Apua. Mulle on tuossa tärkeä vieras ja hauaisin hurmata hänet itsetehdyllä täytekakulla! Mulla ei oo vatkainta ja olen ostanut kakkupohjan ja täytteet. Mistä teen helposti päälisen?? ;)♥
Terveisin Mirkku
Täytekakunpäälinen ilman vatkainta?
2
136
Vastaukset
- vaihtoehtoja_riittää
Tietämättä, mitä täytteitä olet suunnitellut, en voi vastata kovin tarkasti. Yksi vaihtoehto on laittaa päälle hedelmiä ja marjoja, ja siihen päälle kiillettä hyytelösokerista. Kermavaahdon vatkaamiseenhan ei välttämättä tarvitse vatkainta, ja tarvittaessa sen saa vatkautumaan nopeammin laittamalla joukkoon tilkan etikkaa tai sitruunamehua, ei kuitenkaan niin paljoa, että maistuu. Myös vaniljakreemijauhe auttaa ja antaa kivasti makua. Kaupoista löytyy myös valmiita kakkumousseja. Vielä yksi vaihtoehto: Kuumenna tilkka kermaa, ja sulata sinne suklaata, joko tummaa tai valkoista. Anna jäähtyä hetki ja levitä kakun reunoille kun suklaan paksuus on sopiva.
- ImeläIlpo
Yksi vaihtoehto on tomusokerin ja sitruunan mehun sekoittaminen sopivan paksuiseksi massaksi ja levittää se kakun pinnalle.
Jos ei kermavaahdon olevan liian hapanta niin aina voi lisätä vähän sokeria (helpottaa vatkautumista) sekaan (vipsikermaan oikeastaan aina ruokalusikallinen, kuohukermaan ei välttämättä) ja eikun vatkaten vaahdoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225364- 264557
- 282641
- 342304
- 372058
- 151988
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191627- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211327- 151226