Miksi polo on niin kallis pikkuauto? 1.2tsi moottorilla uudehkot polo 2012 ja ylöspäin tosi kalliita kokoisekseen. kakkosautohon tuo monille vain on, kova hinta
Polon hinta, miksi niin kova?
29
503
Vastaukset
- eiksje
Premium merkistä joutuu aina maksamaan enemmän kuin vapari tuhnusta.
- Ruahahahahahaaaa
Saksalaisinsinööri tarvitsee makkaraa leipänsä päälle, joten tuossa se suurin syy....Kestävyys on marinoitu jokaisen asiakkaan omaan lompakkoon.......
- ainavaansejatkuu
Aina se keskutelu tuohon menee, kun ihmiset on tyhmiä. Eli ei keskustelua.
Joku kusipää sen kuitenkin pilaa. Yleensä se on se aloituksen tekevä tolli, joka odottaa vastauksen tai pari ja sitten vastaa itselleen, jotta saa haukkumisen aihetta.
Miettikää lukemaanne!! Tai kirjoittamaanne. - uskoonlujaluottamus
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Tuo ikivanha totuus sopii erinomaisesti volsukauppaan. Niinhän sinä itsekin tekisit, jos leipäsi tulisi volsukaupasta ?
Kun volsu onnistui, täysin oikeutetusti, viime vuosituhannella luomaan itselleen maineen luotettavana ja kestävänä autona, jota Tekniikan Maailma vieläkin komppaa, sen jälkeen kun TM:n ja Opelin rakkauteen tuli ryppy, niin Suomalaisten päähän on niin syvälle pinttynyt tuo uskomus, että sitä ei edes tosiseikat horjuuta.
Tästä on hyvä rahastaa. Edellisvuonna, kun itselläni vielä oli volsu ja usein kun sitä korjattiin ja korjattiin, kulutin aikaa VW-auton myyntinäyttelyssä. Järjestäin oli näytillä jotain varusteluversioita, joissa perusgolfin 21 tonnin lähtöhinta oli vingutettu johonkin 33...35 tuhanteen. Lisähintaan sisältyi jotain ledivaloja, sumareita, muovisia säilytysrasioita keskikonsolissa, koiraverkko, aluvanteet, automaati-ilmastointi, ynnä sun muuta, valmistajalle halpaa tingeltangelia, jotka voidaan asiakkaalle myydä monen tonnin hintaan. Asiakkaalla silmissä kiiluu siniset VW-logot, eikä se näe eikä kuule mitään muuta. - nomorevwvw
Kolmen volkkarin kokemuksesta viisastuneena, en koskaan hanki enää vw. Sählövikoja. Kilot ei toimi. Nämä viat voi jokainen vs omista kompata
- tgjgöoyöi
Aika höpöä jos samaan rahaan isompaa katumaasturia Koreasta jossa pidempi takuu?
- Ihmettelen_vain
Jos Koreassa on pidempi takuu, niin mitä se meitä täällä Suomessa hyödyttää?
- uusipoloilija
Niin, sitten voi kysyä, miksi ostaa kakkosautoon turbokonetta? Jos ei ole tarkoitus kuin käydä töissä/koulussa/kaupassa, ei tarvita paljoa voimaa.
Itsellä ollut yhden hengen taloudessa 1,2 51 kW, joka riittää normaaliin liikenteeseen. Hienosti toimiva kytkin, vaihteisto ja ohjaus tekee kaupunkiajamisen helpoksi. Ei tarvitse silti pelätä motareita tai ohituksiakaan.
Sitten jos pitää ostaa vetokoukku ja kiikuttaa tiiliä, kaljaa ja puolisoa kesämökille, tai kaipaa jotain "urheilullisuutta", on ehkä turbo tarpeen.
Kun uusien hintaa katsoo, maksaa Polo 1,0 55 kW vain 14,7 tonnia. Halvin turbo on 18,4 (tai dieselinä 18,3). Skodalla vastaavat Fabia-hinnat lähtevät 14,5:stä, mutta turbon saa jo 15,3:lla. Näin siksi, että Fabiaan saa turbonkin kanssa perustason Active-varustelun, mutta Polon Trendlinen saa vain pienitehoisimpaan.
Tarvitaanko kakkosautoon etusumarit, led-päiväajovalot tai aluvanteet? Jos vastaus on kyllä, pitää kaivaa kuvetta syvemmältä. Minä en tarvinnut ykkösautoonkaan. - näin_se_kuiten_on
Paskat ne oo mitään kalliita. Se vaan persaukisesta tuntuu siltä. Kuhan länkyttävät.
- Taaskorjattaan
Vw:n on paakko varrautua 2 -4 tonnilla takuuaikaisiin korjauksiin, nääs siitä korkeampi hinta.
- Volkkari_ihminen
On ollut Golf, Passat ja nyt Polo. Ei muuta vikoja kuin Passatin helmapellit, jotka pyrkivät ruostumaan paikoin ennen aikojaan. Tyytyväinen kaikkiin, penkit paremmat kuin missään muissa testaamissani, ajo-ominaisuudet hyvät, kulutus passeli, nyky-Polossa herkkuja jos jonkinlaisia, on ison auton tuntua, näppärä peli niin kaupunki- kuin pidemmässäkin ajossa, ja minun silmissäni kärry myös kaunis. Ei valittamista. Taitaa seuraavakin auto olla Volkkari. Pari Mersuakin ollut, en tykännyt, yhtään. Audi oli, jossa ei muuta ollutkaan kuin vikaa.
- Volkkari_ihminen
Nykyinen Polo maksoi tinkimisen jälkeen vajaat 13 000 €. Vuosimallia 2015. Ajettu alle 20 000 km. Ei paha hinta.
- Tyhmillekiitos
Ainahan kaikki Vw:t ovat olleet kalliita. Perushinnalla saa vain pyöröt ja kotelon. Puolet varusteista on jokaisen kasattava lisävarusteista ja sen jälkeen hinta onkin jumalaton.
Käytä laskuria ja vertaa Toyotaan, jolla kaikki varusteet saa perushintaan. Tyhmä maksaa ja jumalattomat korjauskulut päälle kun autolla ri tosiasiassa ole takuuta.- uusipoloilija
Lyhyt teksti, mutta paljon valheita. Minä en ostanut nykyiseen Polooni muuta kuin moottorilämmittimen ja talvipyörät.
Eikä Yarikseen ei saa kaikkia varusteita perushintaan, vaan siinä on varustelutasot Life, Active ja Style. - rioohoi
Rion olympialaiset lähestyvät ja täällä joku elvistelee jonkun väsyneen Polon hankinnalla. Ylimielisyyden huippu.
- uusipoloilija
rioohoi kirjoitti:
Rion olympialaiset lähestyvät ja täällä joku elvistelee jonkun väsyneen Polon hankinnalla. Ylimielisyyden huippu.
"Elvistelee"? Ostin autoni kolme vuotta sitten. Mitä ihmeen elvistelyä normaalin auton ostaminen on? Oletko vielä lapsi?
- Pyhä_yksinkertaisuus
Kalliit autot ovat kalliita siksi, että ne menevät kaupaksi hyväänkin hintaan. Valmistajat ja myyjät ovat liikeyrityksiä, joiden perimmäinen tarkoitus on tuottaa omistajilleen voittoa. Mitä kalliimman hinnan tuotteesta onnistuu puristamaan, sitä paremmin tavoite toteutuu.
Jos olisin ostamassa autoa Polon kokoluokassa, ei minulla olisi Pololle juuri vaihtoehtoja vaan pakko olisi kaivaa kuvetta. Jos rahani eivät Poloon riittäisi, en nillittäisi täällä hinnasta vaan katselisin niitä vaatimattomampia merkkejä.- kansankulkine
Eikös tuo volkkari ole juuri se vaatimaton merkki? Volkswagen = kansan auto. Eli kun haluat esittää vaatimatonta ja olla erottumatta porukasta hankitaan volkkari.
- omavalinta
Ja miksi täällä pitää ihmisten valittaa rahaongelmistaan, jos ei raha riitä volsuun ostakaa se halvempi tuhnu, johan tuo edellinen kirjoittaja asian hyvin ilmaisi.
Ja toisekseen, mitä se toisen ihmisen autonvalinta kenellekkään muulle kuuluu?
Jos olen päättänyt ostaa volsun, niin ostan, ja jos jonkun muun merkin, niin ostan senkin, eikä siinä kusipäiden tarvi olla välissä. Se auta mitään. - Ohittaja
Tekeekö tuolla 75 heppasella, litrasella Polo mummomoottorilla yhtään mitään moottorin puolesta, pääseekö sillä ohituksessa ohi kohtuullisen vaivattomasti.
- uusipoloilija
Ensimmäiseen kysymykseen vastaan, että 55-kilowattisella bensa-Pololla tekee hyvinkin paljon ainakin silloin, jos on tarkoitus ajaa suomalaisessa tieliikenteessä edes suurin piirtein tieliikennelain mukaisesti. Sen sijaan ylikorostuneen kilpailuvietin omaavat kuljettajat tarvitsevat ehdottomasti pakokaasuahtimen voidakseen esimerkiksi lainvastaisesti estää 'ohitetuksi joutumista'.
Jos on tarve käyttää mummomoottorin kaltaisia nuorisosanoja, ei todennäköisesti ole itsetunnoltaan riittävän kehittynyt turbottoman hankkimiseen.
Toiseen kysymykseen vastaaminen on vaikeampaa. Itse pääsen kyllä tarvittaessa ohi, ja olen 51-kilowattisella joutunut ohittelemaan lähes päivittäin. Sinusta en voi tietää, koska jotkut tarvitsevat enemmän voimaa avukseen.
Jos edellyttää, että kaikenlaisten ohitusten on hoiduttava pelkästään painamalla kaasupoljinta syvempään, kannattaa valita turbomoottori.
- yksi_ulkomaalainen
Suomen liikenteessä pärjää ihan oikeasti turbottomalla Pololla ja Golfilla, varsinkin kun on 1.4l-kone. Tottakai pääsevät ylitehoiset kaupparatsujen farmarit ohittamaan täpärässäkin paikoissa "turvallisesti", kunnes jompikumpi tekee ihan mittämättömän pienen ajo-tai arviointivirheen ja johan ruumiita tule.
Myyjien jutuihin kun uskotaan, syntyy tarpeitakin, tarpeettomiakin tarpeita, kuten suuret moottoritehotkin. - tyhmät
Pärjäilen tuhatkuutiosella ihan hyvin. Jää superautotkin taakse. 1.9 s 0-100 km/h.
Turhaa paskanjauhantaa koko ketju, kun keskustelukin ryöppyää ulos aiheesta.
Hinta oli alkuperäinen aihe, herätys!!!!!- uusipoloilija
No mitä sanottavaa sinulla/teillä tästä Polon hinnasta sitten olikaan, "tyhmät"? Eivät taida nuo kiihdytyslukematkaan kovasti aiheeseen liittyä.
- puistoblues
Älä jaksa jauhaa sitä itseänsä.
- Pologolf
Laatu maksaa, itseasiassa Polon valmistus maksaa yhtäpaljon kuin Golfinkin joten voittoa kerätään aina isoimmista malleista.
- vikapesä
volkswagen ja "laatu" hehee.
- Nuukailija
Hinta ja auton ominaisuudet ei oikein vastaa toisiaan, toisaalta jokaiseen autoon joudutaan asentamaan lähes samat komponentit.
- rtedhgrrtrrr
Kakkosautoja ja kakkosauto, ei kaikilla ole 4 lasta ja 3 koiraa, polollakin pärjäilee varmaan ihan ykkösautonakin. Toiseksi, polo on ihan samoissa hinnoissa kuin moni muukin automerkki, aina pieni eroja on joka merkissä suuntaan ja toiseen. Nykyautoissa ja joissain vanhemmissa autoissa kuljettajan tilat on ihan samanlaiset riippumatta siitä on se auto 3 metri'ä leveä vai 1,40cm tai 6 metriä pitkä tai 4 metriä.
Lähinnä ratkaisee se että onko sitä kuskin paikkaa osattu suunnitella hyvin.
Mutta mitä näistä poloisista, vw maine on ihan paska nykyään että koko keksinnön voi unohtaa 20 vuodeksi.
Kalliitahan ne kaikki on.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396885
- 323888
- 453270
- 342834
- 162652
- 372228
- 162176
- 342040
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482027- 341920