Citroën kuului ensimmäisiin Stop&Start-tekniikan markkinoille tuoneisiin merkkeihin, sillä se oli varusteena C3 Stop&Start-mallissa vuonna 2005. Innovaatio vähentää polttoaineenkulutusta, hiilidioksidipäästöä ja melua.
Stop&Start-teknologia nimittäin pysäyttää moottorin juuri ennen auton pysähtymistä liikenteessä (liikennevaloissa, ruuhkassa jne.). Moottori säilyy pysähdyksissä ja käynnisty automaattisesti, kun jarrupoljin vapautetaan liikkeelle lähdettäessä.
Citroën tuo vuonna 2010 uuden sukupolven Stop&Start-teknologian laajasti mallivalikoimaansa. Toisen sukupolven suorituskykyinen teknologia alentaa polttoaineenkulutusta ja hiilidioksidipäästöä kaupunkiajossa noin 15 prosenttia.
Ei ihme, että PSA on puhtain.
Ensimmäisten joukossa
Xsanttu
1
60
Vastaukset
- Hyväkeksintö
Citroen oli tosiaan tässä asiassa muita edellä. Ei ihme että nykyiset puretechit eivät kuluta enempää kuin monimutkaiset hybridihimmelit.
Stop&Start on herättänyt pelkoakin perinteisen autoilun kannattajista - vasta-argumenttina on usein akun, startin ja koneen kuluminen tai vaurioituminen. Tietenkin Nämä on otettu huomioon autoa suunniteltaessa. Lisäksi järjestelmä aktivoituu vasta kun moottori on lämmin ja akun varaustila riittävä.
Pienentää tosiaan kaupunkikulutusta ja päästöjä, onneksi muillakin on tämä systeemi nykyään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406953
- 323918
- 453300
- 402909
- 162672
- 372228
- 162176
- 412123
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 392000