Kaikkia sosiaalietuuksia leikataan 0,85 %

laskutaito

Tämä sama 25 % leikataan pois myös opintotuesta

5

175

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AreYouGenius

Hienoa matematiikka, aplodit siitä..

Totuushan on, että opintoraha on puhdas lahja opiskelijoille, Saat siis rahaa siitä, että saat opiskella. Muualla joudut maksamaan opiskeluistasi, mutta täällä minä ja muut ahkerat työssäkäyvät maksamme lähes 60 % veroa tuloistamme, rahoittaaksemme teidän lusmujen opiskeluja. Itse opiskelin puhtaasti opintolainalla, jonka olen ylpeänä maksanut takaisin yhteiskunnalle, mutta nykyään pitäisi olla kaikki mulle ja heti.

• onneksi_jo_valmistunut

Eiköhän tuo aloitus vittaa siihen, kun tiedotettiin, että KAIKKIA Kelan etuuksia leikataan ensi vuonna 0,85 %, joten eri ryhmien kohtelu on tasa-arvoista. Jätettiin vain mainitsematta, että opintotukea, joka on KELAN etuus, leikataankin 25 %.

• rahaa_riittää

http://www.iltasanomat.fi/vaalit2015/art-2000000903312.html

Palkka 6500–12 900 €/kk – Arhinmäki asuu pieni- ja keskituloisille tarkoitetussa ARA-asunnossa

Vasemmistoliiton puheenjohtaja Paavo Arhinmäki ansaitsi viimeisimpien verotietojen mukaan 155 000 euroa 2013 (noin 12 900 euroa kuussa), mutta hän asuu valtion korkotuella rahoitetussa osaomistusasunnossa.

• niinnaina

Hienoja ovat sosiaaliasunnotkin, kun kelpaa puheenjohtaja Arhinmäelle. Noo, hyvä niin!

Olen kyllä sitä mieltä, että on aina parempi, kun joukossa asuu ihan kunnollistakin väkeä, jolla on omat ansiot ja tulot, joilla maksaa asumisensa.

• tshi

Tosi tökeröä leikata noin paljon opintotuesta. Kyllä Suomen pitäisi olla tasa-arvoinen maa ja taata kaikille jonkinlainen toimeentulo. Sitäpaitsi opiskelijat elävät jo nyt lainalla!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      52