Mazda3, vuosimalista 13 eteenpäin

Haaveena_mazda

Terve

Haaveena otsikon kippo xenon valoilla, mutta olen huomannut erään kalliin vian.

Onko kuinka yleinen vika, että mazda3 skyactiv xenon umpiot ovat halki edestä päin katsottuna ulkoreunasta. Olen nyt törmännyt kolmeen umpioon, jossa täysin samassa kohdassa on halkeama. Niin tarkkaan en ole päässyt katsomaan, että kuuluuko siinä mennä pustyviiva vai ei, mutta epäilen että ei koska toisessa näistä oli umpion sisällä muovia vasten kondensoitunut reilusti vettä.

Katsotko oman umiposi ja laita viestä jonon jatkoksi. (Xenon valot erityisesti)

5

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haaveena_mazda

Itse itselleni vastaen. Kävin kaupassa katsomassa ja sauma lyhdyissä menee. Näyttää vain kuin olisi halki.

• 34253453

Omassa kutosessa oli korkeudensäätö hajalla ja silloin olin kyllä tosi tyytyväinen ettei ollut xenoneita. Umpioiden hinta yli kolminkertainen jos joutuu uusimaan... Merkkihuollossa hinnat alkaen 600-700e/kpl.. Nyt sai tarvikehalogeeniumpiot 120e/kpl. Laita mielummin vaan lisävalot (vaikka LED), ja ota halogeniumpioilla.

• kokemusta_on

Tuo korkeuden säädön hajoominen on ihan tyyppivika noissa kutosissa ja tosiaan ostattaa silloin koko umpion jos meinaa esim. saada katsastettua kiesinsä.

• Haaveena_mazda

En ota Halogen valoilla. Asun poissa katuvaloista plus muutenkin ajan normaalia enemmän niin näkeminen on tärkeää. Pitkät ei eivät ole kaksoset mutta sitä saa lisäkaukovaloilla

• Riisseli3

Kaikissa uusissa kolmosissa on xenonit säädetty tehtaalla niin alas, että lähivaloilla ei näe liikennemerkkejä ja tietä ei edessä näy kuin 30 m, kannattaa ruuvauttaa ylärajoille jo luovutuksen yhteydessä. Valokuvio on niin tarkkarajainen, ettei valoa "vuoda" oikealle pientareelle ja kuvio on muutenkin matalahko siellä. Porttaalit näkyy kyllä, lähivalon läppä päästää suoraan eteen ylös kolme valopistettä, valokuvio umpion lasissa muistuttaa koiran tassua. Mulla on kiinteästi eteen suunnatut xenonit, voipi olla että kääntyvillä valokuvio on parempi, mutta täkäläinen mul**u maahantuoja ei halua tarjota parasta varustetasoa dieseleihin, vaikka niillä yleensä ajetaan eniten...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7575
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4183
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3685
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2856
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      57
      2481
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40