Heips! Tarkoituksena ois hankkia otsikon mukainen kulkupeli. Mietityttää vaan, miten toi 70heppaa riittää polon kokoiseen autoon, pärjääkö maantiellä miten? Entä millasia kierroslukemia esiintyy 100, 110 ja 120 kmh vauhdeissa?
VW Polo 6r 1.2 3cyl 70hv
7
209
Vastaukset
- kuuspuu
no heips! meillä oli tuommoinen polo, ihan hyvä ns"kakkosauto" jos ei pelkää pientä näpräustä lue:jakopää ja keulan vetely yms pikkuvikaa.
100 vauhdissa n 3000rpm eli huutaa ja puhti pois kun ei ole vetoalueella vielä, vetoalue on noin miedolla koneella jopa 5000 rpm!
120kmh en suosittele, ajettavuus kärsii. itse emme motarillakaan ajaneet noin kovaa jos vaikka olisikin päässyt sen.
ihan kiva peli se on! - Volvo_Markkanen
Kyllä Ranger Rover Sport on jotenkin parempi http://landrover.tagworldwide.com/RRSport/145/en_INT/pubData/mobile/index.htm#/4/
- BratwurstitPaaliinSäätiö
Kyllä VW on maailman edistyksellisintä autotekniikkaa edustava merkki, jota muut matkivat. Osta pois vain, ja maksa siitä pyydetty hinta. Ei mene raha hukkaan!!!!!!
- uusipoloilija
Itse olen tuollaisilla ajanut nyt 5 ½ vuotta; Ensimmäisellä 165 tkm ja nykyisellä jo 105, eikä vakavia vikoja ole ollut.
51 kW:n kone riittää hyvin tähän uusimpaan 6R-korimalliin, joka on n. 100 kg edellistä kevyempi. Moottorin äänikin on asiallisesti eristetty edellismallista poiketen. Oletuksena suorituskyvyn riittävyydelle tietysti on, että auton kantavuudesta käytetään enintään puolet, eli on vain vältetty perheauton ostamista 1-2 hengen talouteen. Vetokoukkukin olisi lisävarusteena turha.
Kytkin ja vaihteisto pelaavat hyvin yhteen eli loogisesti toimivan ohjauksen kanssa ajaminen on erittäin helppoa. Vaihteistosta on hyvä huomata kiihdytettäessä, että kakkosen ja kolmosen väli on melko iso, eli 2-vaihteella kierrokset ainakin neljään tonniin ennen isompaa pykälää.
Kone alkaa tarjota voimaa 2.500 kierroksen yläpuolella, vääntöhuippu on tasan kolmessa tonnissa. Viitosvaihteella nopeus on silloin 110:n tienoilla, eli motarilla pääsee lähtemään pikavuoron takaa ohitukseen ilman alaspäin vaihtamista. 80:n nopeudesta kannattaa ohittaa nelosella ainakin silloin, jos ohitus tehdään ylämäkeen.
Nelospoloon verraten akseliväliä on pidennetty, joten jatkuva 130:n mittarinopeus (n. 124 oikeasti) motarilla tuntuu luontevalta matkavauhdilta. Jos haluaa hakea tarkempaa ohjaustuntumaa tinkimällä mukavuudesta ja hiljaisuudesta, voi toki vaihtaa alkuperäiset 175/70 R 14-pyörät matalampiin.- hienopoloilija
onpa hienoa.
- Polonius
Tuli tuollaisella kurvailtua pari vuotta. Todella hyvä auto kaupunkiin ja maantieajokin sujuu hienosti. Alustan ja ajettavuuden puolesta myös satunnaiset moottoritie-keikat sujuvat aivan ok. Auto on kuitenkin tarkoitettu kaupunkiin ja välitykset ovat sen mukaiset, moottoritiellä kone kiertää aika korkealla ja se käy pidemmän päälle rasittamaan vaikkei auto meluisa olekaan.
kestävyydeltään 1.2 on parempi kuin 1.4. - huonoinmoottori
No, eipä auennut Rangen linkki ainakaan meikäläiselle. Eikö se ole se sama merkki, joka oli huonoin moottoreiden kestävyysarvostelussa? Tälläkin palstalla jossain mainittu, muistaakseni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 396885
- 323888
- 453270
- 342844
- 162652
- 372228
- 162176
- 352063
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482033- 371942