Ongelmana missä paikkakunnalla asuttais..

meowwwi

Olemme olleet mieheni kanssa kihloissa nyt kolme vuotta ja rakastamme toisiamme. Ongelmana on enemmänkin paikkakunta kuin mikään muu. Asuimme pohjoisessa molemmat silloin kun tapasimme. Mies on sieltä kotoisin ja itse olin paikkakunnalla opiskelemassa. Vuosi sitten muutimme yhdessä keski-suomeen.. Minä etelän tyttönä viihdyn täällä ja kaupunki elämä on ok, mies taas vihaa tätä ja haluaa takaisin pohjoiseen..

Olen umpikujassa koko asian kanssa.. Välillä tuntuu, että joudun miettimään että haittaako mua enemmän mahdollinen "pakkomuutto" pohjoiseen sitten joskus vai se, ettei mies anna mun itse valita.. Saattaisi olla, että jos valitsisin itse ja hän antaisi mulle vapauden päättää asioista myös - ottaisin pohjoisen. Nyt lähinnä lyö vastaan sekin, että mies on päättänyt kaiken jo itse: Sitten kun koulut loppuu, niin takaisin pohjoiseen..

Ongelmana on myös se, että omat kaverini, perhe on etelässä.. Tuntuu pahalta kun en voi täysin luottaa, että pysyykö suhteemme kasassa vai hajoaako se etäisyyksien ja mieltymysten mukaan.

Miten te tekisitte? Miten tästä saisi järkevää ilman tappelua?

3

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myösetelästää

ööp no voin kertoa että saat kyllä helposti ystäviä pohjoisesta, täällä mukavia ihmisiä. Perhe..no siihen taas ei auta kuin luona käyminen, eli sitten kyttäät halpoja lentoja ,junalippuja. Kaikki tämä jos haluat olla miehesi kanssa, erohan tuossa muuten tulee..

• mekkk

Kavereita kyllä saa mutta saako töitä mitä ei tuolla pohjoisuomessa välttämättä ole. Itsekkin nuoruudeessa asunut noin 10000 asukkaan pikkukylässä ja en viihtynyt ollenkaan ja jo teini-iässä kattelin että tuota 3 tietä jhonkin suuntaan ja mieluummin etelään. Olen asunut jo vuodesta -87 pääkaupunkiseudulla ja pois en muuta kun kaikki jutut on täällä ja niin nuoruuden kavereita näekee muutaman kerrna vuodessa. Siellä missä nuoruuteni vietin ei ole yhtään mitään ja naapurit tietää asioista ihan liikaa mutta isossa kaupungissa saa olla ihna rauhassa juoruilta tai sitten niitä ei kuule.

• mekkk

Menet siine mistä töitä saat ja mies seuraa jos haluaa ja miehesi taitta olla aika juntti kun ei sopeudu uuteen paikkakuntaan ja haikailee kotipuoleen. Siellä asuttaan mistä töitä saadaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4955
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      505
      1587
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      933
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      49
      776
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe