Äänekosken pastori Mika Turunen pahastui asiasta ja totesi, että entäs jos sinusta tulee luopio? En ymmärrä. En ymmärrä. Mitä varten helluntaiseurakunnassa on tällaisia ylilyöntejä. Kun näitä asioita olen yrittänyt selvittää, niin vain ihmetellään ja syyllistetään sitten toisia. Täytyy ottaa vastuu sanoistaan ja teoistaan itse kunkin ihmisen. Olkoot sanasi harvat. Minä olen tehnyt syntiä niin paljon, että jos vaelluksen perusteella ratkottaisiin taivaspaikkoja, niin Taivaaseen en pääsisi. Mutta armosta olen minäkin pieni keskeneräinen ihminen Jumalan luo matkalla. Toivottavasti lukijat ymmärtäisivät oikein sanomiseni tästä kirjoitelmastani. AIEMMIN MINULLA EI OLE OLLUT VOIMAA eikä voimavaroja selvittää asioita. Nyt on enemmän. Paljon hyviä asioitakin on Äänekosken helluntaiseurakunnassa, käytännön apuna olen saanut ruoka-apua. SE ON OLLUT PALJON SE. Mutta en jaksaisi ainakaan nyt ottaa tästä tämänpäiväisestä kirjoituksestani yhtään poikkipuoleista kommenttia. Olen yhden kerran mennyt totaalisesti sekaisin uskonasioitten tähden. Enää toista kertaa en haluaisi kokea samaa asiaa. Väsyneenä jatkan vaellusta. Airi Mattila
- Anonyymi
❤️❤️
- Anonyymi
Airi Mattila
Helluntaiseurakunnissa on paljon armottomuutta! Hyvin paljon!
Tiedän vuosikymmenten kokemuksella.
Sanaa kyllä on julistettu, mutta sen käytännöissä on aina ollut suuria puutoksia. Mm diakonia, surevien vierellä kulku, langenneiden tukeminen ja nostaminen. Puuttuminen ja puoskarointi ihmisten yksityisuýyteen. Kun esim avoliitossa elävä on tullut väkevästi uskoon, on srkn mummopartio ryhtynyt patistelemaan heitä avioon!
Sillä seurauksella, että srk on menettänyt uskoon tulleen, hänen puolisonsa ja koko suvun kiinnostuksen hengellisiin. Ei ole luotettu siihen, mitä Sana sanoo uskomattoman voittamisesta sanoittakin. Jos heillä on perhe, siis lapsia ja puoliso ei halua naimisiin, niin kenelläkään ei ole lupaa sorkkia sitä perhettä ja sen päätöksiä!
Tällaisia ihmisiä ja pareja on tuhansittain, jotka myös tulisi voittaa Kristukselle ja antaa Sanan ja Pyhän Hengen tehdä työtään!
Lipsahti hiukan aiheesta, mutta tällainen teologia on armollinen ja myös voittava teologia. - Anonyymi
Onko ko asiat helluntaikirkossa nyt paremmin vai pahemmin?
- Anonyymi
Murhainfossa on tarinaa tästä.
- Anonyymi
Ihmettelen mies kun olen ettei sielunhoitaja pysy roolissaan vaan väittää naisen olleen ihastunut häneen 15v 66veehen? Ainakin oma 15v tytär pitää yli 30v miestä toinen jalka haudassa olevana.
Toisaalta ihmettelen miksi asia meni oikeuteen. Eiköhän asia olisi voitu sopia SRK SSA.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264677
- 282681
- 342324
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121581
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241380- 171364