Huoltovälin nollaus ei onnistu

RaimoW211

Käytin vm. 2004 E-mersuni määräaikaishuollossa (iso huoltoliike, mutta ei Veho) pääsiäisviikolla. Huolto meni ok, mutta auton tietokone ilmoitti seuraavan huollon olevan 15.000 kilometrin päästä. Autoni huoltoväli on noin 20.000 kilometriä. Reklamoin asiasta välittömästi. Auto otettiin takaisin huoltoon. Lopputuloksena huoltoväli muuttui 6.000 kilometriin... Perustelut oli että autolla pitää ajaa vähintään 100 km ennen kuin huoltoväli saataisiin "nollattua".

Tehtiin pääsiäisreissu ja seuraavalla viikolla takaisin huoltoon. Ei onnistunut nollaus. Sovittiin että tuon auton päiväksi että voivat rauhassa kokeilla kaikkia konstejaan. Puhuttiin vielä Vehossa käyttämisestäkin heidän piikkiin. Hain eilen erittäin hyvin päältä ja sisältä pestyn autoni huollosta. Huoltoväli on tällä hetkellä 6000 km.

Olivat kuulemma olleet kahteen Vehoon yhteydessä ja siellä oltiin sitä mieltä että ohjelmisto on niin sekaisin että mittaristo pitää vaihtaa!!!! Arveltiin vielä että autooni on jossain vaiheessa ehkä tehty mittariston vaihto, josta ongelmat ehkä johtuvat... En usko!

Tätä en kyllä purematta niele! Jos tietokoneen ohjelmisto on sekaisin ei tietokonetta tarvitse vaihtaa. -Asennetaan vain ohjelmisto uudestaan, vai?

Onko kellään kokemuksia tämän tapaisesta? Kaikki apu olisi nyt tarpeen, kiitos.

31

4039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimennänäin

      Kokeile tuota:
      - kytke sytytysvirta
      - paina ohjauspyörän näppäintä (nuoli alas) tai (nuoli ylös) niin monta kertaa, että monitoiminäyttöön tulee huoltoajankohta
      - paina nollausnäppäintä noin 5 sekunnin ajan. Nyt näkyvillä on SERVICE (huoltovalikko)
      - valitse näppäimillä ( ) tai (-) valikko CONFIRMATION (vahvistus)
      - paina näppäintä (kaksi tekstilaatikkoa päällekkäin). Olet valikossa CONFIRMATION (vahvistus) ja valinta CONFIRM (vahvistaminen) on merkitty palkilla
      - paina näppäintä (kaksi tekstilaatikkoa päällekkäin). Valinta Standard Oil (vakioöljy) on merkitty palkilla
      - paina näppäintä (kaksi tekstilaatikkoa päällekkäin). Monitoiminäyttöön ilmestyy viesti SERVICE CONFIRMED (huolto vahvistettu). Huoltonäyttö nollautuu
      - paina näppäintä (kaksi tekstilaatikkoa päällekkäin) niin monta kertaa, että näkyviin tulee perusnäyttö.
      Assyst Plus laskee arvot uudelleen. Sinä aikana et voi hakea huoltonäyttöä tai huoltovalikkoa

      Siinä se

      • Kiitos viestistäsi. Huoltoliike (ja minä) on koettanut myös mainitsemasi konstit. Assyst Plus on vaan nyt niin sekaisin että seuraavaan huoltoon tulee AINA 6000 km. Ovat huollossa yrittäneet myös muutamalla eri testerillä.


    • NoProblem

      Trolliprovoa on vaikea auttaa, kun mersuissa ei ole koskaan mitään ongelmia......you know.....

    • manimese

      ONLY WISITWORKSHOP!

    • ikäauto

      Voisiko olla kuitenkin ongelma siinä, että ikäauto. Jos auton ikä, Mersunkin, 12 vuotta, joka monessa muussa Euroopan maassa ihan romutusikä, niin miten vakavasti huoltoliikkeet tuon ikäiseen suhtautuvat.

    • Kannattaa_kokeilla

      Öljylaadunkerroin muuttunut /pielessä? Muuttaa Starilla huoltovalikkoon kohdalleen niin pitäisi korjaantua.

    • Huoltoväliasia saatiin kuntoon! Auto käytettiin Järvenpäässä Mäkelän Koneessa, jossa jouduttiin asentamaan koko huolto-ohjelma uudestaan. Tämän jälkeen kuitattiin manuaalisesti koko huoltohistoria. Kiitos kuuluu Timo "Luigi" Luikulle Luiginpajasta Kellokoskelta.

    • Ranamiippa

      Tiedä huoltovälistä, mutta autolla ajettu 6000 km ja tulee ilmoitus huoltoväliä olevan jäljellä 56 päivää ja 17100 km.

      Eikö auto pysy kasassa vuotta pitempään huoltamatta vaikka ei paljon ole ajettu?

    • Missämaalasijärki

      Kuinka ennen tultiin toimeen kun näitä huuhaa- vempaimia ei vielä ollut? Eikö autoja huollettu lainkaan??

    • Sääli_vaikka_sairautta_o

      Ihmiset on nykyään niin hel....tin uusavuttomia etteivät osaa
      laittaa esim. edellistä huoltoa johonkin muistivihkoon km.ynm. tietoineen
      tuijotetaan vaan jotakin mittarin näyttämää????

      • Anonyymi

        Itse ainakin näen huoltamon laskusta, jonka pistän talteen, mikä oli kilometrilukema viimeksi autoa huolettaessa. Siitä sitten miinuslaskulla saa helposti, milloin mennä uudestaan huoltoon.

        Mittaristossa toki jokin huoltokoodi ja ilmoitus tulee, mutten ole koskaan siitä mitään välittänyt.


    • Dontojo

      Mutta, jos on takuuaika ja takuu edellyttää huoltoa kerran vuodessa?

    • MinäKylläVaihdan

      Moottoriöljyjen väitetään olevan niin huonoja, että kerran vuodessa on vaihdettava vaikka ei ajettaisi ollenkaan. Muuten moottori ei kestä..

    • ohjelmatsekoo

      Auttaa myös kun ostaa ruuvaamattoman suomiauton, eikä sitä saksasta viron kautta uitettua netin halvinta vanhaa taksia johon ajettujen 870tkm tilalle on mittariin kevennetty 170tkm, vähemmästäkin mittaristot sekoo.

    • Finbil
    • HnDXA
    • Adals
    • öljyparooni

      Täytyy oikein ihmetellä autonvalmistajien älyvapautta. Auton omistaja ei ole ansainnut tätä huoltonäyttö rumbaa. Itsekin olisi halunnut jakohihnan vaihdon jälkeen nollata huoltoilmoituksen, mutta auto ei anna nollata, koska huoltoon on vielä 6000 km. Sitten kun huoltoon on enää 1500 km, saan vihdoin nollata, mutta sitten ei öljynvaihtoväli tule oikein tietokoneen muistiin. Autoni ei tosin ole mersu, vaan parempi merkki.

      • Anonyymi

        Minullapa Mersu ja kyllä kaduttaa.
        Rakkine on tehty asiakasvihamieliseksi. Muutaman kerran sain huoltoväli-ilmoituksen nollattua ja sitten en enää. A4- paperille kirjoitettuna ohjetta on 25 riviä!
        Pienoinen huoltopaja kuitenkin onnistui läppärillään. mutta vasta sitten, kun auton tyyppimerkintä otettiin Trafin rekisteristä. Kaikista muista papereista ja ilmoituksista puuttui viimeisin kirjain eli G. Nyt ajettu 40 000 km - kyllä näin, eihän seitsemässä vuodessa ajeta enempää - rakkineella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullapa Mersu ja kyllä kaduttaa.
        Rakkine on tehty asiakasvihamieliseksi. Muutaman kerran sain huoltoväli-ilmoituksen nollattua ja sitten en enää. A4- paperille kirjoitettuna ohjetta on 25 riviä!
        Pienoinen huoltopaja kuitenkin onnistui läppärillään. mutta vasta sitten, kun auton tyyppimerkintä otettiin Trafin rekisteristä. Kaikista muista papereista ja ilmoituksista puuttui viimeisin kirjain eli G. Nyt ajettu 40 000 km - kyllä näin, eihän seitsemässä vuodessa ajeta enempää - rakkineella.

        Eihän mitään virrankulutusta ollut nollausta yrittäessäsi, esim. tuulilasikamera?


    • Anonyymi

      Sen ilmoituksen voi nollata mittaristosta eli niillä ohjauspyörän nappien kautta.

      Katso googlella mb forum ohje

      Juuri nollasin isän mersuun.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, oli minulla toimiva ohje - taitaa muuttua ajoittain samaankin autoon.
        Muuten vaan huolloista: https://www.is.fi/autot/art-2000005340082.html

        Huoltoväli-ilmoitus on typerä. Esim. autolla ajetaan vähän ja on long live öljy, silti pitäisi viedä huoltoon. Kaikki suodattimet melko puhtaat, tulpat kulumattomat eikä jarrunestekään ole usein kuumentunut. Huoltaa vaan pitäisi. On kuin kännykkä, älytön päivitysrumpa syö akun ennen aikojaan.

        Toinen ärsyttävä haitake on rengaspainevaroitus. Kerran sytyttyään se jatkaa vaikka paineet korjataan . Auto on vietävä huoltoon valikkojen kaiveluun. Nykyautot ovat asiakasvihamielisiä rakkineita - ainakin Mersut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltoväli-ilmoitus on typerä. Esim. autolla ajetaan vähän ja on long live öljy, silti pitäisi viedä huoltoon. Kaikki suodattimet melko puhtaat, tulpat kulumattomat eikä jarrunestekään ole usein kuumentunut. Huoltaa vaan pitäisi. On kuin kännykkä, älytön päivitysrumpa syö akun ennen aikojaan.

        Toinen ärsyttävä haitake on rengaspainevaroitus. Kerran sytyttyään se jatkaa vaikka paineet korjataan . Auto on vietävä huoltoon valikkojen kaiveluun. Nykyautot ovat asiakasvihamielisiä rakkineita - ainakin Mersut.

        Ei auton pito paljoa eroa hevosen hoidosta https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/moni-ei-tieda-mita-eroa-on-auton-maaraaikais-vuosi-ja-kausihuollolla/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikö auto pysy kasassa vuotta pitempään huoltamatta vaikka ei paljon ole ajettu?"
        Kyllä auto kasassa pysyy, mutta huoltoliike ei.

        Oli 27 pakkasta, huoltoväli-ilmoitus tuli vasta puolen tunnin ajon jälkeen!!! Ja sähkö liikkuu mukamas nopeammin kylmässä johtimessa. Faradyn lait ei ole autossa voimassa.
        Pesunestesäiliökin hälytti aiheetta.


    • Anonyymi

      ite ostasin uuden mersun

      mitä noita huollattaan

      • Anonyymi

        Saab 96 olisi hyvä. Sähkön loppuessa tai hinnan karatessa saattaa vielä sataa luntakin ei leveillä renkailla pitkälle pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saab 96 olisi hyvä. Sähkön loppuessa tai hinnan karatessa saattaa vielä sataa luntakin ei leveillä renkailla pitkälle pääse.

        Saako Ladaa Suomesta nykyisin, vai onko tuotava Turkin kautta, tai Unkarin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako Ladaa Suomesta nykyisin, vai onko tuotava Turkin kautta, tai Unkarin?

        Mikäli idästä saisi tulla uudella Ladalla ajaen yksi henkilö per auto niin moni suomessa saisi jättää huoltoväli- ilmoitukset mielestään.

        Näin meitä nyt ohjeistetaan, kun autot ovat huonoja "Nyrkkisääntönä on, että auto kannattaa käyttää huollossa vuosittain, vaikkei mitään ongelmaa havaitsisikaan. Monet ajoturvallisuuteen liittyvät tekijät eivät ole kilometreihin sidoksissa. Useimmat automerkit edellyttävät vuosittaista merkkihuoltoa, jotta uuden auton takuu säilyy voimassa. Joissain merkeissä uuden auton huoltoväli voi olla kaksi vuotta tai 30 000 kilometriä, mutta esimerkiksi Fordin joissain malleissa huoltoväli voi olla kaksi vuotta tai 50 000 kilometriä. Moni uusi auto ilmoittaa kuljettajalle ajotietokoneen kautta etukäteen tulevasta huoltotarpeesta. Esimerkiksi BMW on mennyt huoltoasioissa vieläkin pidemmälle – uudet bemarit ilmoittavat auton huoltotarpeesta automaattisesti suoraan huoltoon."

        Autot on tehty rahastuskoneiksi.


    • Asiaa saatetaan perustella kenties jonkinlaisena "huolenpitona", mutta näkisin,
      että auton omat huoltoilmoitukset pitäisivät kuskille riittää.
      Tehtyä aikavarausta ei ainakaan voi pitää autoilijaa sitovana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7044
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3384
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2078
    Aihe