Eli miten kauan lienee mennä, että Plan B-kustantamo, Savukeidas tai Hilpeä kustannus vastaavat?
Odotan jo kuukausia......
Kokemusta näistä kustantamoista?
12
404
Vastaukset
- kdls
Jos kustantamon sivuilla ei lue milloin vastaus viimeistään tulee, niin eivät välttämättä vastaa ollenkaan.
- heddas
Ja vaikka lukisikin, eivät silti välttämättä vastaa lainkaan...
- odottavaodottaa
Totta puhuu. Muutamasta kustantamosta olen odotellut vastausta jo 7 vuotta. Uskoisin, että soittavat ihan lähipäivinä.
- Qkuna
Potentiaalin preesens: mennee; perfekti: lienee mennyt. Lie-alku on siis olla-verbin potentiaalimuoto.
- Lillilliemi
Aha?
Lienee aha?
Lieneli aha?
Lienissomo aha?
Lienettelikö aha?
Aha minua lienettää. - Qkuna
Lienet aha?
- kylpijäkyl
Minäkin mietin, että miten tuo oikein sanottaisiin. "Miten kauan mennee" siis, mutta kuulostaa oudolta sekin, siis potentiaalimuoto. "Odotan jo kuukausia" on myös virheellisesti sanottu (olen odottanut jo kuukausia), joten mietin ensimmäisenä, että onko ap suomenkielinen äidinkieleltään?
- kylpijäkyl
kylpijäkyl kirjoitti:
Minäkin mietin, että miten tuo oikein sanottaisiin. "Miten kauan mennee" siis, mutta kuulostaa oudolta sekin, siis potentiaalimuoto. "Odotan jo kuukausia" on myös virheellisesti sanottu (olen odottanut jo kuukausia), joten mietin ensimmäisenä, että onko ap suomenkielinen äidinkieleltään?
Eipä siinä mitään, asia tuli kumminkin selväksi, sehän on tärkeintä. Suomen kieli on todella vaikea ulkomaalaiselle, verbien taivutus menee väärin monilta suomenkielisiltäkin.
- Qkuna
Potentiaali on hankala ihan suomalaisellekin. Preesensissä on yleensä -ne-tunnus (tahtonen), mutta r:n, l:n ja s:n yhteydessä tuleekin kaksoiskonsonantti (surren). Samoin, kuten tässä tapauksessa, kun verbillä on vokaalivartalon lisäksi konsonanttivartalo, tunnus liitetään suoraan konsonanttivartaloon.
- kukukukukk
mutta eikö "mennee" ole väärin???
- Qkuna
"Samoin, kuten tässä tapauksessa, kun verbillä on vokaalivartalon lisäksi konsonanttivartalo, tunnus liitetään suoraan konsonanttivartaloon."
- seikkaillaanyhdessä
Savukeidas on hieno kustantamo, mutta kahdesta muusta en ole kuullutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477725
- 334283
- 573755
- 503220
- 172906
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons692636- 642508
- 582459
- 402349
- 162306