Austin Metro 1,3 vuosina 1983-1985

uho

Oli myynnissä Austin Metro 1,3 miten se menesty ja kesti onko kokemuksia?

9

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiMenetynyt

      todella surkea, mutta halpa.

      • uho

        Mikä siinä oli vikana?


      • ensimmäinen_ja_viimeinen

        Tuo malli oli oikeastaan brittiläisen autoteollisuuden kuolinkorahdus. Auto oli teknisesti vanhanaikainen, ja vaati jatkuvasti korjausta. Toisaalta se ruostui niin nopeasti, ettei siitä tarvinnut kauaan kärsiä. Ajo-ominaisuudet olivat aivan tyydyttävät, paisti itse en koskaan tottunut siihen, ettei nokasta ei ole mitään havaintoa tuulilasin reunan takaa. Jalatkin olivat paljon edempänä.


    • jfksljfklddfksl

      Mini 80-luvun tyyliin. Paitsi että muut 80-luvun autot olivat paljon parempia.

    • fkfjhfhfdhd

      Lähinnä taltioida hyvin talteen kun kato ollut kova ja tännekkin tuotu lähinnä kourallinen määrä.Muistelisin jotakin jäykkyyttä ajossa ja vaihteisto hässäkkää ja nuo pyörätkin oli liian pienet kun suunnittelu mokaa yritetty korjata?

    • hthth

      Juu, oli niinkin hyvä tuote että British Leylandin kivinen taival päättyi siihen.

    • Metroisti

      Tässä faktaa omistajalta mutu-juttujen sijaan:
      Metroa valmistettiin eri versioina ja merkkeinä (myös MG, Rover) 18 vuoden ajan, joten ainakin Brittein saarilla oli suosittu.
      Suomeen autoa tuotiin 1983 ja -84 ja myynti jäi yhteensä n. 250 autoon. Varustelutasoja oli kymmenen, joista Suomeen tuotiin vain yhtä. Versio oli 1,3 L (kolmanneksi vaatimattomin taso). Uutena hinta oli n. 46000 mk, joten se ei ollut luokassaan halvimmasta päästä, mikä osaltaan selittää huonoa myyntiä brittiautojen huonon maineen ohella.
      TM-vertailussa -83 auto oli jaetulla viidennellä tilalla jättäen taakseen mm. Ford Fiestan. Vertailun voitti Fiat Uno, Citroen Visa oli kakkonen.
      Omistan yhden alkuperäisistä Suomi-Metroista ja onhan siinä korjattavaa riittänyt. En kuitenkaan usko, että vikoja on sen enempää kuin muissa 35-vuotiaissa autoissa.
      Hyvinä puolina voi mainita tilavuuden kokoisekseen ja moottori on yllättävänkin pirteä ja sitkeä (paranneltu Mini Cooperin kone). Ajoasento ei ole paras mahdollinen ja kynnyskotelot ovat korkeat. Sivupeilit ovat kuin moottoripyörästä. Renkaat ovat 12-tuumaiset, joten ihan joka rengasliikkeestä niitä ei saa.
      Muuten perusosia löytyy Motonetistä ja tilaamalla Englannista, joitakin pisteosia olen löytänyt myös Saksasta ja Ranskasta.
      Suurimman osan Suomen Metroista on vienyt ruoste ja monet ovat joutuneet elinluovuttajiksi Mini-harrastajille.

    • Anonyymi

      OLIKO TÄÄ JOTENKI TÄHDEN LENTO

    • Anonyymi

      OLIKO TÄHDENLENTO VAI....

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      52
      2403
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2349
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2296
    Aihe