D4D koneen piristäminen

tojotisti

tuli vain tuossa mieleen, että saako tuohon D4D 110hv koneeseen millään konstilla (softamuutos/lastutus) lisää poneja ja vääntöä? ainakin noita vw konsernin dieseleitä paljon virittelevät ja tuntuvat jopa kestävän joten miksei toyotaakin... onkohan kenelläkään kokemusta tästä aiheesta?

14

9546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.V

      Ainakin tuolla www.tte.de sivuilla on noita D4D koneen teholastuja myynnissä. potkua ja vääntöä tulee ihan mukavasti lisää...

      Lastin saa tilattua toyota jälleenmyyjien huollosta, ja ainakin sivujen mukaan takuu säilyy.

      Kyllä noita lastutettuja dieseleitä tuntuu kovin paljon korjaamolle menevän milloin minkäkin hajonneen osan takia. Ainakin täällä Porissa. Voipi olla, että meillä vaan ei ole tuo virittäminen hanskassa täällä ;-)

    • AE111

      Ensikäden tietoa tästä ei ole. Luin kuitenkin jostain, että teholastun kanssa saa sanoa hyvästit viitosvaihteelle. Ei siis ole laatikkoa mitoitettu isommille voimille. Kannattaa miettiä miksei Toyotalla ole ko. koneesta otettu enempää tehoa tai siitä ei ole tehokkaampaa versiota.

      • tojotisti

        niin justiinsa, joku paikkahan sieltä korkkaa varmasti jos kengittää liikaa. kytkin voi olla kans siinä vaaravyöhykkeessä "sulakkeena" ensimmäisenä.

        Eipä sillä, ihan kivasti tuolla vakiollakin on toimeen tultu ja rekoista ohi päästy. Mutta ihmiselle kun ei mikään riitä :)

        voisin kyllä veikata, että kyllä se 110 ainakin löytyy tuosta koneesta jos ei enemmänkin.liekkö hyvien välitysten ansiota sitten.


    • ile

      Laatikkohan suunniteltiin d4d konetta varten ja uskoisin siinä olevan kasvunvaraa. Onko uudessa 85kw/280Nm koneessa täsmälleen sama vaihteisto, vai onko jo pitänyt mennä vahvistamaa. Entä kun tulee uudet 130kW ja 400 Nm päivitykset. Meneekö laatikko taas uusiksi. Jos avensiksen alla ei laatikko kestä, niin miten sitten esim. painavammassa Previassa.

      Olen kyllä kuullut varoituksia vaihteiston kestosta ja väännönlisäyksestä, mutta silti ihmettelen. Siitä varoittivat, että viitosella ei saa ajaa liian hiljaa, koska kauimmainen vitosratas (niitäkin on kuulemma kuusi kappaletta)kärsii väännöstä. Itse olen pitänyt vitosen alimpana nopeutena kahdeksaakymppiä.

      • Anonyymi

        17 vuotta myöhemmin voin sanoa että hiacella vaihdetaan neloselle kahdeksassakympissä


    • tte

      TTE:n boxi on ollut hyvä tehon lisääjä. Auto muuttuu merkittävästi. Rekkojen ohitus käy helposti.

      • ile

        Suomen maahantuoja ei tunne mitään boxia. Esim. Saksasta saisi 900-1000 Euron hintaan.
        Sen verran olen asiaan perehtynyt, että ko. boxi on VanAakenin valmistama.
        Paperilla näyttää ainakin hyvältä 143hv/4300 ja 300Nm/2500. Ja on kuulemma helppo asentaa.


      • trucker '10

        on se kumma jossei rekasta ohi pääse. kai nyt jokainen henkiöauto kulkee yli 90km/h. ei siihen mitää lastua tarvi. tietenkin lisäteho tuo turvallisuutta.


      • ile D4-D
        trucker '10 kirjoitti:

        on se kumma jossei rekasta ohi pääse. kai nyt jokainen henkiöauto kulkee yli 90km/h. ei siihen mitää lastua tarvi. tietenkin lisäteho tuo turvallisuutta.

        Katos vaan, melkein kuusi vuotta on kulunut, kun tuollaista pohdittiin. Nyt jälkeenpäin ja 400 tkm originaalilla ajaneena sanoisin, että kriittisin komponentti on välijäähdytin. Ennen sen parantamista ei kannata miettiä muita vippaskonsteja. Ja moottorityypin valmistus on jo lopetettu (vanha valurautalohko on edellen rautaa), commonrail paineet ovat kasvaveet (ei kuitenkaan parannusta luotettavuudessa tai kulutuslukemissa), vaihteisto on vaihtunut 6-pykäläiseen.

        Ja rekasta pääsee kyllä ohi, mutta ei yhtä hyvin kuin esim. 520 d Bemarilla.


    • jarmokoo

      Nurmon Autopiste Oy seinäjoella tekee D4D Dieseleiden optimointeja... en tiedä millä ilveellä mutta hienosti Vetää :D

      • olenIdolisi

        kiitos, kymmenen vuotta odotin sinua ja vinkkiäsi. Nyt olen onnellinen, tosin auto korkkasi jo vuosia sitten.


    • heikosti.kestää

      D4d moottorin onnetonta kestävyyttä ei millään optimoinneilla saa ainakaan pidennettyä

      • Vääränpuoleonen

        Ja ajo-ominaosuudet kun on taidettu säätää vasemman puoleiseen liikenteeseen sopivaksi. Ainakin täällä ne on ihan oudot.


    • Karala

      Ohjelmallinen viritys onnistuu kaikkiin D4D moottoreihin. 1.4L - 3.0L testatut. Karala Matti 044 353 8073 www.karala.fi Kysy päivän hinnat! Esim Hiace 117hv > 155hv

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6973
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2929
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2706
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe