SM-mallin myötä Citroën täydensi valikoimaansa yläpäästä mahdollisimman kauniilla yksilöllä. Tässä ylellisessä matka-autossa oli Maseratin kuusisylinterinen V-moottori. Lisäksi siinä hyödynnettiin kaikkea DS:n myötä kertynyttä etuvetoon, hydrauliikkaan ja jousitukseen liittyvää osaamista . Niinpä autossa oli viisivaihteinen vaihteisto ja “Diravi”, hydrauliavusteinen ohjaus automaattipalautuksella.
Maaliskuussa 1970 markkinoille tuotu SM kylpi suosiossa ennakkoluulottomien ja uudenlaisten linjojensa ansiosta. Sen tavanomaisesta erottuvat dynaamiset ominaisuudet houkuttelivat asiakkaiksi autojen tuntijat Ranskassa, Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Bensiinin hinnannousun ja moottoriteiden nopeusrajoitusten myötä SM:n uljas ura päättyi heinäkuussa 1975.
Makein Citruuna ikinä?
3
103
Vastaukset
- Komeepirssi
Joskus kesällä näkee. Alkaa olemaan aika kallis ja harvinainen.
- Xsanttu
Laitetaan vielä kuvia, jos joku ei tiedä, millaisesta kaunottaresta on kyse.
https://www.google.com/search?q=citroen sm&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiN7deWob3MAhVMFMAKHbTsCl8QsAQIGg&biw=1600&bih=767
- AitoCitikka
Vaikea tuota on suorastaan kaunottarena pitää, kuitenkin hieno ja omintakeinen pirssi ajalta jolloin Citroen uskalsi ja halusi olla Citroen. Citroën on nykyään kovin yleiseurooppalainen, toki paljon luotettavampi ja "helpompi" valinta. Kaipa se on oikeaan suuntaan menossa. Hydractivea tulee kyllä vähän ikävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068