pitäisi hakea. Täytän heinäkuussa 63. Jotkut ovat sanoneet että pitää laittaa paperit vetämään hyvissä ajoin eli noin kaksi kuukautta ennen kun täyttää 63.
Olen kuullut että hakemuksen käsittely saattaa kestää jopa 7 viikkoa.
Kuinka aikaisi eläkettä
4
260
Vastaukset
- Nääin
2 kuukautta ennen on sopiva aika. Ei siihen tarvii laittaa kun että haen eläkettä alkaen vaikka 1.6. ja pyytää työnantajan tai kelan jos etuuksilla hoitamaan asian.
- otav
Olen Pitkäaikaistyötön Työmarkkinatuella ja ikää 58 v.
Kuinka ja koska ja mille eläkkeelle pääsen ?- näiikkää
Eiköhän se ole niin, että sinäkin pääset eläkkeelle 63-vuotiaana. Ellet sitten tule työkyvyttömäksi sitä ennen. Työeläkettä siis aletaan maksaa 63-vuotiaalle, ja jos työeläke on kovin pieni, lisäksi saa vähän kansaneläkettä.
Aikanaan voit käynnistää eläkehakemusprosessin vaikka Kelassa.
- saanjoel
"Täytän heinäkuussa 63. "
Eläkettä aletaan maksaa 1.8. alkaen. Hakemus kannattaa tehdä touko- tai kesäkuussa.
Itse täytin 63 viime vuonna toukokuussa. Eläkehakemuksenkin jätin toukokuussa. Päätös tuli kahdessa viikossa, mutta tapaukseni oli harvinaisen yksinkertainen. Yleensä käsittely kestää hieman kauemmin, varsinkin jos hakemusta kierrätetään Kelassakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396925
- 323908
- 453280
- 342844
- 162662
- 372228
- 162176
- 372092
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482047- 391980